החשד לתיאום מחירים במזון: מנכ"ל יוחננוף זומן לחקירה ברשות התחרות

לאחר שבכירי שופרסל, שטראוס, ויקטורי, דיפלומט ורמי לוי נחקרו, כעת מדווחת רשת יוחננוף כי גם המנכ״ל והבעלים איתן יוחננוף זומן לחקירה במשרדי רשות התחרות

איתן יוחננוף - בעלים של רשת שיווק מזון יוחננוף / צילום: איל יצהר
איתן יוחננוף - בעלים של רשת שיווק מזון יוחננוף / צילום: איל יצהר

מצעד הנחקרים נמשך: לאחר שבכירי שופרסל, שטראוס, ויקטורי, דיפלומט ורמי לוי נחקרו, כעת מדווחת רשת יוחננוף כי גם המנכ״ל והבעלים איתן יוחננוף זומן לחקירה במשרדי רשות התחרות.

״החברה מתכבדת להודיע כי מר איתן יוחננוב, מבעלי השליטה בחברה המכהן כמנכ"ל וכדירקטור בחברה, הודיע לה כי זומן לחקירה במשרדי רשות התחרות. למועד הדוח אין לחברה מידע נוסף למעט האמור״, נמסר בהודעת החברה לבורסה.

הפרשה התפוצצה ב -9 בנובמבר כאשר רשות התחרות פשטו על משרדי שופרסל ושטראוס, אספו מסמכים ומחשבים. הרשות חקרה שורת בעלי תפקידים בחברות בחשד לתיאום מחירים, בהם מנכ"ל שופרסל איציק אברכהן כאמור ומנכ"ל שטראוס. הפשיטה על המשרדים היתה לאחר שהרשות ערכה חקירה סמויה בתקופה האחרונה. בפרשה נחקרו גם רמי לוי, מנכ"ל ובעל השליטה ברשת ויקטורי אייל רביד, מנכ"ל דיפלומט נועם וימן ובכיר ביוניליוור. החברות דיווחו לבורסה על החקירה נגדן.

בלב החקירה חשד כי בכירי החברות תיאמו מחירים בדרך של "איתותים", בהתבטאויות באמצעי התקשורת ובדיווחים כספיים. המשותף לחלק גדול מהנחקרים בפרשה, הוא שהם רמזו שצפויה עליית מחירים או הודיעו שיעלו מחירים. אברכהן הודיע בתקשורת על העלאת מחירים ודיפלומט ושטראוס כללו צפי לעליית מחירים בדוחות הכספיים. גם איל רביד התבטא כי צפויה עליית מחירים. בשלב זה לא ידוע אם לרשות התחרות ראיות נוספות לבסס את החשדות.

רשות התחרות מסרה בשבוע שעבר: "רשות התחרות פתחה בחקירה ובודקת חשד להפרת חוק התחרות על-ידי מספר ספקים ורשתות בעקבות אירועים שאירעו לאחרונה. מאחר שהחקירה בראשיתה, לא ניתן למסור פרטים נוספים בשלב זה".

חזקת החפות: הנחקרים הם בגדר חשודים בלבד, לא הוגש נגדם כתב אישום ועומדת להם חזקת החפות