לא חייבים לשבת בבית: 7 מקומות לאכול ולשתות בחוץ שמתאימים לעכשיו

זה הזמן לשבת בחוץ, על מרפסת פתוחה אל נוף, בחצר או ביקב • למה להצטופף ולחשוש מהדבקה אם אפשר ליהנות ביום יפה מבראנץ' מושקע, מקפה טוב או מכוס יין באוויר הצח

יקב הרי גליל. בראנצ'ים שווים בימי שישי, מעשה ידיו של השף אלמוג סבג, זוכה ''משחקי השף'' / צילום: יקב הרי גליל
יקב הרי גליל. בראנצ'ים שווים בימי שישי, מעשה ידיו של השף אלמוג סבג, זוכה ''משחקי השף'' / צילום: יקב הרי גליל

40 הימים שבין סוף דצמבר לאמצע פברואר הם הקאראקיש - "החורף השחור" הטורקי: שיא של ימים קצרים ועגמומיים, קור, משקעים וסופות - שמביאים מנחוס באופן כללי. השנה, כך זה מרגיש, החורף שחור במיוחד, עם שלל בידודים, מוטציות ומחלות עונתיות. את מקומן של פגישות עבודה ויציאות למסעדות וברים צפויים להחליף בקרוב, בפרט בימים נעימים, מפגשים באוויר הפתוח. 7 המלצות למקומות שכאלה. 

מגדלור קפה | תל אביב
בצדו הצפוני של גשר ווקופ שעל שפך הירקון, עמד מגדלור רדינג, שנפתח ב-1935, נטוש מאז 1966 לדאבון לבם של מתעמלי פארק הירקון וצועדי שביל החוף הסמוך. לא עוד: החודש נפתח שם ולמרגלות תחנת הכוח "מגדלור קפה" הזערורי והנאה. מדי בוקר, החל משבע, מכינים כאן קפה ומוכרים מאפים וכריכים.

בשעות הערב אפשר לקחת גם יין או בירה ולשבת על אחד הספסלים הסמוכים (המקום נסגר בשבע). בבקרים יש גם שיעורי יוגה ופילאטיס פתוחים לקהל - ובהמשך גם הקרנות סרטים. שווה להתעדכן באינסטגרם (migdalortlv) ובכלל לבקר. לא כשר.

שנקליש | עין רפא
אזור הרי ירושלים פופולרי לטיולי סופשבוע וגם כנקודת עצירה לנוסעים בכביש 1. שנקליש שבכפר עין רפא היא מסעדה מקומית ומשפחתית, שמתמחה במטבח הסורי-פלסטיני. במרפסת שמחוץ למסעדה מגישים מזטים וסלטים מסורתיים ובסופי שבוע גם מסחאן מצוין - פיתה תפוחה עם עוף ובצל בסומאק.
פתוח משני עד שבת 9-15. לא כשר. 072-2811738

שנקליש / צילום: אלדד מאסטרו
 שנקליש / צילום: אלדד מאסטרו

גבינות ויין | 3 כרמים בהרי ירושלים
מאז הקורונה, יקבים באזור מטה יהודה, בירת האיכות של תעשיית היין הישראלית, מרחיבים פינות ישיבה באוויר הפתוח ואת תפריטי מרכזי המבקרים שלהם - חוויה ששווה קפיצה בסוף השבוע.

למי שמגיע בימי שישי מומלץ לקפוץ גם אל מזקקת הולנדר בבית מאיר, שם מכינה רני הולנדר תזקיקי פירות וענבים (או דה וי) שמוגשים לצד גבינות ותקרובת קלה מול נוף הרי ירושלים. הליקרים היצירתיים מצטיינים במתיקות המתונה - ומי שיבקש יפה יוכל אולי לטעום גם מהתזקיקים המצוינים שמתיישנים בחביות.

עוד בשישי - סלסלות הגבינות וטעימות היין של כרם ברק (מרחק נסיעה של קצת יותר מחצי שעה מתל אביב) שאפשר לקחת לשולחנות שממוקמים בין הכרמים הצמודים ליקב לצד בקבוק של יינות פט-נט (יינות טבעיים) תוססים משלל זני ענבים וצבעים.

כרם ברק / צילום: אלדד מאסטרו
 כרם ברק / צילום: אלדד מאסטרו

בשבת כמו גם בשאר השבוע מומלץ להגיע למוני - אולי מרכז המבקרים והיקב עם מבחר היינות המשתלם בישראל. גבינות, בייגלה ירושלמי ויינות אפשר לקחת מהמרכז ולנשנש במרפסת הרחבה מעוטרת הגפנים המשתרגות שמשקיפה לנוף לעמק שורק.

יקב מוני / צילום: חני בן יהודה
 יקב מוני / צילום: חני בן יהודה

מרכז המבקרים של יקב מוני. דיר רפאת. פתוח כל יום 9-17. מזקקת הולנדר. כשר. יקב ברק. כשר

מילהאוס | חיפה
מילהאוס נפתח בחלל קיוסק ישן במרכז שדרת בת גלים החיפאית כבית קפה, ובמרחק של פחות ממאה מטרים מהים. עם הזמן הפך המקום גם לבר יין שכונתי עם מבחר יינות טבעיים מיובאים מיצרני בוטיק מרחבי אירופה, שלא היו מביישים מקבילים תל אביביים. שפע החנייה והקפה המצוין הופכים אותו לנקודה נהדרת לעצירה בבקרים - גם בשבת.

לא כשר. בת גלים 14, חיפה.

יקב הרי גליל | יראון
מרכז המבקרים של הרי גליל (בקצה הגליל עליון, לא רחוק ממטולה וראש פינה) הוא אחד היפים בישראל ומשקיף על נוף כרמיו. בשנה האחרונה החלו להציע כאן בימי שישי בראנצ'ים מושקעים, אותם מכין השף אלמוג סבג ("משחקי השף").

בתפריט המשתנה והצמחוני: סלטים ולחמים באפייה עצמית, מזטים מושקעים, גבינות וירקות צלויים לצד טעימות של 3 מיינות היקב. ההזמנה נעשית מראש, 275 שקלים לזוג.
כשר. הזמנות במייל: visitors@galilmountain.co.il או בטלפון: 04-6868748

יקב הרי גליל / צילום: בטן מלאה
 יקב הרי גליל / צילום: בטן מלאה

ו

לוסטאו, שרי שכדאי להכיר / צילום: באדיבות לוסטאו
 לוסטאו, שרי שכדאי להכיר / צילום: באדיבות לוסטאו