אקספון מאשימה את סלקום בניסיון לחסלה

לטענת אקספון, ההתנגדות של סלקום לכינוס אסיפות נושים נועדה לסכל את המהלך שמוביל מנהל ההסדר למימוש העסקה עם שמעיה רייכמן, שהוא הסיכוי היחידי להמשך קיומה

חזי בצלאל, בעלי אקספון / צילום: רוני שיצר
חזי בצלאל, בעלי אקספון / צילום: רוני שיצר

חברת אקספון מאשימה את סלקום בניסיון להביא לחיסולה וזאת בעקבות התנגדותה לכינוס אסיפות נושים כפי שמבקש מנהל ההסדר המיוחד שמונה מטעם בית המשפט לחברת אקספון.

כפי שפורסם השבוע בגלובס, מנהל ההסדר סבור כי יש לכנס אסיפות נושים וזאת על מנת להתקדם לקראת הסדר שיאפשר את קיומה של אקספון וימנע מצב שבו תגיע לחדלות פירעון, כאשר על הפרק עומדת הצעה אחת בלבד של שמעיה רייכמן לרכישת פעילותה.

סלקום היא החברה היחידה שמתנגדת לכינוס אסיפת נושים בטענה כי הסכם השיתוף בינה ובין אקספון שריר וקיים וכל מכירת פעילות של החברה צריכה לכלול את ההתחייבויות כלפיה מכוחו.

לדברי אקספון, אנו מצויים כעת בשלב קריטי לעתיד ההליך, המחייב כינוס של אסיפות נושים בתוך 14 ימים לצורך דיון והצבעה בהצעת וויידלי מובייל (החברה שבאמצעותה שמעיה רייכמן מבצע את העסקה) לרכישת פעילות החברה, היות שכל יום שיחלוף מעבר ל-14 הימים הקרובים יביא לשחיקת ערך החברה, באופן שלא יאפשר כל מקור להחזר החוב לנושיה, בכללם סלקום.

באקספון טוענים כי חיסול פעילות החברה כמתחרה (גם אם קטנה) לסלקום, יאפשר לסלקום לנכס לעצמה את מנויי החברה, אשר ממילא פועלים על אותה הרשת, ועל ידי כך תצמח לסלקום תועלת כלכלית אדירה, הרבה מעבר לפירעון חוב החברה כלפיה. חיסול מתחרה ואחיזה בנתח שוק גדול יותר יאפשר לסלקום להעלות את מחירי השיחות או את דמי המנוי, ובכך להעשיר את קופתה במאות מיליוני שקלים בשנה, על חשבון הלקוחות שיאלצו להתפזר בין מפעילי הרשת, על חשבון עובדים שיאבדו את מטה לחמם ועל חשבון ספקים שיוותרו ללא יכולת להיפרע מחוב החברה כלפיהם.

כך עשתה סלקום עם מיזוג גולן טלקום (עליו היא שילמה פרמיה משמעותית בגין חיסול תחרות) וכך בכוונתה לעשות כעת, אלא שכאן הדרך אף קלה וזולה יותר עבורה, שהרי לא תיאלץ לשלם עבור רכישת הפעילות, ודי אם תסכל בהתנגדותה את המהלך של הסדר ושיקום.

אקספון טוענת כי התנגדות סלקום לכינוס אסיפות הנושים היא המשך להתנהגות דורסנית בה נהגה לאורך השנים כלפיה, תוך ניצול מעמדה כחברה הסלולרית הכי גדולה ומבוססת במדינה, אשר לה כוח שוק ונתח משמעותי של כ-%40 מלקוחות הסלולר, קל וחומר בהשוואה לחברה צעירה העושה את דרכיה הראשונים בתחום. התנהגות סלקום היא אשר הביאה את החברה למצב בו היא נאלצה לפנות לבית המשפט הנכבד בבקשה לעיכוב הליכים לפי הוראת השעה, וכעת בהתנגדותה היא מבקשת לסיים את שהתחילה ולהביא לחיסול החברה.