בנט: "הגל החמישי כבר פה. מי שיכול - שיעבוד מהבית"

במסיבת עיתונאים הערב הזהיר רה"מ בנט מפני התפשטות הנגיף: "להערכתי עוד 3 עד 4 שבועות נראה זינוק בתחלואה שלא ישאיר מקום לספק" • לדבריו, בקרוב יפורסמו הנחיות לציבור • "מי שיכול, שיאפשר עבודה מהבית כבר מחר. גם אנחנו במגזר הציבורי נעבור בימים הקרובים למתכונת עבודה מצומצמת", הדגיש בנט

ראש הממשלה נפתלי בנט, הבוקר / צילום: אמיל סלמן-הארץ
ראש הממשלה נפתלי בנט, הבוקר / צילום: אמיל סלמן-הארץ

ראש הממשלה נפתלי בנט הזהיר במסיבת העיתונאים הערב (א') מכך שהגל החמישי כבר כאן. "לפני שלושה שבועות התרעתי שגל חדש בדרך - האומיקרון. החלטנו לסגור את ישראל לזרים, וההחלטה קנתה לנו זמן יקר. היו מי שאמרו 'הוא היסטרי', אבל אני מודה לחברי לממשלה שתמכו. הזמן שקנינו הולך ואוזל. האומיקרון בארץ, מהכנסת ועד לגני הילדים. הגל החמישי החל".

"אני לא אומר את זה כדי להבהיל - כולנו למודי ניסיון ואני מזהה עייפות מסויימת בציבור ודווקא מתוך זה אנחנו צריכים לפעול בקור רוח ולצלוח את הגל הזה תוך שמירת פעילות המשק והחינוך ככל שנוכל", הוסיף בנט.

לדבריו, "הפעם בחיסון הילדים ישראל לא הראשונה בעולם. בארה"ב חמישה מיליון ילדים מחוסנים ואין להם תופעות לוואי משמעותיות. הורה מוגן חייב להגן גם על ילדיו. אל תשאירו את הילדים שלכם חשופים לאומיקרון שיגיע. תגיעו לקופ"ח הקרובה וחסנו את הילדים כבר מחר".

"בזמן הקרוב נפרסם הנחיות, ועד לפרסום אני מבקש להפעיל שכל ישר", אמר בנט, והדגיש: "אל תתקהלו אם לא חייבים. מסכות - כמה פשוט ככה זה אפקטיבי. דבר שלישי, יש לי בקשה מבעלי עסקים בהייטק ומחוצה לו - מי שיכול, שיאפשר עבודה מהבית כבר מחר. גם אנחנו במגזר הציבורי נעבור בימים הקרובים למתכונת עבודה מצומצמת".

"בערים ברמה סוציואקונומית גבוהה יש אחוזי התחסנות גבוהים, אבל בפריפריה פחות. אנחנו דואגים להנגשת החיסונים אבל להורים יש אחריות. הגל כבר כאן. להערכתי עוד 3 עד 4 שבועות נראה זינוק בתחלואה שלא ישאיר מקום לספק. את גל הדלתא עברנו בצורה מצויינת, בניהול טוב של הממשלה ובאחריות של האזרחים. נדרשת מהאזרחים אחריות - אם ננהג באחריות נעבור בעזרת השם גם את הגל הזה בשלום".

כשנשאל לגבי התנהלות מבלבלת מצד הממשלה ועל הנסיעה המשפחתית של אשתו וילדיו, ענה בנט, מבלי להתייחס למשפחתו, כי "ממשלת ישראל פועלת בצורה יוצאת מהכלל, לקחנו מדינה שהייתה בסחרור והוצאנו את המדינה ממנו. ניהלנו את הדלתא בלי יום סגר אחד. יש דעות שונות אבל מתכנסים להחלטות ומתקדמים. מגפה זה דבר מורכב והאומיקרון שונה. אנחנו לוקחים את כל המידע, מנתחים ומקבלים החלטות". 

כשנשאל למה טרם הוטלו מגבלות, אמר ראש הממשלה כי "אנחנו מקבלים החלטות ומבצעים אותן. היינו הראשונים לחסן בבוסטר. גם פה המדינה הראשונה בעולם שסגרה את שעריה לזרים הייתה ישראל. יש מורכבות וזה מסובך, אבל התפקיד שלנו לקחת את הקשיים ולכנס לתוכנית עבודה ולבצע".

לקראת הרחבת הרשימה האדומה

במהלך ישיבת הממשלה הבוקר העבירה הוועדה לסיווג מדינות במשרד הבריאות את המלצתה הסופית לממשלה להכריז על איטליה, ארה"ב, בלגיה, גרמניה, הונגריה, מרוקו, פורטוגל, קנדה, שווייץ וטורקיה כמדינות אדומות. ביממה הקרובה ההחלטה תובא לאישור השרים במשאל טלפוני, עם השלמת ניסוח התקנות. ההחלטה תיכנס לתוקף בלילה בין שלישי לרביעי.

שרים בממשלה מעריכים כי יתגבש רוב שיאשר את הגדלת רשימת המדינות האדומות, חרף העובדה כי הפעם גם ארה"ב בפנים, בהתאם להמלצת גורמי המקצוע. שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון אמרה אמש בראיון בחדשות 12 כי היא מתנגדת להגבלות נוספות, אך ראש הממשלה בנט נחוש לסגור את הפרצה בנתב"ג כדי למנוע התפשטות של הקורונה כפי שקורה בשבועות האחרונים במדינות המערב.