פרטנר | בלעדי

מנהל העסקים של חיים סבן צפוי להגיע מחר לדיון סביב עסקת פרטנר

הרגישות של קבוצת סבן לעסקת רודב-גבאי מרקיעת שחקים ומנהל העסקים של סבן, אדם צ'זנוף, החליט להגיע לדיון •  לפי הערכות בשוק, ההתעניינות הגוברת של סבן במניות פרטנר קשורה לרצונו לרכוש אותן מחדש

חיים סבן, קבוצת סבן / צילום: Associated Press, Willy Sanjuan
חיים סבן, קבוצת סבן / צילום: Associated Press, Willy Sanjuan

אדם צ'זנוף, מנהל העסקים של חיים סבן, מתכוון להגיע ולהיות נוכח בדיון שיתקיים מחר (ב') בבית המשפט המחוזי בתל אביב בנושא עיכוב עסקת פרטנר. צ'זנוף מוביל את ההתנגדות של קבוצת סבן לעסקה למכירת המניות לקבוצת רודב-גבאי, בדרישה לעריכת מכרז על המניות.

צ'זנוף גם מסר תצהיר שבו הוא דוחה את האמירות של כונס הנכסים המחזיק בשעבוד על מניות האצ'יסון בפרטנר, כי קבוצת סבן ידעה על המגעים שמקיים הכונס למכירת המניות וידעה על כך שהוא מנהל הליך לא מכרזי למכירתן.

היום נפוצו הערכות כי קבוצת סבן רוצה להגיש הצעה ולרכוש את המניות מחדש אך ספק רק אם תוכל והאם בית המשפט יאשר לה.

קבוצת סבן ויתרה על המניות ב-2019 במסגרת חוב שהיה לה להאצ'יסון בסך 300 מיליון דולר. האחרונה מינתה את עו"ד אהוד סול ככונס נכסים מטעמה למניות המשועבדות. עו"ד סול החליט למכור את המניות לקבוצת רודב-גבאי וביקש את אישור בית המשפט לכך.

מכאן והלאה העניין הסתבך בעקבות התנגדות מפתיעה של קבוצת סבן שדרשה לערוך מכרז על המניות למרות שעל פי מחיר העסקה והויתור של האצ'יסון על הרבית על החוב, היא לא אמורה להרוויח מכך. מכאן המקור להערכות שסבן שוקל להתמודד על המניות לאחר שהחזיר אותן ולכן הוא מנסה לעכב את העסקה.