שני הרוגים תוך שנה באתרי עבודה השייכים לחברת החשמל

עובד בן 20 נפל אתמול אל מותו באתר לבניית טורבינות לייצור חשמל בגז טבעי בחדרה • מתחילת השנה נהרגו למעלה מ-60 עובדים בתאונות עבודה, מתוכם 35 נהרגו בתאונות בענף הבנייה

אתר עבודה השייך לחברת החשמל שבו אירעה תאונה / צילום: דוברות המשטרה
אתר עבודה השייך לחברת החשמל שבו אירעה תאונה / צילום: דוברות המשטרה

עובד בן 20 נפל אתמול אל מותו באתר לבניית טורבינות לייצור חשמל בגז טבעי, סמוך לתחנת הכוח אורות רבין בחדרה. הצעיר, סעד נכאש, מהכפר יפיע שליד נצרת, נהרג לאחר שנפל מגובה 16 מטר בזמן התקנת לוחות קירור על קונסטרוקציית מתכת. המזמינה היא חברת החשמל, ומי שזכתה במכרז לבניית הטורבינות היא חברת ג'נרל אלקטריק. החברה הקבלנית המבצעת את העבודה בפועל היא חברת SPG דריי קולינג.

בני משפחתן של נכאש מציינים שהתחיל את עבודתו באתר לפני כחודשיים. מדובר על עבודה זמנית בכדי שיחסוך כסף למטרת לימודים.

מהמשטרה נמסר כי "גורמי רפואה שהגיעו למקום נאלצו לקבוע את מותו, המשטרה פתחה כאמור בחקירה ואנשי משרד העבודה זומנו למקום".

מדובר על התאונה הקטלנית השנייה תוך שנה אחת המתרחשת באתר אורות רבין. בחודש מאי השנה, נהרג עובד כבן 61, תושב ירושלים, לאחר שנפגע מחפץ כבד שנפל עליו ממשאית בחצר התחנה.

מחברת החשמל נמסר כי "משתתפת בצער משפחת העובד וחברת ג׳נרל אלקטריק, מדובר באירוע מצער אשר אירע בחצר מופרדת ממתחם התפעול של חברת החשמל ומנוהלת בלעדית על ידי ג׳נרל אלקטריק".

מחברת ג'נרל אלקטריק נמסר בתגובה: כי היא משתתפת בצער המשפחה, בחברה מציינים שהעובד לא הועסק על ידם אלא על ידי חברת אס פי ג'י דריי קולינג, שהיא חברה קבלנית הודית אשר מבצעת את העבודות באתר. ,חברת ג'נרל אלקטריק זכתה אמנם במכרז לספק לוחות קירור אבל אינה החברה שמבצעת את העבודות בשטח".

מחברת אס פי ג'י דריי קולינג נמסר כי "החברה משתתפת בצער המשפחה. החברה מבצעת תחקיר פנימי לגבי נסיבות האירוע וטרם ידועים פרטים על המקרה הטרגי".

מתחילת השנה נהרגו למעלה מ-60 עובדים בתאונות עבודה, מתוכם 35 נהרגו בתאונות בענף הבנייה.