בריכה של רווחים: הקורונה הזניקה את רווחי מיטרוניקס ליותר מ-100 מיליון שקל ברבעון

יצרנית הרובוטים לניקוי בריכות שחייה מקיבוץ יזרעאל נהנית מעלייה בביקושים עקב ההסתגרות בבתים • רשמה קפיצה של יותר מ-30% בהכנסות הרבעוניות, לכחצי מיליארד שקל

אייל טרייבר, מנכ''ל מיטרוניקס הפורש / צילום: יח''צ
אייל טרייבר, מנכ''ל מיטרוניקס הפורש / צילום: יח''צ

חברת מיטרוניקס, יצרנית הרובוטים לניקוי בריכות שחייה מקיבוץ יזרעאל, ממשיכה ליהנות מהשפעות הקורונה ולהציג צמיחה נאה בתוצאותיה הכספיות גם בסיכום הרבעון השני והמחצית הראשונה של השנה - מה שמייצר נקודת כניסה נוחה למנכ"ל החדש שלה - שרון גולדנברג, אולם גם אתגר להמשיך את הכיוון בו היא צועדת כבר זמן לא קצר.

בסיכום רבעוני וגם בסיכום מחצית השנה הראשונה, הכנסותיה של מיטרוניקס קפצו ביותר מ-30%, לכמעט 500 מיליון שקל ול-917 מיליון שקל בהתאמה. הרווח הנקי שלה טיפס ביותר מ-40% ל-105 מיליון שקל ברבעון השני ול-192 מיליון שקל במחצית השנה, אחרי שיפור השורה הגולמית והתפעולית.

מיטרוניקס, שבשליטת קיבוץ יזרעאל, מחלקת את פעילותה לשלושה מגזרים - העיקרי בהם הוא רובוטים לניקוי בריכות פרטיות, המהווה קרוב ל-90% מהכנסותיה, ואשר לגביו היא מדווחת על "ביקושים משמעותיים לבריכות חדשות ולציוד לבריכות, כתוצאה ממשבר הקורונה והסתגרות הלקוחות בבתיהם", ועל "עלייה בהיקף השימוש בבריכות והצורך בתחזוקה שלהן".

נהנתה גם מעליית המחירים 

בהמשך לכך, מיטרוניקס  מדווחת על "ביקוש משמעותי ומוגבר" לרובוטים לבריכות פרטיות, וזאת "בכל הטריטוריות המרכזיות בהן פועלת החברה", וכן מדווחת על קצב צמיחה מואץ במכירות האונליין.

מיטרוניקס פועלת גם במגזר הרובוטים לניקוי בבריכות ציבוריות, שם היא מדווחת על עלייה בפעילות "המיוחסת בעיקר להתאוששות המכירות בענף המלונאות", מול השפעה נגדית של סגירת חלק מהבריכות בשל הגבלות ההתקהלות.

הרובוט לניקוי בריכות של חברת מיטרוניקס / צילום: יח''צ
 הרובוט לניקוי בריכות של חברת מיטרוניקס / צילום: יח''צ

מיטרוניקס מציעה גם מוצרי בטיחות ומוצרים נלווים לבריכות, מגזר בו היא מדווחת על תרומתה לפעילות של חברת BF הגרמנית אותה רכשה בשנה שעברה, וכן על עלייה במכירות הכיסויים האוטומטיים ומוצרים לטיפול במים.

לצד השיפור בהכנסות מיטרוניקס נהנתה גם מעליית מחירים, שסייעו לה לשפר את רווחיות מגזר הרובוטים לבריכות פרטיות, שהושפעו גם משינויי מט"ח, ובנסיבות דומות השתפרה הרווחיות גם במגזר הבריכות הציבוריות וגם זו של מוצרי הבטיחות והמוצרים הנלווים.

המגמה קדמה למשבר הקורונה

מיטרוניקס, כאמור, נהנית מהשפעות משבר הקורונה, אולם עוד טרם לכך, כבר כמה שנים הציגה מגמה חיובית בפעילותה, עם הכפלת היקפי פעילותה ורווחיה תוך חמש שנים.

צמיחת הפעילות באה לידי ביטוי בעליית ערך אדירה של מנייתה, שהובילה אותה בשנה שעברה להיכנס למדד הדגל של הבורסה - ת"א 35. מניית החברה הגיבה בחיוב גם לדוחות הנוכחיים, כך ששנה אחורה היא מציגה טיפוס של כ-50% ובשלוש השנים האחרונות קפיצה של 300%, משקפת למיטרוניקס שווי נוכחי של כ-7.5 מיליארד שקל (מתוכו 4.5 מיליארד שקל שווי החזקות קיבוץ יזרעאל, עם כ-56% מההון).

במקביל לדוחות עדכנה מיטרוניקס על חלוקת דיבידנד של 75 מיליון שקל לבעלי מניותיה, וכן כאמור, על מינויו של שרון גולדנברג כמנכ"ל החברה, אחרי שבחודש מאי האחרון הודיע המנכ"ל הנוכחי, אייל טריבר, על רצונו לפרוש בתום כחמש שנים בתפקיד.

גולדנברג (48), שייכנס לתפקיד בחודש נובמבר, שימש כסמנכ"ל שיווק ומכירות במיטרוניקס מספטמבר 2015, ובתחילת השנה שעברה מונה לסמנכ"ל החטיבה העסקית במסגרת שינוי ארגוני שביצעה מיטרוניקס, תפקיד בו עלות העסקתו אשתקד עמדה על 1.3 מיליון שקל. לפי דירקטוריון החברה, שאימץ את המלצת הועדה לאיתור מנכ"ל, לגולדנברג הייתה "תרומה מכרעת בפיתוח עסקי החברה וצמיחתם המואצת בשנים האחרונות".