נופר מרחיבה את השת"פ עם טסלה: רוכשת עוד סוללות לאגירה בכ-54 מיליון דולר

הסוללות בהספק כולל של 200 מגוואט שעה • בנופר מעריכים כי הכנסותיה מהקמות מערכות האגירה (EPC) תסתכמנה בסך של כ-250 מיליון שקל

עופר ינאי, שחר גרשון, נדב טנא ונועם פישר / צילום: שלומי יוסף
עופר ינאי, שחר גרשון, נדב טנא ונועם פישר / צילום: שלומי יוסף

חברת האנרגיה המתחדשת נופר אנרג'י  מרחיבה את שיתוף הפעולה שלה עם טסלה. לאחר שבחודש מרץ השנה דיווחה נופר על הסכם ראשון עם טסלה לרכישת מערכות לאגירת חשמל בסוללות בהיקף של כ-100 מגוואט שעה תמורת 30 מיליון דולר, היום עדכנה החברה כי חתמה על הסכם מסגרת נוסף עם הענקית האמריקאית לרכישת מערכות לאגירת חשמל בסוללות בהספק כולל של 200 מגוואט שעה, בכ-54 מיליון דולר (168 מיליון שקל).

על פי ההסכם נופר תשלם 5% מהתמורה במועד ההתקשרות ואת היתרה בהתאם לאבני דרך. מערכות האגירה תסופקנה החל מחודש ינואר 2023 ועד למרץ 2024 (בהסכם הראשון מועדי ההספקה היו ממרץ 2021 ועד למרץ 2023). בנופר מציינים כי מרבית מערכות האגירה מההסכם הראשון שנחתם מצויות כבר בשלבי הקמה ולקראת הקמה.

בהנהלת החברה מעריכים כי הכנסותיה בגין הקמות מערכות האגירה כתוצאה מההסכם השני צפויות להסתכם בכ-250 מיליון שקל (אספקת המערכות, ניהול והקמת הפרויקטים, ביצוע עבודות תשתית ובינוי), והכנסותיה השנתיות ממכירת חשמל יעמדו על 20-50 מיליון שקל.

בנוסף, לדברי החברה, התקנת מערכות האגירה תאפשר להקים מערכות סולאריות נוספות בתעריפים גבוהים יחסית, באזורים המאופיינים בעומס ברשת אשר ללא מערכות האגירה לא היה ניתן להקימן. בחברה מתכננים להקים ולנהל את מערכות האגירה עבור שותפויות (קיימות וחדשות) שבבעלות החברה ושותפיה, לרבות קיבוצים וחברות נדל"ן, מסחר ותעשייה.

עוד מעדכנים בנופר כי לפני מספר שבועות השלימה החברה הקמה וחיבור של מתקן האגירה הראשון של טסלה בישראל, בקיבוץ שובל, במסגרת שותפות של החברה והקיבוץ. מדובר במתקן בהספק 2.718 מגהוואט שעה. למתקן מערכת ניהול עצמאית, אשר פותחה על ידי החברה המאפשרת לו לקבל פקודות בהתאם לצורך.

החברה פועלת כיום לקדם הקמה וחיבור של עשרות מערכות אגירת חשמל נוספות בשטחי קיבוצים וחברות נדל"ן כבר במהלך השנה הקרובה, הן במסגרת שותפויות קיימות והן במסגרת שותפויות חדשות.

מניית נופר מגיבה לדיווח בעלייה של כ-3% ומשלימה התקדמות של 30% בחודש האחרון. שוויה של החברה בבורסה עומד על כ-3.3 מיליארד שקל.

נדב טנא, מנכ"ל נופר, ציין כי "לפני יותר משנה צפינו את מצוקת רשת החשמל בשטחים ובאזורים נרחבים ונערכנו בהתאם, לרבות פיתוח יכולות מקצועיות ומערכות בקרה, הקמת פיילוטים ראשונים וגיבוש הסכמי שיתוף פעולה אסטרטגיים עם יצרני וספקי ציוד. כבר במהלך השנה הקרובה נקים ונחבר עשרות מתקני אגירה בהספקים משמעותיים אשר יספקו הכנסות ממכירות חשמל ויאפשרו הקמה וחיבור של עשרות מערכות סולאריות נוספות בתעריפים גבוהים וללא תלות במשאבי הרשת, במסגרת השותפויות אשר בבעלותנו. בכוונתנו לפעול ליישום מתקני אגירה דומים גם במסגרת פלטפורמות הצמיחה אשר בבעלותנו באירופה ובארה"ב".