לקראת שביתה: העובדים בחברות בזק בינלאומי ופלאפון יעצרו עבודה

העובדים יפסיקו את פיתוח הדור החמישי בפלאפון ויעצרו את העבודות בבזק בינלאומי לפיתוח ממשק הסיבים • הרקע: סכסוך העבודה שמתקיים מול ההנהלה במסגרת רצונה לקדם מיזוג בין החטיבה הפרטית של בזק בינלאומי ו-yes ולהקים במקביל חברת ICT לשוק העסקי, מה שבפועל משמעותו פירוק של בזק בינלאומי

יו"ר ועד עובדי פלאפון, יחיאל שמן / צילום: כדיה לוי
יו"ר ועד עובדי פלאפון, יחיאל שמן / צילום: כדיה לוי

עליית מדרגה  עיצומי העובדים בחברות בזק בינלאומי ופלאפון. העובדים הודיעו היום (ב') כי יתחילו בהשבתה של חלק מהעבודות שנעשות בחברות, על רקע סכסוך העבודה שמתקיים מול ההנהלה במסגרת רצונה לקדם מיזוג בין החטיבה הפרטית של בזק בינלאומי ו-yes ולהקים במקביל חברת ICT לשוק העסקי, מה שבפועל משמעותו פירוק של בזק בינלאומי ויצירת הנהלה אחת שתחלוש על yes, חברת השירותים לשוק העסקי ופלאפון.

העובדים הודיעו כי בעקבות משיכת הבקשה של ההנהלה לצווי מניעה נגד שביתה, הותר להם למעשה לנקוט צעדים ארגוניים, ולכן הם הודיעו כי בין היתר יופסקו העבודות לפיתוח דור 5 בפלאפון, וייעצר פיתוח ממשק הסיבים האופטיים בבזק בינלאומי.

בנוסף, הוועדים הודיעו על עצירה מוחלטת של העבודה המשותפת (סינרגיה) בין שלוש חברות אלפא (פלאפון, בזק בינלאומי ו-yes). בין היתר, בזק בינלאומי לא תמכור כרטיסי סים של פלאפון או תוציא ציוד לפלאפון או לחברת yes לטובת מלאי או שירות ללקוחות פרטיים. פלאפון לא תספק נתבים ללקוחות בזק בינלאומי, וייעצרו כל פרויקטי הפיתוח המשותפים לשלוש החברות.

מהחברות פלאפון ובזק בינלאומי נמסר: "אנחנו מכבדים את זכות העובדים לפתוח בעיצומים. המיזוג בין חברות yes ובזק בינלאומי נעשה בהתאמה לשינויים הרגולטוריים הצפויים, בראשם ביטול פיצול ספק-תשתית, והוא נעשה לטובת החברות ועובדיהן".