גרוניס לסער: "תדאג למילוי מקום לתפקיד היועמ"ש"

מנדלבליט יסיים את הקדנציה בת 6 השנים בסוף ינואר 2022 • הוועדה הייתה צריכה לגבש את המלצתה לפני תאריך זה, אולם הוועדה צופה כי תסיים את עבודתה רק לקראת מרץ • לאור זאת תצטרך הממשלה למנות לתפקיד היועמ"ש עורך דין אחר כמילוי מקום לתקופת הביניים עד להשלמת עבודת הוועדה

אשר גרוניס / צילום: שלומי יוסף
אשר גרוניס / צילום: שלומי יוסף

ועדת האיתור לתפקיד היועץ המשפטי לממשלה, שיחליף את אביחי מנדלבליט, התכנסה אתמול בערב לדיון פרוצדורלי ראשון.

מנדלבליט יסיים את הקדנציה בת 6 השנים בסוף ינואר 2022. לכאורה, הוועדה הייתה צריכה לגבש את המלצתה לפני תאריך יעד זה, אולם נשיא בית המשפט העליון בדימוס אשר גרוניס המכהן כיו"ר ועדת האיתור עדכן את שר המשפטים גדעון סער כי הוועדה לא תסיים את עבודתה עד סוף ינואר. לדברי גרוניס, עבודת הוועדה צפויה להימשך לכל הפחות לתוך פברואר וכי זמן ריאלי לסיום הוא תחילת מרץ. גרוניס סבר כי על מנת למנות יועמ"ש עד סוף ינואר 2022, היה על סער לכנס את ועדת האיתור זמן משמעותי לפני כן.

לאור זאת תצטרך הממשלה למנות לתפקיד היועמ"ש עורך דין אחר כמילוי מקום לתקופת הביניים עד להשלמת עבודת הוועדה. יש לציין כי גם מילוי מקום לתפקיד היועמ"ש דורש היוועצות בוועדת האיתור.

כזכור, כינוס הוועדה התעכב לאחר שנציג הממשלה בוועדה, מאיר שטרית, הודיע על התפטרותו בעקבות הסערה שחוללה הבחירה בו. לסער נדרש עוד זמן עד שמינה במקומו את שר המשפטים לשעבר דן מרידור על מנת שיחליפו בוועדה היוקרתית.

על פי החלטת גרוניס, המועד האחרון להגשת מועמדות לתפקיד מטעם ראש הממשלה, שר המשפטים וחברי ועדת האיתור הוא 20 לדצמבר.

המועמדת הבולטת לתפקיד מצד שר המשפטים גדעון סער היא עו''ד גלי בהרב-מיארה, לשעבר פרקליטת מחוז תל אביב (אזרחי) וכיום עו''ד פרטי במשרדו של דודי תדמור.

אמנם בהרב-מיארה רצויה על ידי השר, אולם היא צפויה להיתקל בקושי משמעותי בוועדת האיתור - זאת לאור חוסר הניסיון שלה בתחום הפלילי ובתחום ייעוץ וחקיקה. סער התכונן "לבעיה" זו מראש והחליט לבקש מוועדת האיתור להמליץ על מספר מועמדים, מתוכם הממשלה תבחר את המועמד הרצוי והראוי בעיניה. כך התכוון סער להגדיל את סיכוייה.

מועמד בולט נוסף אשר זוכה לתמיכה רבה בקרב חברי הוועדה הוא עו''ד רז נזרי המכהן משנת 2011 כמשנה ליועמ"ש. גם עו''ד איתי אופיר, יועמ"ש מערכת הביטחון, נמצא ברשימת המועמדים ואף זוכה לתמיכה מסויגת של סער.

המשנה ליועמ"ש (משפט בין לאומי) רועי שיינדורף נמצא גם הוא בין המועמדים וכך גם עו"ד איל ינון, לשעבר יועמ"ש הכנסת. ומלבדם, גם הפצ"ר לשעבר שרון אפק ייכלל ככל הנראה ברשימה. הן אפק והן ינון נמצאים במקביל ברשימת המועמדים לתפקיד שופט בית המשפט העליון.