מתחם תחנת המשטרה בשפרעם ללא היתר כבר 40 שנה; בעיר דורשים להרוס אותו

ראש העיר דרש להסדיר את המבנה, משום שהתחנה הוצבה באופן זמני בלב שכונת מגורים ומפריעה לתנועה • גורמים בעיר: "הוועדה לתכנון ובנייה נדרשת לכבד את החתימה שלה על המכתב ולהתחיל בהריסת המבנים הלא חוקיים"

תחנת המשטרה בשפרעם / צילום: מוראד חדאד
תחנת המשטרה בשפרעם / צילום: מוראד חדאד

תחנת המשטרה בעיר שפרעם, ועוד כמה מבנים נוספים בתוך מתחם התחנה, בנויים באופן לא חוקי ועובדים ללא היתר בנייה כ-40 שנה, כך עולה מבדיקת הוועדה המקומית לתכנון ובנייה שפרעם.

במכתב ששלח ראש העיר, עורסאן יאסין, ביום 20.10, הוא ביקש בין היתר ש"ככל שיש בידי משטרת ישראל היתר בנייה למבנים במתחם התחנה, נבקשכם להעבירם לידי הוועדה [המקומית לתכנון ובנייה] לא יאוחר מ-14 ימים ממועד קבלת מכתב זה", בנוסף ציין יאסין במכתב: ש"לאור האמור לעיל, ועל פי המוטל על הוועדה בחוק, הנחיתי את מחלקת הפיקוח לטפל בכל חריגה או עבירת בנייה - נאה דורש נאה מקיים".

מבדיקת גלובס עולה כי מדובר במבנים ניידים (קרוואנים) אשר לצורך הקמת התחנה הונחו במיקום זמני על קרקע השייכת לרשות מקרקעי ישראל בתחילת שנות ה-80.

"המבנים גורמים בעיה בשכונה - כלי הרכב של המשטרה חוסמים את הכביש והשתלטו על חצר פרטית של אחת המשפחות ברחוב", אומר מוראד חדאד, מי שהעלה את הסוגיה הזו כשהיה חבר מועצת שפרעם מטעם בל"ד. "בשנת 2015 הייתי חבר מועצה והגשתי בקשה לעירייה להעתיק את המבנים ולהסדירם בחוק. בעקבות הפנייה שלי המשטרה בחנה מיקום חלופי עבור התחנה החדשה, אולם עברו מאז שש שנים ולא חלה התקדמות". לדבריו, "לא ייתכן שתחנת משטרה, גוף שאמור לאכוף את החוק, עובר עליו בעצמו, הרי עפ"י חוק התכנון והבניה מדובר על עבירה פלילית".

חדאד הוסיף: "תוך חודש אני מתכוון להגיש 'צו עשה' באמצעות בית משפט במטרה לחייב את הוועדה לתכנון ובנייה לאכוף את החוק נגד המבנים הלא חוקיים. הוועדה לתכנון ובנייה נדרשת לכבד את החתימה שלה על המכתב ולהתחיל בהריסת המבנים הלא חוקיים".

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "הנושא נמצא זה מכבר בבחינת הגורמים המוסמכים לכך".