ראול סרוגו: עיצומי משרד החוץ יעכבו מסירת דירות וייקרו מחירים

לדברי נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ, עיצומי עובדי משרד החוץ, המעכבים אשרות לעובדי בניין זרים, עלולים להביא לעיכוב במסירת דירות, ולעלייה נוספת במחירי הדיור • במכתב לשר החוץ לפיד כתב סרוגו: "על פי הצפי רק השנה צפויים להגיע כ-15 אלף עובדים זרים. כל עיכוב בהגעתם בשל העיצומים, יגרור בהכרח שיבושים קשים בתוכניות הממשלתיות להתמודדות עם משבר הדיור"

ראול סרוגו / צילום: כדיה לוי
ראול סרוגו / צילום: כדיה לוי

נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ, ראול סרוגו, מתריע כי עיצומי עובדי משרד החוץ המעכבים הגעה של עובדי בניין זרים עשויים להביא לעיכוב במסירת דירות, ולעלייה נוספת במחירי הדיור.

בגלובס פרסמנו כי ועד עובדי משרד החוץ פתח בעיצומים, הכוללים הפסקת טיפול באשרות כניסה ועבודה לפועלי הבניין המגיעים מסין. סכסוך העבודה הוכרז על ידי הוועד בשל חילוקי דעות על תגמול שעות נוספות ובשל תנאי עבודה שהוחמרו בין השאר בשל הקורונה, ולא זכו למענה ראוי.

במכתב לשר החוץ יאיר לפיד כתב סרוגו: "כמי שמייצגים את ענף הבנייה הישראלי ואת חברות הבנייה והקבלנים בישראל, אנו פונים אליך כדי להתריע מפני משבר צפוי לענף הבנייה והתשתיות, נזק אשר עלול לגרום לאפקט דומינו של פגיעה קשה בציבור רוכשי הדירות, זאת עקב מחסור בידיים עובדת שיעכב את ביצוע עבודות הבנייה של אלפי יחידות דיור. עיכוב זה יקשה על הגדלת ההיצע וישפיע במישרין על המשך המגמה של העלייה במחירי הדיור- מגמה בה כולנו מנסים להיאבק... על פי הצפי רק השנה צפויים להגיע כ-15 אלף עובדים זרים. כל עיכוב בהגעתם בשל העיצומים, יגרור בהכרח שיבושים קשים בתוכניות הממשלתיות להתמודדות עם משבר הדיור, וכפועל יוצא, מחסור חמור בדירות, המשך עליות מחירים ונזקים כספיים ובכלל- פגיעה קשה בציבור רוכשי הדירות ובקבלנים. אנו מעריכים מאוד את עשייתך ועשיית עובדי משרד החוץ אולם אנו מצפים מכם, לא להפוך אותנו לבני ערובה בסכסוך לא לנו. אנו מאמינים ומצפים כי תדעו לפתור את המשבר בדחיפות ובכל מקרה לא לפגוע בענף הבנייה הישראלי, אשר אמור לעמוד ביעדי בינוי עצומים בשנה האזרחית הקרובה".

סרוגו ביקש פגישה דחופה עם השר לפיד.

בשיחה עם עיתונאים בשבוע שעבר אמר לפיד כי ישב עם הוועד יותר מפעם אחת והמאבק שלהם מוצדק, אבל מכיוון שהחליטו ללכת בדרך של סכסוך עבודה הוא פחות מעורב. לפיד מתח ביקורת על החלטתם לנקוט עיצומים בשירותים הקונסולריים בחו"ל בזמן קורונה.

מנכ"ל המשרד אלון אושפיז אמר כי אין ויכוח עם העובדים על תנאי השירות שלהם. הויכוח הוא על הדרך האפקטיבית. לדבריו יש לוועד העובדים טענות לא מדוייקות, לרבות בסוגיית השעות הנוספות.