מתווה הבדיקות משתנה: PCR רק לבני 60 ומעלה וקבוצות סיכון

משרד הבריאות פרסם את מתווה הבדיקות החדש, שייכנס לתוקף ב-7 בינואר • מחוסנים ומחלימים מתחת לגיל 60 יבצעו בדיקת אנטיגן ויהיו פטורים מבידוד במקרה של תשובה שלילית • לא מחוסנים שנחשפו לחולה ייכנסו לבידוד

תורי מכוניות במתחם בדיקות קורונה באשדוד ב-3 בינואר / צילום: Reuters, Amir Cohen
תורי מכוניות במתחם בדיקות קורונה באשדוד ב-3 בינואר / צילום: Reuters, Amir Cohen

משרד הבריאות פרסם היום (ד') מדיניות בדיקות ובידודים חדשה נוכח העומסים הכבדים בתורים לבדיקות קורונה והתחזית העגומה לכך שמספרי המאומתים בזינוק. לפי ההנחיות החדשות שייכנסו לתוקף ב-7 בינואר, בין יום חמישי לשישי בחצות, מחוסנים או מחלימים בני 60 ומעלה בלבד שנחשפו למאומת יופנו לבדיקת PCR. עם תוצאה שלילית הם יהיו פטורים מבידוד, ואילו תוצאה חיובית תחייב בידוד למשך 10 ימים. שחרור רק באישור רופא וללא צורך בבדיקה נוספת.

יתר האוכלוסייה (60 ומטה, מחוסנים או מחלימים) יבצעו בדיקת אנטיגן ביתית או בדיקת אנטיגן מפוקחת: מי שיקבלו תוצאה שלילית יהיו פטורים מבידוד. במקרה של תוצאה חיובית - בידוד במשך 10 ימים ושחרור רק באישור רופא (אין צורך בבדיקה נוספת). אדם מחוסן/מחלים המטפל בקטין מתחת לגיל 12 שאומת לקורונה, ישהה בבידוד עד לקבלת תוצאה שלילית בבדיקת אנטיגן מפוקחת שתבוצע החל מהיום האחרון לבידוד של החולה שבו הוא מטפל.

ההנחיות עבור לא מחוסנים הן: לבני 60 ומעלה ואנשים בסיכון - בדיקת PCR. גם במקרה של תוצאה שלילית יחויב מי שאינו מחוסן בבידוד של שבעה ימים ושחרור מבידוד בכפוף לתוצאה שלילית בבדיקת PCR ביום האחרון. במקרה של תוצאה חיובית - שהייה בבידוד במשך 10 ימים ושחרור רק באישור רופא.

יתר האוכלוסיה (גיל 60 ומטה שאינם מחוסנים) יבצעו בדיקת אנטיגן מפוקחת. תוצאה שלילית - שהייה בבידוד במשך 7 ימים ושחרור בכפוף לתוצאה שלילית בבדיקת אנטיגן מפוקחת. במקרה של תוצאה חיובית - שהייה בבידוד במשך 10 ימים ושחרור רק באישור רופא. כמו כן, אדם שלא חוסן/לא החלים, המטפל בקטין מתחת לגיל 12 או חסר ישע שאומת לקורונה, ייכנס לאחר סיום הטיפול, לבידוד, למשך 14 יום עם אפשרות לקיצור בידוד עם תוצאת בדיקה אנטיגן מפוקחת שתבוצע ביום השביעי.

בנוסף על פי ההנחיות בדיקות אנטיגן ביתיות יהיו במימון הנבדק כאשר במשרד הבריאות מבהירים כי ייתכן מחסור עד לשבוע הבא ברשתות השיווק. בדיקת האנטיגן המפוקחת במקרה של חשיפה למאומת תהיה במימון המדינה.