אפקון תקים לדליה אנרגיות מתקן לאגירת אנרגיה ב-70 מיליון שקל

החברה, מקבוצת שלמה, זכתה במכרז שקיימה דליה אנרגיות להקמת המתקן בשטח תחנת הכוח דליה • מדובר במתקן אגירת אנרגיה בהיקף של 64 מגה-וואט

ישראל רייף, יו''ר אפקון החזקות / צילום: עזרא לוי
ישראל רייף, יו''ר אפקון החזקות / צילום: עזרא לוי

חברת אפקון החזקות  זכתה במכרז שקיימה דליה אנרגיות להקמת מתקן אגירה רחב-היקף בשטח של תחנת הכוח דליה, שנמצאת בסמוך לכפר מנחם. מדובר במתקן אגירת אנרגיה שמבוסס על סוללות בהיקף של 64 מגה-וואט. דליה אנרגיות תשלם לאפקון 70 מיליון שקל עבור הקמת הפרויקט.

משך ביצוע העבודות להקמת הפרויקט צפוי לעמוד על שנה ושלושה חודשים, כאשר תקופת התחזוקה  של הפרויקט עומדת על 10 שנים. כחלק מההסכם נקבע כי קיימת אופציה להגדלת מתקן האגירה ב-50% למימוש בפרק זמן של 60 יום מצו התחלת העבודה, וזאת תמורת כ-35 מיליון שקל.

אפקון החזקות נוסדה בשנת 1945 והיא פועלת, בין היתר, בתחומי התשתיות והבנייה, מערכות אלקטרו-מכאניות, סחר, אנרגיה מתחדשת ותחבורה חשמלית. החברה נמצאת בבעלות קבוצת שלמה.

יו"ר אפקון החזקות, ישראל רייף, מסר: "אני גאה שאפקון החזקות היא החלוצה בישראל שתקים את המתקן הראשון לאגירה בסוללות ובכך היא מרחיבה את מגוון פעילויותיה של הקבוצה, אשר יתרמו להצלחת החברה".

מנכ"ל אפקון החזקות, ירון קריסי, הוסיף כי "אני מברך על ההישג העצום של החברה, הזכייה מוכיחה פעם נוספת את אמון השוק ביכולתה של אפקון להוביל פרויקטים חלוציים בתחום האנרגיה המתחדשת. אפקון עשתה זאת בעבר בתחום חוות הרוח ועושה זאת שוב בתחום האגירה בסוללות. זהו צעד משמעותי של החברה ומדגיש את היותה מובילת שוק בתחום. אנו פועלים כל העת לאיתור פרויקטים נוספים".