משבוע הבא: עבודות הרכבת הקלה מגיעות לכיכר רבין

לאחר דחיות שונות, הוות"ל אישרה את העבודות להקמת התחנה שתוקם במתחם הכיכר, כחלק מהקו הירוק של הרכבת הקלה • העבודות יימשכו 4 שנים

כיכר רבין בת''א / צילום: איל יצהר
כיכר רבין בת''א / צילום: איל יצהר

עבודות הרכבת הקלה בכיכר רבין בת"א יוצאות לדרך וצפויות להתחיל כבר בשבוע הבא זאת לאחר דחיות של חודשים רבים. "תחנת רבין", ששייכת לדנקל - רשת הרכבת הקלה (רק"ל) של מטרופולין דן, תיבנה בשטח של כיכר רבין, ותשרת את הקו הירוק של הרק"ל, שמתוכנן לפעול ב-2027. לתחנה מתוכננות שתי כניסות: מערבית, שתמוקם בכיכר בצמוד לבריכה האקולוגית, ומזרחית, שתמוקם במפגש הרחובות אבן גבירול - דוד המלך. העבודות יימשכו 4 שנים והעלות של הקמת התחנה הזו לבדה היא 400 מיליון שקל.

את העבודות מבצעת החברה הסינית CSCEC (China State Construction Engineering Corp) שנבחרה ב-2019 על ידי נת"ע לבצע את המקטע המרכזי של הקו כחלק מהשלב המקדים (אינפר1) לבניית הקו הירוק.

תחנת רבין, הרכבת הקלה תל אביב / הדמיה: נת''ע
 תחנת רבין, הרכבת הקלה תל אביב / הדמיה: נת''ע

ההחלטה על הביצוע בפועל ניתנה לאחר דיון שהתקיים השבוע בוועדת המשנה של הוועדה לתשתיות לאומיות (הות"ל), בראשות מתכננת הוועדה, נאוה אלינסקי רדאעי. בהודעת הוועדה נמסר כי "לאורך כל תקופת העבודות יישמרו המעברים להולכי הרגל והגישות לעסקים, נתיבי הנסיעה ברחוב אבן גבירול וברחובות החוצים יצומצמו ויישארו פתוחים לשני הכיוונים. העבודות להקמת התחנה יכללו העתקה ופינוי של כל התשתיות לרחובות סמוכים, הקמת קופסת התחנה והכניסות אליה. כמו כן, אזורים נרחבים בכיכר יישמרו, לרבות האנדרטה לשואה ולגבורה והעצים בפינה הדרום מזרחית של הכיכר".

יצוין כי חלקו התת קרקעי של הקו הירוק עובר ברובו מתחת לרחוב אבן גבירול ולאורכו מתוכננות עוד תחנות שישרתו את נוסעי הקו הירוק.

מנכל נת"ע חיים גליק מסר לגלובס כי "אישור הוות"ל ותחילת העבודות בכיכר רבין, הן אבן דרך חשובה בהתקדמות הקו הירוק, אחד מנדבכי הרכבת הקלה בגוש דן. הקו הינו פרויקט הנדסי מאתגר וייחודי הכולל מנהרה, מספר גשרים (גם מעל הירקון), ובקרוב ייבחר היזם המבצע לקו. מראש אני מתנצל בפני התושבים על ההפרעה הצפויה, אך מבקש מכולם להצטרף לנת"ע ולמשרד התחבורה במימוש חזון המהפכה התחבורתית".