ישראל קנדה ובסר ישלמו 936 מיליון שקל על מתחם משולש הבורסה ברמת גן

השותפות זכתה במכרז שכלל שטח בן 10 דונם במתחם שנמצא צפונית למתחם הבורסה ברמת גן • הפרויקט יכלול שלושה מגדלים בני 60 קומות עם כ-110 מ"ר שטחי תעסוקה, מאות דרות להשכרה ומעונות סטודנטים

הפרויקט במתחם הבורסה ברמת גן / הדמיה: ישר אדריכלים
הפרויקט במתחם הבורסה ברמת גן / הדמיה: ישר אדריכלים

מכרזי הקרקע הגבוהים אינם פוסקים לרגע. שותפות של ישראל קנדה ושל בסר זכתה במגה מכרז של חברת "דירה להשכיר", שכולל שטח בן 10 דונם במתחם המכונה "משולש הבורסה", שנמצא צפונית למתחם הבורסה ברמת גן. שתי החברות הציעו על המתחם 936 מיליון שקל, והן עתידות להקים בו שלושה מגדלים בני 60 קומות, שיכללו מאות דירות להשכרה ומעונות סטודנטים. כמו כן יוקמו במקום כ-110 אלף שטחי תעסוקה, שטחי ציבור וחניון שיוקצו לעיריית רמת גן ושטחי מסחר.

משולש הבורסה נמצא ברמת גן מעל לנתיבי איילון, מול שכונת פארק צמרת התל אביבית. התוכנית המאושרת במקום כולל זכויות בנייה גבוהות במיוחד: סך כל הפרויקט יכלול כ-200 אלף מ"ר, מהם כ-110 מ"ר שטחי תעסוקה, שרובם יוקמו בשני מגדלים, ו-400 דירות להשכרה ו-350 יחידות במעונות סטודנטים, שיוקמו במגדל השלישי; מתחתם יוקמו כ-7,000 מ"ר שטחי מסחר בבנייה נמוכה יותר. כמו כן יוקם חניון תת קרקעי ציבורי ל-300 כלי רכב ו-10 אלף מ"ר יוקמו כשטחים ציבוריים עבור עיריית רמת גן. החברות מעריכות כי סך הפרויקט, כולל הקמה, יעמוד על 4 מיליארד שקל.

ברק רוזן ואסף טוכמאיר / צילום: איל יצהר
 ברק רוזן ואסף טוכמאיר / צילום: איל יצהר

מחיר המינימום של המכרז הגיע ל-540 מיליון שקל, כלומר מחיר הזכייה עלה עליו ביותר מ-70%. מנכ"ל ובעל השליטה בבסר, נחשון קיויתי הגיב על כך ואומר כי החברות מחזיקות בידיהן שומה, לפיה המתחם שווה 1.35 מיליארד שקל, כך שבפועל הן היו מוכנות להמשיך עם המכרז, גם אם הצעתן האחרונה לא הייתה זוכה.

"אנחנו מאוד מרוצים מהזכייה הזו ומשיתוף הפעולה שלנו עם ישראל קנדה", מסכם קיויתי. החברות מקימות בימים אלה את מגדל רום בפארק צמרת בתל אביב והן משתפות פעולה גם בפרויקט פינוי-בינוי בשכונת בבלי בעיר.

נחשון קיויתי / צילום: איל יצהר
 נחשון קיויתי / צילום: איל יצהר

"רמות המחירים במתחם הבורסה עלו בצורה דרמתית"

כאמור, מדובר בעוד מגה פרויקט שזוכה בהיענות נלהבת מצד יזמי הנדל"ן. כיצד הגיעו למחיר הזה? גיל גורביץ', סמנכ"ל השיווק של אזורים המקימה את פרויקט EXCHANGE RAMAT GAN במתחם עלית הצמוד לבורסה, סבור כי מאז הושק הפרויקט, לפני כשנה, רואים עליות מחירים גדולות בסביבה. "רמות המחירים במתחם הבורסה עלו בצורה דרמתית מ-30 אלף שקל למ"ר לכ-45 אלף שקל מגורים. כשנשענים על המחירים האלה ועל האטרקטיביות של האזור מבחינת נגישות תחבורתית והחוזק של מגדלי משרדים כמו ספיר או אטריום, בהחלט הגיוני להגיע למספרים האלה".

אולם סביר מאוד גם שהמחירים הגבוהים הם חלק מגל עליות המחירים ששוטף את המדינה, ובמיוחד את אזור תל אביב, מאז הסגר הראשון של קורונה וסיומה של תוכנית מחיר למשתכן, שייעדה את מרבית הקרקעות לדיור מוזל לצעירים. מרגע שנפתחו מכרזי קרקעות להקמת דירות בשוק החופשי - הם זינקו; במקרה של משולש הבורסה מדובר באזור מבוקש במיוחד שגובל בתל אביב, והגם שלא יימכרו בו דירות בשוק החופשי, שכר הדירה והתשלום עבור החדרים במעונות הסטודנטים ישקפו בין היתר את השוק הגואה בסביבה.

שר הבינוי והשיכון, זאב אלקין הגיב למכרז כי "תוכנית משולש הבורסה היא תוכנית ענק בלב אזור הביקוש הכוללת עירוב שימושים המשלב דיור להשכרה ארוכת טווח, מעונות סטודנטים ומסחר ותעסוקה בהיקפים משמעותיים באזור תעסוקה ומלאכה - פרויקט חדשני שימשוך אליו משפחות צעירות וסטודנטים. פרויקט זה מהווה צעד נוסף וחשוב מאוד במסגרת הגדלת תחום דיור להשכרה ארוכת הטווח בישראל, כחלק ממגוון היצע פתרונות הדיור לאזרחי ישראל".

מנכ"לית דירה להשכיר ענבל דוד אמרה כי "התוכנית תאפשר למאות משפחות וסטודנטים לגור במתחם מנוהל ומפוקח, בסטנדרט גבוה ובתנאי וודאות, גמישות ויציבות לאורך זמן. מתחם זה שווק בהצלחה יחד עם רמ"י, נתיבי איילון ועיריית רמת גן ומצטרף לשורה ארוכה של פרויקטים במודל 'דירה להשכיר' המוקמים בכל רחבי הארץ".