אחרי פיטורי המנכ"ל: יועץ הקורונה במשרד החינוך התפטר

מוקדם יותר השבוע פיטרה שרת החינוך שאשא ביטון את מנכ"ל המשרד יגאל סלוביק •  אתמול התייחסה השרה להאשמות כי מדובר בתוצאה של חילוקי דעות בין השניים במסגרת הטיפול בקורונה: "השיקולים היו מקצועיים, והרעשים בחוץ הם פייק מוחלט"

שרת החינך יפעת שאשא ביטון / צילום: דני שם טוב דוברות הכנסת
שרת החינך יפעת שאשא ביטון / צילום: דני שם טוב דוברות הכנסת

יועץ הקורונה במשרד החינוך הגיש את התפטרותו, כפי שפורסם לראשונה בחדשות 12, זאת בעקבות פיטורי מנכ"ל המשרד יגאל סלוביק מוקדם יותר השבוע. תחום היועץ היה לרכז את נתוני התחלואה, ולסייע למנכ"ל בהבאת הנתונים למשרד הבריאות וקבינט הקורונה במסגרת קבלת ההחלטות בנושא השגרה בלמידה גם בקורונה.

אתמול בישיבת סיעת "תקווה חדשה" התייחסה השרה יפעת שאשא ביטון לסערה בעקבות פיטורי המנכ"ל, ולהאשמות כי מדובר בתוצאה של חילוקי דעות בין השניים במסגרת הטיפול בקורונה. "לפעמים אנחנו נדרשים להחלטות קשות ואני קיבלתי החלטה. השיקולים היו מקצועיים, והרעשים בחוץ הם פייק מוחלט. אני רוצה לחזק את משרד החינוך שפועל להתמודד טוב יותר עם משבר הקורונה, בשת"פ מלא עם משרד הבריאות, משרד רה"מ ופיקוד העורף".

עוד אמרה שאשא ביטון כי "יש במשרד צוות נפלא שמטפל במבצע החיסונים. הוצאנו אתמול מכתב שנותן לבתי הספר הנחייה לקיים יום בריאות עם הגעת החיסונים. אגב, המנכ"ל לשעבר עשה בנושא הזה עבודה טובה ביחד עם כולם". היום בצוות הזה כאמור יש אדם אחד פחות, ברקע מבצע החיסונים לילדי ישראל שלא מצליח להתרומם וטרם החל לפעול באופן מקיף בבתי הספר כדי לעודד התחסנות.