מטבעות הקריפטו: הרגולטורים מסביב לעולם מחשבים מסלול מחדש

עד כה, הרגולציה לקריפטו התמקדה במספר תחומים צר, אך כעת נראה שהרגולטורים נכנסים לתחומים נוספים, כשהראשון הוא דרישות האבטחה

“חישוב מסלול מחדש” באשר למטבעות הקריפטו / אילוסטרציה: Shutterstock
“חישוב מסלול מחדש” באשר למטבעות הקריפטו / אילוסטרציה: Shutterstock

שנת 2022 מביאה עמה "חישוב מסלול מחדש" בקרב הרגולטורים מסביב לעולם באשר למ. זאת לנוכח שתי התפתחויות שנלוו לזינוק בתעשייה בשנה החולפת - עלייה בכמות ההונאות לצד כניסה של משקיעים קטנים לתחום, והתחזקות המתאם בין התנודתיות בשוקי ההון לשוק הקריפטו, עם חשש מהשפעה הדדית בין השווקים. כלומר, שלא רק נפילות במניות ישפיעו על שערי המטבעות, אלא שגם משבר בשוק הקריפטו יפיל את שוק המניות.

עד כה, הרגולציה לקריפטו התמקדה במספר תחומים: הגדרה מתי מדובר במטבע ומתי בנייר ערך שדורש הליך הנפקה לציבור, הסדרת המיסוי על הרווחים מהתחום, התמקדות בנקודות הממשק בין הקריפטו למערכת הפיננסית המסורתית בהיבטי הלבנת הון (חובת הכר את הלקוח וכד') ואכיפה בתחומי המטבעות היציבים, שיש חשש כי ישפיעו על המטבעות הקיימים.

כעת נראה שהרגולטורים נכנסים לתחומים נוספים, הראשון הוא דרישות האבטחה.  בשבוע שעבר הוציאה רשות ני"ע האמריקאית טיוטת כללים להגנה על משקיעים ולשיפור אבטחת הסייבר, שמתבססת על הצעה משנת 2020 שעסקה בעיקר במערכות מסחר אלטרנטיביות באג"ח. ההצעה הנוכחית כוללת בתוכה הגדרה אמורפית למדי שמרחיבה את סמכות הפיקוח של הרשות, והיא תחול על "מערכות מסחר אלטרנטיביות (ATS)", ותרחיב את הרגולציה למערכות שמספקות "פרוטוקולי תקשורת" שנועדו להפגיש קונים ומוכרים למסחר בכל סוג של נייר ערך, תמורת ריבית.

בנוסף, אנחנו רואים קריאה של קרן המטבע הבינלאומית לאל סלבדור לבטל את ההכרה בביטקוין כהילך חוקי, בתגובה לבקשת המדינה קבל הלוואה מהקרן בשווי 1.3 מיליארד דולר. קדמה לכך החלטת סוכנות הדירוג מודי'ס להוריד את דירוג החוב של אל סלבדור על רקע הירידות בשער הביטקוין. קריאת קרן המטבע מגיעה גם לאור ההערכות לפיהן עוד השנה מדינה נוספת תאמץ את הביטקוין כמטבע חוקי.