"זה הכי קרוב לאלוהות שיש": ביקור במרפאת המנתח הפלסטי ד"ר אברהם לוי

הוא מגשים פנטזיות למאות מטופלים בחודש - 50% מתוכם גברים, אבל ד"ר אברהם לוי חושב שהגזמנו לגמרי במרדף אחר שלמות: "כולם רוצים ישבן גדול וקוביות בבטן - העולם השתגע" • ומה הוא עושה בעצמו כדי לשמור על מראה רענן? • ביקור במרפאה של מנתח פלסטי • הברזייה

איילת, אבי לוי וזיווה במטבחון המרפאה של אבי לוי / צילום: איל יצהר
איילת, אבי לוי וזיווה במטבחון המרפאה של אבי לוי / צילום: איל יצהר

המטבחון של:

המרפאה של ד"ר אברהם לוי, מנתח פלסטי

משתתפים בשיחה:

1. ד״ר אברהם לוי, 49, רווק + 1 מיהוד, מנתח פלסטי, הקים את המרפאה לפני 6 שנים

2. איילת לוי, 41, גרושה + 2 מיהוד, מנהלת השיווק, 6 שנים במרפאה

3.  זיוה אלמוג, 53, נשואה + 3 מיהוד, אחראית אדמיניסטרציה ועוזרת אישית לד"ר, 4 שנים במרפאה

מה במטבחון:

 מכונת קפה, עוגות, עוגיות, סוכריות ושוקולדים, תחליפי חלב ותה צמחים מכל הסוגים.

על מה מדברים? 

מה זה מרפאת ד"ר אברהם לוי: מרפאת בוטיק לניתוחים פלסטיים ביהוד מונוסון, בכניסה לסביון. מספקים שירותי אסתטיקה וייעוץ לכ-200 פציינטים בחודש.

איך הגעתם לכאן? לפני שש שנים אברהם (אבי) מונה לאחראי על ניתוחים פוסט בריאטריים בביה"ח מאיר, ובמקביל פתח את המרפאה. איילת, אחותו, הייתה מורה למתמטיקה 14 שנה. למרות המעבר החד היא רואה דמיון: "חתך הזהב, מושג מתמטי, משמש גם לחישוב הפרופורציות המושלמות בפנים". זיוה עבדה עשרים שנה בחברת סיעוד. אבא של אבי ואיילת היה נגר שהשריש בהם אהבה לאסתטיקה "ונתן השראה לעסק המשפחתי".

עסק משפחתי: את המרפאה עיצב אבי והיא מלאה בעבודות הנגרות שלו. אמא שלו ושל איילת קופצת לפעמים עם מטעמים מעשה ידיה: "בהתחלה חשבנו שכדאי שיהיה כיבוד דיאטטי - אבל בתור מקום שעושה שאיבות שומן הבנו שזה לא חכם". הווייב החמים משפיע גם על העובדות ועל המטופלות.

מטופלות: נשים עושות הרבה הזרקות - בוטוקס, שפתיים וחומרי מילוי בפנים, וגם הגדלות חזה וישבן ומתיחות בטן. אבי מספר שכשפתח את המרפאה, חשב איך יוכל להתבלט בתעשייה: "כולם עושים אפים וציצים, לי זה לא מספיק מעניין. החלטתי להתמקד במה שאחרים לא יודעים", הוא מספר. אז הוא עבר השתלמות ארוכה אצל המומחה מספר 1 בברזיל לפיסולי גוף, ומאז מתמחה גם בהגדלות ישבן ובפיסול בטן לגברים.

גברים: מבקשים הרבה פיסולי חזה ובטן, "אני יוצר להם ממש קוביות עם שתלי סיליקון", וגם ישבן ועיבוי פין. זיוה מספרת על נתון יוצא דופן: "50% מהמטופלים שלנו הם גברים".
ומי הסלבס שכולם מנסים לחקות? נשים הכי רוצות להידמות לקים קרדשיאן: "לא שאני אוהב, אבל זה מה שמבקשות". וגברים, מספרת זיוה, חושקים "בלסת כמו של בראד פיט".

גבולות: "הלכנו רחוק לגמרי, העולם השתגע", מודה אבי. "כולם רוצים שדיים גדולים וישבן גדול, שטיפת המוח מתמדת. אני תמיד אומר שלפני הטלוויזיה לא היו הפרעות אכילה. אבל זה העולם. אני מציב את הגבולות שלי, אם מבקשים משהו מוגזם אני מסרב. היה לי מטופל שבא חמש פעמים להזרקות לעיבוי הפין, בפעם השישית לא הסכמתי להמשיך". אבי גם לא מקבל מטופלים מתחת לגיל 18, מלבד תיקוני פגמים: "עשיתי פיסול אף לבת 16 שהייתה לה באמת בעיה".

תיקוני פגמים: "מדהים כמה פשוט וקל לפתור בעיות אסתטיות. נשים הולכות עם בגד ים אחרי שנים שהלכו לים מכוסות - זה משנה חיים", מספרת איילת על הצד השני של המשוואה. אבי זוכר לטובה מקרה מסוים: "היה לי מטופל ששקל 260 ק"ג, ואחרי שירד ל-50 נשארו לו עודפי עור מטורפים. החלום שלו היה קוביות בבטן. הפכתי אותו מכלב שארפיי לאל יווני. זה הדבר הכי קרוב לאלוהות שאני מכיר. זה לברוא יש מאין, ולגרום לאנשים להרגיש טוב עם עצמם".

להרגיש טוב עם עצמו: גם אבי מזריק לעצמו כדי לשמור על המראה הרענן. "הדוקטור פיסל לי את האף ועשה לי בוטוקס", מספרת זיוה. איילת עשתה שפתיים, בוטוקס ועוד. גם המשפחה מטופלת היטב: האחיין יגיע לארץ לניתוח הסרת שומן מהחזה ופיסול אף. אמא של אבי עברה מתיחת בטן "ועכשיו רוצה מתיחת צוואר". האחות הגדולה מתגוררת בבודפשט ומטיסה את אבי אליה עם מזוודה של מזרקים, "היא תמיד רצתה שאהיה פלסטיקאי".