איך לנצח מגפה? אולי באמצעות קבינט קורונה נוסף

לא רק קבינט חברתי-כלכלי חדש: הממשלה תקים ועדת שרים נוספת, והפעם בעניין הסברה בנושא הקורונה • בקבינט שיוקם יהיו חברים נציג מכל סיעה בממשלה, והוא יעבוד במקביל לקבינט הקורונה • חלק מהשרים מתחו ביקורת על הקמת הוועדה הנוספת בטענה שמדובר במנגנון שמסרבל החלטות

ראש הממשלה נפתלי בנט בישיבת קבינט קורונה / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט
ראש הממשלה נפתלי בנט בישיבת קבינט קורונה / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

במקום החלטות-ועדות: בזמן שהם מתמהמהים בקבלת ההחלטות לבלימת מגפת הקורונה, קיבלו השרים בישיבת הממשלה השבועית החלטה להקים ועדת שרים נוספת, והפעם תחת הכותרת: קבינט הסברה לענייני קורונה. שרים שהשתתפו בישיבה סיפרו כי בשל הקושי בהסברה בנושא המגפה ושיעור ההתחסנות הבלתי מספק הוחלט להקים קבינט הסברה שיטפל בקורונה בהיבט הדוברות כדי להוביל לקשב להחלטות הממשלה בציבור.

בקבינט החדש שיוקם צפויים להיות חברים נציג מכל סיעה החברה בממשלה והוא יעבוד במקביל לקבינט הקורונה. בנוסף, שר התיירות מטעם יש עתיד יואל רזבוזוב העלה במהלך הישיבה גם את הרעיון למנות פרויקטור נוסף לענייני חיסונים אולם לא התקבלה החלטה היום בעניין. שרים בממשלה מתחו ביקורת על הקמת הוועדה הנוספת בטענה שמדובר במנגנון שמסרבל החלטות.

יש לציין כי בנט טרם מינה ראש מערך הסברה במשרד ראש הממשלה, תפקיד שעשוי היה לייתר את הקמת הוועדה הנוספת. עם הקמת הממשלה פורסם כי ברק סרי, מי שהיה יועצו של אריה דרעי, היה מועמד לתפקיד - אך הוא הסיר מועמדות והתפקיד שהתפנה עוד בימי נתניהו נותר מיותם.