חמת נכנסת לתחום המטבחים: רוכשת את השליטה במטבחי זיו

במסגרת העסקה קבוצת חמת רוכשת את השליטה (70%) בפעילות מטבחי זיו ב-35 מיליון שקל, סכום המעניק למטבחי זיו שווי של 50 מיליון שקל

יואב גולן, יו''ר קבוצת חמת / צילום: רמי זרנגר
יואב גולן, יו''ר קבוצת חמת / צילום: רמי זרנגר

קבוצת חמת  נכנסת לתחום המטבחים ורוכשת את השליטה (70%) בפעילות מטבחי זיו ב-35 מיליון שקל, עסקה המעניקה למטבחי זיו שווי של 50 מיליון שקל.

במסגרת ההסכם, לחמת תוענק אופציית רכש (Call) לרכישת יתרת פעילות מטבחי זיו, ולמוכרת תוענק אופציית מכר (Put) למכירת יתרת החזקתה בפעילות לחמת. המוכרת תהיה זכאית לממש את האופציה החל ממועד השלמת העסקה. חמת תהיה זכאית לממש את האופציה מינואר 2024.

קבוצת חמת נסחרת בבורסה בתל אביב. בעלי השליטה בקבוצה הוא יואב גולן, המחזיק בכ-55% ממניותיה. הציבור מחזיק בכ-20.6%,והמוסדיים בכ-17.5%, מתוכם דומיננטית הפניקס (11.5%). נוקד קפיטל מחזיקה בכ-7% מהקבוצה.

הכנסות הקבוצה בתום הרבעון השלישי של השנה הסתכמו לכ-600 מיליון שקל, והם שיקפו צמיחה של כ-90 מיליון שקל לעומת התקופה המקבילה אשתקד. הרווח הנקי לשלושת הרבעונים זינק ב-81% להיקף של כ-60 מיליון שקל. מטה החברה שנוסדה ב-1944 ממוקם באשדוד.

עם קבוצת חמת נמנים המותגים חזיבנק, המשווקת מוצרי פרימיום בתחום הקרמיקה, אותה רכשה הקבוצה ב-2018; ורשת שיש אלוני, אותה רכשה בסוף 2019. עוד מותגים שבבעלותה הם חרסה ומוצרי ליפסקי. מחוץ לישראל פועלת חמת באמצעות החברה-הבת Houzer. 

מטבחי זיו היא חברה פרטית בבעלות ובשליטה מלאה של אבי זיו. החברה הוקמה ב-1991, והיא פועלת באמצעות שבעה אולמות תצוגה בפריסה ארצית ומעסיקה כ-200 עובדים. פעילות הייצור של מטבחי זיו מבוצעת ממפעל הממוקם בשדרות. לפי נתוני חמת, מטבחי זיו רשמו הכנסות של כ-39.6 מיליון שקל במחצית הראשונה של 2021, הכנסות של כ-71.9 מיליון שקל בשנת 2020 והכנסות של כ-65.7 מיליון שקל בשנת 2019. 

זיו אבי - מטבחי זיו / צילום: אייל פישר
 זיו אבי - מטבחי זיו / צילום: אייל פישר

יואב גולן, יו"ר קבוצת חמת, מסר כי "רכישת מטבחי זיו היא צעד אסטרטגי חשוב כחלק מהרחבת פעילותה הקמעונאית של חמת ומשתלבת בצורה מצוינת עם העסקאות שביצענו בשנים האחרונות לרכישת חזיבנק ורשת שיש אלוני שכבר נושאות פרי. תחום הבנייה למגורים והשיפוצים צפוי להמשיך ליהנות מסביבה עסקית תומכת, ורכישת מטבחי זיו מרחיבה את סל הפתרונות שמציעה החברה ללקוחותיה, וכן לאדריכלים מולם החברה עובדת, ומחזקת את מיצובה בתחום צומח זה".

מטעם חמת ליוו את העסקה עו"ד יפית אדר-שניצר יחד עם עו"ד אורי גוטליב ממשרד שניצר גוטליב סאמט. מטעם מטבחי זיו ליווה את העסקה עו"ד אסף לפיד ממשרד AYR .