לפיד הציג את מועמדתו ליו"ר הסוכנות היהודית: ח"כ לשעבר ד"ר רות קלדרון

קלדרון, כיום נשיאת "עלמא" ואשת סגל בכירה במכון "מנדל" למנהיגות, מצטרפת אל המועמדים הסופיים לתפקיד • היא תזכה להמלצת הממשלה אל מול הוועדה הבוחרת • לפיד: "ד"ר רות קלדרון היא דמות מופת שתייצג אותנו בסוכנות היהודית מתוך הכרות עמוקה עם ההיסטוריה היהודית ואתגרי העתיד"

רות קלדרון / צילום: דור מלכה
רות קלדרון / צילום: דור מלכה

בשבוע שעבר הוזמנו חמישה מבין המועמדים לשלב הסופי של הראיונות לתפקיד יו"ר הסוכנות היהודית: השרה לשעבר עומר ינקלביץ', יו"ר הליכוד העולמי ושגריר ישראל באו"ם לשעבר דני דנון, חברי הכנסת לשעבר מיכל קוטלר וונש ומייקל אורן וכן המשנה לראש העיר ירושלים פלר חסן נחום, אחראית קשרי החוץ והתפוצות בירושלים, אחראית לפיתוח כלכלי ומחזיקת תיק התיירות בעיר. הערב (ד') מצטרפת אל המועמדים הסופיים גם רות קלדרון: כיום נשיאת "עלמא" ואשת סגל בכירה במכון "מנדל" למנהיגות, שתזכה להמלצת הממשלה אל מול הוועדה הבוחרת.

באורח פלא בהודעה לעיתונות בנושא שיצאה מטעמה של יש עתיד לא נכתב כי קלדרון הייתה חברת כנסת מטעם המפלגה בכנסת ה-19 וסגנית יו"ר הכנסת. אולם לפיד הצליח לייצר מועמד המזוהה עם המפלגה במקומו של אלעזר שטרן, שנאלץ לפרוש בחודש אוקטובר האחרון בעקבות התבטאותו על גריסת תלונות אנונימיות של חיילות כאשר כיהן כראש אכ"א. לפיד אמר הערב כי "ד"ר רות קלדרון היא דמות מופת שתייצג אותנו בסוכנות היהודית מתוך הכרות עמוקה עם ההיסטוריה היהודית ואתגרי העתיד".

אמנם למועמד המומלץ על ידי ראש הממשלה אמור להיות יתרון יחסי על פני המועמדים האחרים, אך יו"ר הסוכנות האחרון, הנשיא יצחק הרצוג, נבחר לתפקיד למרות שנתניהו לא המליץ עליו. בשבועות הקרובים תתכנס הוועדה בראשותו של יו"ר ההסתדרות הציונית יעקב חגואל להכרעה לאחר דחיות ועיכובים. המועמד שייבחר לתפקיד יידרש לתמיכת 9 מתוך 10 החברים בגוף הבוחר.