"הבניין מאוכלס בעיקר על ידי שוכרים, אז לא היה ועד בית ולא היה מי שינהל את התחזוקה שלו"

הבניין ברחוב משה הס 7 בירושלים יחוזק, וכל דירה קיימת תקבל תוספת של כ-25 מ"ר

התחדשות עירונית ברחוב משה הס 7, שכונת טלביה, ירושלים / הדמיה: אבי בן חמו
התחדשות עירונית ברחוב משה הס 7, שכונת טלביה, ירושלים / הדמיה: אבי בן חמו

סיפור הפרויקט:

"מדובר על מבנה שכמעט כולו מושכר. חלק מהשוכרים הם זוגות צעירים עם ילד אחד וסטודנטים. חלק מהדירות היו ריקות", אומר גילי כהן, סמנכ"ל במשרד התחבורה ואחד מבעלי הנכסים בבניין. "במבנה אין מעלית, המבנה מוזנח, ישנן הרבה תקלות, לעתים נזילות מים, הפסקות חשמל. מאחר שהוא מאויש בעיקר על ידי שוכרים, לא היה ועד בית ולא היה מי שינהל את התחזוקה שלו. אני בעל נכס שנקנה במקור על ידי חמותי בכ-2.5 מיליון שקל לפני כ-15 שנה".

רחוב הס נמצא בפריים לוקיישן בירושלים: במרחק 300 מטר נמצא מרכז מסחרי ממילא, במרחק זהה נמצאת כיכר פריז ובמרחק של כ-200 מטר נמצא מלון המלך דוד. "באזור התחילו לבנות דירות יוקרה, לכן התאגדנו כולנו בעלי הנכסים והחלטנו לעשות תמ"א 38/1 (חיזוק מבנה)", מציין כהן, "מהרגע שהחלטנו לצאת לפרויקט עד שנמצא יזם לקח לנו כמה חודשים".

לא היה קל לשכנע עשרה בעלי נכסים, אומר כהן. "לכל אחר יש דרישות ולא את כולם אפשר למצוא זמינים. למרות זאת, יצאנו לפרויקט עם 100% חתימות.

"אני ממליץ לכל מי שנמצא בסיטואציה דומה להבין שלא כל בעל נכס אמור לקבל אותו הדבר. ישנן דירות שונות ולכל אחתיש אופי שונה, בכל זאת טובת הכלל עולה על הטובה האישית".

אורן כהן, מנכ"ל אורן כהן גרופ המשווק של הפרויקט, ציין כי: "הפרויקט ממוקם במיקום אידיאלי למגורים או להשקעה, על השדרה המרכזית של בתי המלון בעיר ומרחק הליכה לכותל, למרכז העיר ולבתי הכנסת המרכזיים".

לפי בדיקה באתר מדלן, בבניין זה נמכרה באוגוסט האחרון דירת 3 חדרים, 83 מ"ר, קומה 3 מתוך 5, ב-3.95 מיליון שקל - לפי מחיר של 47,590 שקל למ"ר. מחיר מ"ר ממוצע בירושלים עומד על 22,500 שקל למ"ר ותשואה שנתית נאמדת ב-2.99%.

התחדשות עירונית ברחוב משה הס 7, שכונת טלביה, ירושלים / צילום: תמ''א טופ
 התחדשות עירונית ברחוב משה הס 7, שכונת טלביה, ירושלים / צילום: תמ''א טופ

התמורה ליזם:

חמש דירות, מהן שלוש רגילות ועוד שתי דירות פנטהאוז.

התמורה לדיירים:

חיזוק הנדסי מלא - תוספת של 25 מ"ר כולל ממ"ד, מעלית ומרפסת.

לו"ז:

ההסכם עם היזם נחתם במרץ 2019, היתר הבנייה התקבל: ב-12.2.2020. תחילת עבודות: נובמבר 2020. אכלוס צפוי: מאי 2022.

היזם: חברת תמ"א טופ בע"מ
הקבלן המבצע: אחים דהן בע"מ ירושלים
האדריכל: ג'קומו די פורטו
עו"ד היזם: יפעת ארנון
עו"ד הדיירים: משרד מולכו שמרון י־ם