המועצה המפקחת על פייסבוק תיפגש עם מדליפת המסמכים שהובילו לתחקיר הענק על החברה

בהודעת המועצה נכתב כי "לאור הטענות החמורות שהועלו נגד פייסבוק ע"י גברת האוגן, שלחנו אליה הזמנה כדי לשוחח במהלך השבועות הקרובים" • סביר שהמהלך יעזור למועצה להבין קצת יותר את מה שקורה בתוך הרשת החברתית

פרנסיס האוגן מעידה בפני הסנאט / צילום: צילום מסך
פרנסיס האוגן מעידה בפני הסנאט / צילום: צילום מסך

המועצה המפקחת על פייסבוק (Oversight Board) הודיעה כי תיפגש עם מדליפת מסמכי פייסבוק הפנימיים, פרנסיס האוגן. האוגן סיפקה את המסמכים הפנימיים של פייסבוק שהובילו לתחקיר הענק של ה"וול סטריט ג'ורנל". אחד מהתחקירים - התחקיר על אינטסגרם וההשפעה על בריאות הנפש של צעירים - אף עלה לסנאט לדיון מיוחד עם נציגת פייסבוק.

בהודעת המועצה נכתב כי "לאור הטענות החמורות שהועלו נגד פייסבוק על-ידי גברת האוגן, שלחנו אליה הזמנה כדי לשוחח עם המועצה במהלך השבועות הקרובים - הזמנה שהיא קיבלה. חברי המועצה מעריכים את ההזדמנות לדון בחוויות שלה ולאסוף מידע שיכול לסייע להאצת שקיפות ואחריות רבות יותר מצד פייסבוק באמצעות ההחלטות וההמלצות שלנו".

סביר שהמהלך יסייע למועצה להכיר יותר את הפרטים מהמסמכים הפנימיים - מה שיעזור לה להבין לעומק את מה שקורה בתוך הרשת החברתית.

עוד הוסיפה המועצה כי "נמשיך לשאול שאלות קשות בפייסבוק ולדחוף את החברה להתחייב לשקיפות, אחריות והגינות. בסופו של דבר, רק זה יכול לתת למשתמשים את הביטחון שהם מטופלים בצורה הגונה".