"הוויכוח העיקרי בין בעלי הדירות היה על סוג הפרויקט. החלטנו על הריסה"

הבניין ברחוב דה האז 11 תל אביב נהרס לאחרונה, ובמקומו ייבנה בניין חדש עם 29 דירות

רחוב דה האז 11, תל אביב / הדמיה: 3Division
רחוב דה האז 11, תל אביב / הדמיה: 3Division

סיפור הפרויקט:

השיחה עם שגיא בן עקיבא, אחד מדיירי הבניין ברחוב דה האז 11, התנהלה בדיוק ביום שבו התחילו ההריסות ובזמן שעמד במרחק וצפה בדחפור שפעל בפרויקט. "התהליך התחיל ב-2016 ולפני כחודש פינינו את הבתים. היזם עזר לדיירים גם למצוא דירות", סיפר.

לדבריו, "הבניין נבנה בערך בשנות ה-60 והוא עייף וישן. הדיירים הם בעלים, שוכרים וצעירים. אני למשל הקמתי את משפחתי בדירה הזו. השכונה מאופיינת במשפחות צעירות בעיקר. לאחרונה בנו בה בית ספר גדול והיא קרובה לכיכר מילאנו ולגינת אריסטובולוס".

בן עקיבא מספר שרכש את את הדירה בשנת 2012 בכמיליון וחצי שקל ועשה בה שיפוץ כללי. כעת יקבל דירה חדשה במסגרת הפרויקט.

"נציגת הוועד יצרה קשר עם החברה שהתעניינה בפרויקט וגם אני הייתי מעורב בהתחלה. הקושי היה למצוא את התמ"א הנכונה. הוויכוח העיקרי - גם בין בעלי הדירות - היה על סוג הפרויקט שיתאים לנו, אבל מהר מאוד הגענו למסקנה שהריסה ובנייה מחדש היא הדבר הנכון לעשות".

בן עקיבא מספר שלמצוא את היזם שיאמץ את הפרויקט היה הדבר הכי קל בתהליך, כי "השכונה מבוקשת וישנם הרבה פרויקטים באופק במיוחד כשהבניינים כאן הם בניינים ישנים. בתחילת התהליך הייתה הסכמה של הרוב, למעט התנגדות בודדת, שהיזם הכיל מהר מאוד. אנחנו יוצאים לפרויקט עם 100% חתימות. בסוף אנחנו הולכים לקבל בניין חדש עם תשתיות חדשות ודירות עם מרפסת חניה, מחסן ו-25 מ"ר תוספת.

"חשוב למצוא חברה טובה שתאמץ את הפרויקט עם רקורד והמלצות. כמובן שלשם כך צריך משרד עורכי דין שידע לייצג את הדיירים גם בכל התהליך הבירוקרטי כי יש הרבה דברים שצריך לשים לב אליהם. זה תהליך ממושך שדורש אורך רוח".

רחוב דה האז 11, תל אביב - העבר והעתיד / צילום: יח''צ
 רחוב דה האז 11, תל אביב - העבר והעתיד / צילום: יח''צ

התמורה ליזם:

היזם יבנה בניין חדש בן שבע קומות ו-29 דירות, ש-15 מהן יוכל למכור.

התמורה לדיירים:

דירה חדשה בבניין חדש, עם תוספת שטח של 25 מ"ר + מרפסת שמש של 12 מ"ר. כל דייר מקבל חניה תת-קרקעי.

לו"ז:

עובדים על הפרויקט משנת 2016. הריסת הבניין התחילה ביום רביעי האחרון. מסירת הדירות בבניין צפויה במהלך שנת 2024.

המצב הישן: בניין מגורים בן שתי כניסות ושלוש קומות ובו 14 דירות, שנבנה בתחילת שנות ה-60. השטח הממוצע של הדירות הקיימות עומד על כ-105 מ"ר.
היזם: קבוצת מנרב עם קבוצת איתן
קבלן מבצע: חיים מיכאלוביץ
אדריכל: אילן פלינט בשיתוף 79 אדריכלים