רשימת המדינות האדומות מתארכת: גם בריטניה ודנמרק בפנים

מדינות אדומות הן מדינות שהנסיעה אליהן ‏אסורה אלא באישור ועדת חריגים והחוזרים מהן נדרשים לבידוד של שבוע • בריטניה ודנמרק ייכנסו לרשימה ביום שישי הקרוב (17.12)

לונדון / צילום: Associated Press, Alberto Pezzali
לונדון / צילום: Associated Press, Alberto Pezzali

רשימת המדינות האדומות מתארכת: ביום שישי הקרוב ייכנסו לרשימה בריטניה ודנמרק. הנימוק לכך הוא תחלואת האומיקרון המתפשטת במדינות הללו. תחילה במסיבת העיתונאים של משרד הבריאות הודיעו שגם בלגיה נכנסת לרשימה. אך כעת עדכנו כי "בבחינה נוספת שבוצעה הערב, נמצא כי בלגיה גבולית ואינה עומדת בקריטריונים של מדינה אדומה. משכך, בשלב זה, לא יחולו מגבלות מיוחדות ליציאה וכניסה ממדינה זו".

במסיבת עיתונאים שכינסו ‏בכירי משרד הבריאות הוזכרה גם התחלואה המזנקת בגרמניה וקנדה, כך שלא מן הנמנע שהן הבאות בתור להצטרף לרשימה. נזכיר כי על פי החלטת הממשלה הרשימה של המדינות האדומות תתעדכן באופן ‏תדיר.

במסיבת העיתונאים אמר שר הבריאות ניצן הורוביץ ‏כי הוא ממליץ להימנע מנסיעות לא חיוניות לחו"ל. מוקדם יותר היום התייחס ראש הממשלה נפתלי בנט להגבלות על התעופה באומרו כי לא תקוצר חובת הבידוד של שלושה ימים למחוסנים שנכנסים לישראל  כפי שהיא נדרשת כיום, בתוך כך החזרת מתווה התיירות הנכנסת ‏לישראל לא נראה באופק.

מדינות אדומות הן מדינות שהנסיעה אליהן ‏אסורה אלא באישור ועדת חריגים. בנוסף החוזרים ממדינות אלו ידרשו לבידוד של שבוע (בכפוף לביצוע של שתי בדיקות). היום הראשון לחזרתם יהיה במלונית עד לקבלת תשובת בדיקת הקורונה שנעשתה לאחר הנחיתה בישראל. עם קבלת תשובה שלילית יוכלו לעבור להמשך בידוד ביתי.

כיום ברשימה נמצאות כ-50 מדינות: אוגנדה, איי סיישל, אנגולה, אריתריאה, אתיופיה, אסוואטיני, בוטסואנה, בורונדי, בורקינה פאסו, בנין, גאנה, גבון, ג'יבוטי, גינאה, גינאה ביסאו, גינאה המשוואנית, גמביה, דרום אפריקה, דרום סודן, הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו, הרפובליקה המרכז אפריקנית, הרפובליקה של קונגו (קונגו בראזוויל), זימבבואה, זמביה, חוף השנהב, טוגו, טנזניה, ליבריה, לסוטו, מאוריטניה, מאורציוס, מאלי, מדגסקר, מוזמביק, מלאווי, ניגריה, ניז'ר, נמיביה, סאו טומה ופרינסיפה, סומליה, סנגל, סיירה לאון, סנט הלנה (בריטניה), צ'אד, קומורוס, קייפ ורדה, קניה, קמרון, ראוניון (צרפת), רואנדה.

בענף התיירות והתעופה מודאגים לנוכח החמרות מגבלות הכניסה לישראל. הציפייה של העוסקים בענף היא לפיצוי לנוכח הנזקים הכלכליים העצומים שסופגים העוסקים בו מזה שנתיים בקרוב.