פרויקט "נעים בסופ"ש" מתרחב למודיעין מכבים רעות

מודיעין מכבים רעות מצטרפת לחמש ערים שמפעילות מזה שנתיים את מיזם "נעים בסופ"ש", שבמסגרתו יכולים תושבים לנסוע באוטובוסים בסופי השבוע בחינם • השירות מהמיקום החדש יתחיל כבר ביום שישי הקרוב

אוטובוס של ''נעים בסופ''ש'' / צילום: כפיר סיון
אוטובוס של ''נעים בסופ''ש'' / צילום: כפיר סיון

פרויקט "נעים בסופ"ש", שבמסגרתו מתקצבות מספר ערים במרכז הארץ שירות אוטובוסים חינמי לתושביהן, מתרחב ויכלול החל מיום שישי הקרוב (31.12) גם את מודיעין מכבים רעות. הפרויקט, שפועל מזה כשנתיים, כולל כיום שבעה קווים, וכעת יתווסף אליו קו חדש - 712.

פרויקט "נעים בסופ"ש" מופעל ומתוקצב רק על ידי הרשויות המקומיות שבחרו לקחת בו חלק - תל אביב, רמת גן, שוהם, רמת השרון וקרית אונו. בעבר גם עיריית יהוד מונוסון הייתה חלק מהפרויקט. מנכ"ל עיריית יהוד מונסון, גיל סימנהויז, הסביר בשיחה עם גלובס כי העיר הפסיקה באוקטובר האחרון את חברותה בפרויקט באופן זמני בשל "מיעוט משתמשים". לדבריו לא מדובר בביטול קו, היות שתושבי העיר השתמשו בקו שמחבר את שוהם למרכז. עם זאת לאור הפסקת השתתפותם, הקו לא עוצר, נכון לעכשיו, בתחנות שהיו לו על כביש 461. "אני מאמין שנחזור לפרויקט באביב", הסביר סימנהויז.

נכון להיום, התקציב הכולל של הפרויקט עומד על כ-20 מיליון שקל בשנה, ולפי נתוני עיריית תל אביב כ-20 אלף תושבים עושים בו שימוש מדי סופ"ש. יוזכר כי גם לעיריית רמת גן פרויקט דומה, אם כי היא מפעילה אותו בעצמה.

הקו החדש יחבר בין מודיעין מכבים רעות ותל אביב-יפו והמסלול שלו יעבור במספר תחנות במודיעין: שדרות יצחק רבין-החשמונאים, קניון עזריאלי, ליד הדיור המוגן עזריאלי פאלאס ומרכז עינב. משם נסיעה ישירה לתל אביב-יפו למקומות הבילוי המרכזיים: שדרות רוטשילד, דיזנגוף, חופי תל אביב-יפו ונמל תל אביב. הקו יפעל בימי שישי משעה 17:00 ועד 02:00 בלילה ובימי שבת משעה 10:00 ועד 17:00. תדירות הנסיעות לכל כיוון תהיה כל שעתיים.

חיים ביבס, ראש עיריית מודיעין מכבים רעות, מסר: "עירנו מצטרפת למיזם החשוב הזה שמנגיש עבור הרבה מאוד תושבים - נוער, צעירים ומבוגרים תחבורה חינמית בסופי השבוע לבילוי ופנאי במקומות מרכזיים ופופולריים. זהו צעד חשוב לאיכות חיים גבוהה המחברת בין הערים השונות באופן נוח וקל ואנו נבחן כל הזמן את הצרכים העולים בשטח מהתושבים כך שיוכלו ליהנות באופן מיטבי מהשירות".

רון חולדאי, ראש עיריית תל אביב-יפו: "אני שמח מאוד על כך שגם עיריית מודיעין מכבים רעות הצטרפה למערך ההיסעים נעים בסופ"ש ובכך המערך מאפשר מתן מענה לתושבים רבים יותר בגוש דן וסביבתה. השירות החינמי נועד כדי למלא צורך של אוכלוסייה גדולה בישראל ואני מקווה שעוד ועוד רשויות יראו את חשיבות הנושא ויחברו אלינו במטרה להעניק חופש תנועה לכל מי שחפץ בכך. יתרה מזאת, אני קורא לממשלת ישראל להרים את הכפפה, ועם הצורך המוכח של הציבור - לבחון את האפשרות להרחבת השירות לכלל תושבי המדינה. ובואו נוודא שגם הרכבת הקלה תיסע בשבת. הזכות לתנועה 365 ימים בשנה היא זכות אזרחית בסיסית".

מיטל להבי, סגנית ראש עיריית תל אביב-יפו ומחזיקת תיק התחבורה: "לרגל השנה האזרחית החדשה, מצטרפת אלינו למהפכה התחבורה בשבת מודיעין מכבים רעות, וכבר בערב השנה החדשה יוכלו תושבות ותושבי העיר ליהנות מהשירות המצוין ולהצטרף לעשרות אלפי הנוסעות והנוסעים שעושים שימוש במערך נעים בסופ"ש. אני מקווה ומאמינה שההצטרפות של עיר כל כך מרכזית, שאינה בהכרח בצמידות גיאוגרפית אלינו ונמצאת בפאתי מחוז מרכז, ושבראשה עומד חיים ביבס, שמשמש גם כיו"ר השלטון המקומי, תמשוך איתה עוד ערים רבות נוספות להצטרף. הזכות לנוע בחופשיות בכל ימות השבוע היא זכות בסיסית, ואני שמחה שבפתחה של 2022 עשינו עוד צעד למימוש זכות זו".