במכולה כבר התארחתם? כך מתכננת עיריית אילת להוריד את מחירי הלינה בעיר

עיריית אילת פרסמה מכרז להקמה ותפעול של מלון שיאפשר לינה במחירים סבירים וייקרא "מלון הטרמינל" • המלון, שייבנה כולו ממכולות המותאמות לאירוח ויוקם בשטח שדה התעופה הישן, יציע "חוויית אירוח אלטרנטיבית במחירים ברי-השגה" • עלות ההקמה מוערכת ב-20 מיליון שקל, והצפי לפתיחת המלון הוא בעוד שנה וחצי

מלון הטרמינל - מלון מכולות בר-השגה בפארק הטרמינל באילת / הדמיה: דרמן ורבקל אדריכלות באילת
מלון הטרמינל - מלון מכולות בר-השגה בפארק הטרמינל באילת / הדמיה: דרמן ורבקל אדריכלות באילת

במכולה כבר התארחתם? עיריית אילת פרסמה מכרז, באמצעות החברה הכלכלית, ליזמים בתחום המלונאות לשם הקמה ותפעול של מלון שיאפשר לינה במחירים סבירים בעיר וייקרא "מלון הטרמינל". איך מורידים מחירים? משכנים את האורחים במכולות משודרגות. המלון ייבנה כולו ממכולות המותאמות לאירוח ויוקם במרכז העיר אילת בשטח של שדה התעופה הישן.

על-פי המכרז, "המלון יציע חוויית אירוח אלטרנטיבית במחירים ברי-השגה". מספר החדרים (מכולות) שימנה המלון ינוע בין 200 (מינימום) ועד לרף של 600, שיוכלו להיבנות גם בפורמט של שלוש קומות, על-פי החלטת היזם.

עלות ההקמה מוערכת ב-20 מיליון שקל, והצפי לפתיחת המלון הוא בעוד שנה וחצי.

המתמודדים במכרז צריכים לענות על תנאי סף, הקובע ניסיון של 5 שנים לפחות בהפעלת מלון רשום בישראל בעל 150 חדרים או מספר מלונות בעלי 200 חדרים מהארץ או ממדינות בהן צפון אמריקה, אוסטרליה או איחוד האמירויות. 

"חוויה ברוח טרנד התיירות האלטרנטיבית"

מלון המכולות ישתרע על שטח של 14 דונם, והוא משתייך לפארק הטרמינל שנבנה כאמור בשטחו של שדה התעופה שפונה ממרכז העיר אילת.

מבחינת עיריית אילת, "המלון יציע חוויית אירוח ברוח טרנד התיירות האלטרנטיבית, המייצרת חוויה שונה המחברת בין הקהילה מקומית לקהילה הגלובלית. המלון יושתת על קונספט הקהילתיות והשיתופיות, ומפעילו יחויב למחירים נגישים וברי-השגה".

המחירים שקבעה עיריית אילת הם מחירים מרביים שיוכל היזם לגבות מאורחיו: עד ל-300 שקל ללילה לחדר באמצע השבוע ובתקופה שמוגדרת עם תנועת תיירים מתונה; עד ל-400 שקל ללילה בעונות שמוגדרות כתקופת ביניים; ועד למחיר מרבי של 500 שקל ללילה בימי השיא.

המלון לא יכלול שירות של מזון ומשקאות או הסעדה, היות שהמטרה היא שאורחיו יקבלו שירותים אלה מהעסקים הסובבים. המלון יכלול מרחב התכנסות וחללים משותפים, מתחמי רביצה, מועדון גלישה, מכבסה, חנות נוחות ועוד.

תפוסות גבוהות ומחירים בהתאם 

אילת, בשונה ממלונות הפזורים באזורים אחרים בישראל, לא סבלה מכך שהתיירות הנכנסת לישראל נעצרה. העיר נשענת על תיירי הפנים, וככל שהקושי לצאת לנפוש בחו"ל נמשך, העיר נהנתה מתפוסות גבוהות שבא לידי ביטוי במחירי לינה גבוהים מהרגיל.

בדומה לרוב חלקי הארץ, גם אילת בולט המחסור בלינה במחירים נגישים ובעיקר כאלה שיוכלו להתאים למחירי הטיסות הישירות שיחזרו בתקווה לנמל התעופה רמון מיעדים שונים באירופה. טיסות אלה, ברובן של חברות לואו קוסט, מטרתן לעודד את התיירות באילת בעונת החורף בעיקר, אלא שהתיירים, שנתקלו בחוסר הלימה בין מחירי הטיסות למחירי הלינה בעיר, עברו בהמוניהם לנפוש במדינות השכנות, מצרים וירדן, גם לאחר שחברות התעופה תוגמלו במסגרת עידוד הפעילות על כל נוסע שנחת ברמון. 

מרכז עירוני חדש

מתחם מלונאי נוסף צפוי להיבנות בחלקה הדרומי של העיר אילת כמתחם אוהלים בדרגות אירחו שונות שצפויה להקים הרשת דן.

כאמור, מלון המכולות יוקם בתוך כשנה וחצי בפארק הטרמינל בקונספט ייחודי הבנוי ממכולות. "הטרמינל הישן עתיד לשנות את פניו, ממתחם סגור המהווה כיום חיץ בין חלקי העיר,  למרכז עירוני לפעילויות מגוונות בתחומי התרבות, פנאי ונופש", מסר אלי לנקרי, ראש עיריית אילת. "בכלל זאת, מתוכנן במסגרת פארק הטרמינל מרחב אטרקטיבי שיהווה אבן שואבת ויכלול שימושים שונים לטובת הציבור הרחב.

"במרכז הפארק, לאורך מסלול ההמראה, יפותח פארק פתוח שמחבר את הצד המזרחי והמערבי של העיר ומרושת בשבילים והצללה, חיבור שדרת התמרים אל הטיילת, פארק אתגרי, אטרקציות תיירותיות, מגרשי משחק, מתחם לינה, מתחם תרבות ופסטיבלים ועוד.

"מבנה הטרמינל עצמו צפוי לעבור הסבה למרכז חדשנות עירוני, ודרכים שעתידות להיסלל בפארק הטרמינל ומחוצה לו צפויות לחבר בין חלקי העיר ולהקל על הגישה למרכז העירוני שיוקם".

בתכנון המכרז והמתחם השתתפו חברת בילד אסטרטגיה אורבנית ומשרד דרמן ורבקל אדריכלות.