כספי סיוע מאירופה הועברו לארגון החזית העממית לשחרור פלסטין

בית משפט צבאי הרשיע את חואנא רשמאווי בהיותה אשת קשר שהעבירה מליוני שקלים כספי סיוע ותרומות ממדינות אירופה לארגון "איחוד ועדות הבריאות", שפעל מטעם החזית העממית לשחרור פלסטין

שר הביטחון בני גנץ / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות
שר הביטחון בני גנץ / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות

בית משפט צבאי הרשיע היום (ד') את חואנא רשמאווי, על פי הודאתה, במסגרת הסדר טיעון, בהיותה אשת קשר שהעבירה מליוני שקלים כספי סיוע ותרומות ממדינות אירופה לארגון "איחוד ועדות הבריאות", שפעל מטעם החזית העממית לשחרור פלסטין.

חלק מהכספים הועבר למימון פעילות של החזית העממית, תוך זיוף מסמכים על ידי בעלי תפקידים בארגון והונאה ומרמה של התורמים בדבר השימוש שייעשה בכספי התרומות.

הנאשמת פעלה למרות שחשדה כי היא פועלת מטעם החזית העממית לשחרור פלסטין, ואף המשיכה בפועלה גם לאחר שנודע לה כי מנהל הכספים של הארגון מימן פיגוע טרור נגד מדינת ישראל בזמן כהונתו. היא הורשעה בעבירות של ביצוע שירות עבור התאחדות שאינה מותרת, וקבלת כספים והכנסתם לאזור יהודה ושומרון בניגוד לדין. גזר דינה יינתן בשבוע הבא.

בהתאם להסדר הטיעון שהוצג היום בבית המשפט הצבאי ולאחר שפורטו השיקולים שבבסיסו, התבקש בית המשפט הצבאי להטיל על הנאשמת עונש של 13 חודשי מאסר לריצוי בפועל, לצד עונש של מאסר על תנאי וקנס בסך 50 אלף שקל.

היא נעצרה באפריל השנה לאחר שנחשפו דרכי הפעולה של העברת הכספים לארגון "איחוד ועדות הבריאות" הארגון הוכרז כהתאחדות בלתי חוקית בישראל לפני מספר שנים והוכרז כהתאחדות בלתי חוקית באיו"ש בתחילת שנת 2020.

נזכיר לפני שבועיים הכריז שר הביטחון על עוד ששה ארגונים ועמותות הקשורים לחזית העממית כארגוני טרור, הכרזה שזכתה לביקורת בינלאומית חריפה וגם בישראל. לפי משרד הביטחון והשב"כ ששת הארגונים נקטו באותן שיטות פעולה של גיוס כספים ממדינות אירופה, כספים שבחלקם הועברו לפעילות טרור של החזית העממית.

במשרד הביטחון מדגישים כיום כי ארגון איחוד ועדות הבריאות, שבו פעלה רשמאווי, הוא אחת מהזרועות האזרחיות של החזית העממית, לצד הארגונים א-דמיר, חברת ביסאן, אל-חק, DCIP, איחוד ועדות האישה הפלסטינית וועדות החקלאות שהוכרזו כאמור כארגוני טרור.

בהודעה משותפת של שר הביטחון בני גנץ ושר החוץ יאיר לפיד נאמר כי על הקהילה הבינלאומית כולה לפעול יחד עם ישראל כדי למנוע מארגוני טרור לפעול במעטה אזרחי ולמנוע מכספי סיוע מלהגיע לידי ארגוני טרור. נמשיך לכבד זכויות אדם ואת פעילותם של ארגוני זכויות האדם - נמשיך לפעול מול הטרור בכל מקום ובכל צורה שילבש.

שר הביטחון בני גנץ: "מדינת ישראל ומערכת הביטחון מכבדות זכויות אדם, ומכבדות את פעילותם של ארגוני זכויות אדם שיש להם תפקיד חשוב בחברה דמוקרטית. הלבנת טרור בכסות של פעילות למען זכויות אדם היא חטא כפול - היא גם מתדלקת את הטרור, וגם פוגעת בארגונים שעושים עבודה חשובה. נמשיך לפעול נגד הטרור בכל מקום ובכל צורה שאותה ילבש. ההודאה באשמה היא הוכחה נוספת לכך שארגון טרור ציני ורצחני הקים רשת של שקר והונאה שמשתמשת בהסוואה של 'ארגונים הומניטריים' ו'ארגוני זכויות אדם' כצינור להזרמת כספי טרור תוך הטעיה מכוונת של תורמים ומדינות. על הקהילה הבינלאומית כולה לפעול יחד עם ישראל כדי למנוע מארגוני טרור לפעול במעטה אזרחי ולמנוע מכספי סיוע מלהגיע לידי ארגוני טרור שמטרתם לרצוח יהודים, נוצרים, להט״בים, ומוסלמים מתונים".