איש עסקים מוכר בתחום הנדל"ן, שישב בעבר בכלא, עוכב לחקירה בחשד להונאת נושים

החשוד הוא תושב המרכז כבן 60, שהורשע בעבר בעבירות מרמה שונות • איש העסקים חשוד כי פעל להסתרת הכנסותיו ונכסיו מהנושים, להם הוא חייב כ-1.8 מיליארד שקל, באמצעות רישום חשבונות בנק וחברות בשליטתו על שם אחרים

בניין לה''ב 433 בלוד / צילום: שלומי יוסף
בניין לה''ב 433 בלוד / צילום: שלומי יוסף

איש עסקים בתחום הנדל"ן, המצוי בהליכי פשיטת רגל, עוכב הבוקר (ב') לחקירה בחשד להונאת נושים, עבירות פשיטת רגל וחדלות פירעון ועבירות הלבנת הון. החשוד נחקר בשעה זו במשרדי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלוד.

היום הפכה החקירה הסמויה לגלויה. מדובר בחקירה של היחידה הארצית לחקירות של הממונה לחדלות פירעון במשרד המשפטים, בשיתוף היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433 במשטרת ישראל.

מדובר בתושב המרכז כבן 60, שהורשע בעבר בעבירות מרמה שונות בפרשה של קריסת קבוצת חברות בנייה וריצה עונש מאסר ממושך. החובות שנתבעו מהחשוד במסגרת הליכי פשיטת הרגל בהם הוא מצוי גבוהים ביותר ומסתכמים בכ-1.8 מיליארד שקל.

החקירה מתנהלת נגד החשוד ונגד מעורבים נוספים - בני משפחה ומקורבים. לפי החשד, איש העסקים פעל לאורך תקופה ממושכת, בסיוע מקורביו, להסתיר את הכנסותיו ואת נכסיו מהנושים במהלך פשיטת הרגל, וזאת בין היתר באמצעות רישום חשבונות בנק וחברות בשליטתו על שם אחרים.

הבוקר, עם המעבר לשלב החקירה הגלויה, ביצעו חוקרי היחידה הארצית לחקירות של הממונה על חדלות פירעון וחוקרי להב 433 חיפושים בביתו של החשוד ובבתיהם של מעורבים נוספים וכן במשרדי תאגיד הקשור לחשוד. במהלך החיפושים נתפסו מסמכים וחומרי מחשב רבים.

החשוד ומעורבים נוספים עוכבו, וחקירתם צפויה להימשך. החקירה מלווה על-ידי המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה.

חקירה כלכלית סמויה ומעמיקה

איש העסקים מנהל הליכי פשיטת רגל, כשמטרתו לקבל הפטר מכל חובותיו, כאשר בהליכים האזרחיים המתנהלים נגדו הוא הציג תלושי שכר נמוכים מאוד המציגים שכר מינימום.

לצורך בקשתו ערכה מחלקת חקירות של הממונה על חדלות פירעון חקירה כלכלית סמויה מעמיקה שנמשכה לסירוגין בשנים האחרונות. זאת בניסיון להתחקות אחרי הרכוש שבחזקתו. לגלובס נודע כי במסגרת החקירה אותר רכוש בהיקפים גדולים, שעל-פי החשד הוסתר בדרכים מורכבות ומתוחכמות, כאשר פעולות סמויות הניבו ראיות הקושרות את החשוד באמירות או בתנועות כספיות לנכסים.

על-פי גורם המעורה בפרטי החקירה, נאספו ראיות כי איש העסקים פעל באמצעות תאגיד קש, הרשום על שם תעשיין אמיד שלא קשור לתחום הבנייה, עמו הוא בקשרים חבריים. בחקירה עלה כי איש העסקים שולט ומפעיל את החברה באופן מלא, והוא היחיד שפעיל בתאגיד המדובר. את החברה הפעיל איש העסקים בתחום ספציפי, במתן שירות מסוים וחשוב לחברות בנייה, וכך צבר הכנסות שוטפות ועתידיות.

לגלובס נודע כי כבר לפני שלוש שנים נערכה פעילות במסגרת החקירה, ונתפסו מסמכים מביתו של איש העסקים. החשד להסתרה מתמקד בשלושה ערוצים: הראשון - נכסים שבידי משפחתו של החשוד מהם הוא נהנה מהכנסות גבוהות חודשיות; השני - הכנסות קבועות שמתקבלות מהפעילות שלו בתחום הנדל"ן בחברת הקש; והשלישי - הכנסות עתידיות שקשורות בהתחייבויות כלפיו בהיקפים כבדים בפעילותו בתחום הנדל"ן.

*** חזקת חפות: החקירה נגד איש העסקים נמצאת בראשיתה, הוא לא הורשע, ועומדת לו חזקת החפות.