לזהות מגמות בגוגל ולחיות כמה פעמים: ההמלצות של מנכ"ל נירלט

איך הברידג' הפך אותו למנהל טוב יותר, איזה ספר עוזר לו לחזק את המותג, מה גורם לו לבחור בכל פעם מחדש, ואיזו אפליקציה מועדפת עליו • ההמלצות של עמרי לוטן, מנכ"ל נירלט

עמרי לוטן - מנכ''ל נירלט / צילום: יח''צ
עמרי לוטן - מנכ''ל נירלט / צילום: יח''צ

עמרי לוטן (61), נשוי + 4, מתגורר בתל אביב. מכהן כמנכ"ל נירלט בשנתיים האחרונות. בתפקידיו הקודמים שימש כמנכ"ל מפעל הפיס ונגב קרמיקה. אוהב מאוד לבשל, הבנות שלו נוהגות לפרסם את הארוחות שלו באינסטגרם תחת Chefabba#

1. ספר ניהול

The Dream Society, רולף ג'נסן
הספר מדבר על חשיבות הסיפור ליצירת הערך של המותג. הוא צריך להיות נוגע ללב ולעורר השראה, אבל גם מבוסס ואמיתי. הדוגמה הטובה ביותר בו היא ביצי חופש: בטעם אין הבדל בינן לבין ביצים רגילות, אבל בגלל הסיפור שלהן, שמתאים לתפיסת העולם של הרבה מאוד צרכנים - הם מוכנים לשלם עבורן יותר מפי שניים.

2. אפליקציה

גוגל טרנדס
מי שמחשיב את עצמו כקשוב למגמות לא יכול שלא ליהנות מהתרומה של האפליקציה הגאונית הזאת. אפשר ללמוד ממנה על התעניינות במותגים ומוצרים, על המפה הפוליטית וכדומה. עבור עסק שמנסה להגדיר לעצמו מה כדאי לחקור ואחרי מה כדאי לעקוב זו התחלה מצוינת.

3. פרוזה

Replay, קן גרימווד
במרכז העלילה אדם שמקבל הזדמנות לחיות את חייו כמה פעמים ובכל אחת מהן בוחר בדרך שונה. הספר השפיע עליי מאוד. בעקבותיו הבנתי כמה חשוב להבין מה באמת עושה לך טוב ולקבל החלטות בהתאם - בכל פעם מחדש.

4. בילוי

ברידג'
מלבד העובדה שהוא מפתח את הזיכרון ואת יכולת התכנון, משחק ברידג' הוא תחרות אמיתית: חלוקת הקלפים בין כולם שווה, ומי שמצליח להוציא יותר מאותם הקלפים מנצח. ההקבלה לעולם העסקים ברורה: הכול מושתת על אסטרטגיה נכונה, עבודת צוות ומיצוי הפוטנציאל באופן אופטימלי.

5. טיפ ניהולי 

להכיר את השוק ולפתח יתרון יחסי
אני מאמין שכל חברה יכולה לצמוח, כל עוד היא מכירה מספיק את צורכי השוק והלקוחות, ומוצאת את היתרון שיגרום להם להעדיף את המוצר שלה. אלה צריכים להשתלב בתוכנית אסטרטגית רב־שנתית המבוססת על חזון וערכים חזקים.