סלברייט מקימה ועדת אתיקה שתפקידה לייעץ לדירקטוריון החברה

הוועדה שהוקמה תספק ייעוץ בלתי תלוי לדירקטוריון "בנושאים הקשורים להתפתחויות בחוק הבינלאומי, לשיקולים אתיים בנוגע לתהליכים עסקיים אחראיים, ולדרישות החוק והרגולציה בעניין מכירה ושימוש בטכנולוגיות של סלברייט"

סלברייט - יוסי כרמיל / צילום: שלומי יוסף
סלברייט - יוסי כרמיל / צילום: שלומי יוסף

חברת סלברייט, המספקת פתרונות מודיעין דיגיטלי (DI), מקימה ועדת אתיקה שתפקידה לייעץ לדירקטוריון החברה. סלברייט הפכה לאחרונה לחברה ציבורית לאחר שהשלימה מיזוג עם חברתSPAC, אך בדרך לשוק הציבורי היא ספגה ביקורת ופעילי זכויות אדם קראו למנוע את הפיכתה לחברה ציבורית משום שאינה מקפידה שפתרונותיה לא ישמשו להפרת זכויות אדם. החברה אמנם הכחישה את טענותיהם, אך כיום היא מבצעת צעד שנועד לחזק את הפן האתי בפעילותה.

לפי הודעתה, הוועדה שהוקמה תספק ייעוץ בלתי תלוי לדירקטוריון "בנושאים הקשורים להתפתחויות בחוק הבינלאומי, לשיקולים אתיים בנוגע לתהליכים עסקיים אחראיים, ולדרישות החוק והרגולציה בעניין מכירה ושימוש בטכנולוגיות של סלברייט". בין היתר, המהלך נועד להבטיח עמידה בסטנדרטיים אתיים גבוהים בנושאים שונים, בהם טיפול בנושאי זכויות אדם. סלברייט מספקת לגופי ממשל פתרונות לשליפת מידע ממכשירים אלקטרוניים, ולאנליטיקה של המידע.

על חברי הוועדה נמנים גם שמות מוכרים, בהם פרופ' יולי תמיר, לשעבר שרה וחברת כנסת ומי שכיהנה כעמיתת מחקר במרכז לערכים אנושיים ובמרכז לאתיקה ולמקצועות של אוניברסיטת הרווארד; וכן פרופ' גבריאלה בלום, פרופסור למשפטים מהרווארד בקתדרה לזכויות אדם ולמשפט הומניטרי, ובעברה יועצת משפטית במחלקת הדין הבינלאומי בפרקליטות הצבאית הראשית בצה"ל.

חברים נוספים בוועדה הם וויליאם אבר, לשעבר מנהל הטכנולוגיות הראשי במרכז לפשעי סייבר במשרד ההגנה האמריקאי, אנתוני ג'יי פרנטה, בכיר בפירמת ייעוץ גלובלית, דורון הרמן שהיה בעבר ראש דסק הפלילים והסייבר בחדשות 13 ועוסק כיום בהגנה על ילדים ברשת, וגיל קרליקווסקי, לשעבר נציב הרשות להגנת המכס והגבולות בארה"ב.

יוסי כרמיל, מנכ"ל סלברייט, אמר: "כמובילה בתעשיית ה - DI (Digital Intelligence) , אנו בסלברייט מכירים באחריותנו כלפי לקוחותינו פעול באופן שקוף ואתי. המחוייבות שלנו ליצור עולם בטוח יותר ולפעול באופן חוקי ואתי, היא ללא עוררין", אמר יוסי כרמיל, מנכ"ל סלברייט. "ועדת האתיקה מביאה לסלברייט נסיון עצמאי ברמה עולמית, שיחזק את השותפות שלנו עם בכירים ומקצוענים בתעשייה, כדי שנוכל לבנות דרכים ונוהלים לשימוש אתי בפתרונות Digital Intelligence , ולסייע לארגונים השומרים על בטחון הציבור ולארגונים עסקיים להתמודד עם איומים הולכים וגדלים של פשע, טרור ופשיעה אזרחית".