לראשונה מאז הקמתה: יש עתיד תקיים בחירות ליו"ר הרשימה

הבחירות לראשות המפלגה יתקיימו ב-4 בינואר 2022 • לפיד צפוי לנצח ולהמשיך לעמוד בראש יש עתיד

יאיר לפיד / צילום: שלומי יוסף
יאיר לפיד / צילום: שלומי יוסף

ב-4 בינואר 2022 יתקיימו בחירות לראשות מפלגת יש עתיד לראשונה מאז הקמתה. בהודעה שהפיץ דובר המפלגה נכתב כי ועידת המפלגה תתכנס לראשונה בתאריך זה וגם תבחר את היו"ר. הוועידה תורכב מפעילי השטח בשנים האחרונות, בראשם ראש מטה השטח של המפלגה, מנהלי האזורים, ראשי מטות השטח וקהילות המפלגה. 21 בדצמבר יהיה המועד האחרון להודיע על התמודדות לתפקיד יו"ר המפלגה.

בשלב זה לא צפויה הפתעה ויאיר לפיד, שמחזיק היטב בעמדות מפתח בשטח, צפוי להיבחר לראשונה לעמוד בראשות המפלגה שהקים ב-2012 ולהמשיך לעמוד בראשה.

הפרסום אודות כינון הוועידה והבחירות לראשות יש עתיד מגיעות לאחר שבבחירות האחרונות ביקש חבר הכנסת לשעבר עפר שלח מלפיד לפתוח את המפלגה להתמודדות באופן פומבי, ומאז למעשה הובל החוצה. בנוסף בשבוע שעבר ביקש לפיד מרשם המפלגות לשנות את מטרות המפלגה, כך בין היתר נמחקו מטרות עבר שהיו ברשימה ונוסחה רשימה חדשה של מטרות רחבות יותר.

בהודעת המפלגה נכתב כי הוועידה תכלול גם עד 30% מתוך מייסדי המפלגה אותם תקבע הנהלת המפלגה, חברי הנהלת המפלגה וחמישה חברי כבוד שייבחרו על ידי יו"ר המפלגה באישור הנהלת המפלגה על בסיס מעמדם הציבורי או תרומתם למפלגה. בפועל ללפיד תהיה שליטה בהרכבת הרשימה שתבחר את מי שיעמוד בראשות המפלגה.

בנוסף תקבע לראשונה גם רשימה לכנסת שלא על ידי לפיד, למעט שני שריונים. הוועדה לבחירת הרשימה לכנסת תהיה אמונה על בחירת חברי המפלגה המועמדים מטעמה ברשימת המועמדים לבחירות לכנסת, וכן את סדרם ברשימה. הוועדה תכלול ח"כ מכהן או לשעבר מטעם המפלגה, מנכ"ל המפלגה, ושני חברי הנהלה נוספים. ליו"ר המפלגה תהיה שמורה הזכות לשבץ ברשימת המועמדים לכנסת מטעם המפלגה מועמדים שלא נבחרו על-ידי הוועדה לבחירת הרשימה לכנסת ("שריונים"), ובלבד שמספר השריונים לא יעלה על 2 בכל עשיריית מועמדים, ובסה"כ 6 עד המקום ה-30. למען הסר ספק, יו"ר המפלגה יוכל לשריין כמועמד גם את מי שאינו חבר המפלגה.