המפכ"ל: שורבבו שמות של אנשים שהמשטרה לא הפעילה נגדם כלי טכנולוגי

קובי שבתאי קיצר את ביקורו באיחוד האמירויות בעקבות הפרסום אודות שימוש בניגוד לחוק של תוכנות ריגול נגד אישי ציבור ובעלי תפקידים • לדבריו, לא נמצאו חריגות מהחוק ולפרסום שורבבו שמות של אנשים שהמשטרה לא הפעילה נגדם כלי טכנולוגי

מפכ''ל המשטרה קובי שבתאי / צילום: דוברות משטרת ישראל
מפכ''ל המשטרה קובי שבתאי / צילום: דוברות משטרת ישראל

מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי מגיב היום (ג') לפרסום "כלכליסט" על השימוש בתוכנת פגסוס על עשרות בעלי תפקידים ואישי ציבור. לדבריו, שורבבו שמות של אנשים שהמשטרה מעולם לא הפעילה נגדם כלי טכנולוגי. לצד זאת הוא מאשר כי בפרסום צוינו שמות של מי נחשדו בפלילים וטופלו באמצעים שונים.

המפכ"ל קיצר את ביקורו באיחוד האמירויות בעקבות ההתפתחות בפרשה וצפוי לשוב היום לארץ. שבתאי שלח מכתב לשוטרים ומפקדים במשטרה שבו הוא מתייחס לתחקיר. "מבדיקה ראשונית שנערכה על ידי אגף החקירות והמודיעין ביממה החולפת לגבי טענות אלו, עולה כי שורבבו בפרסום שמות שמעולם לא נחשדו על ידי המשטרה ולא טופלו בשום צורה ובשום כלי טכנולוגי, לצד שמות שנחשדו ע"י המשטרה בעבר וטופלו באמצעים שונים ומגוונים".

עוד הוסיף שבתאי כי עד כה לא נמצא כל אינדיקציה לפעולה שנעשתה שלא לפי החוק אך הבדיקה נמשכת. עוד הוסיף המפכ"ל כי יש לו אמון בשוטרי משטרת ישראל ובכלל זה באנשי אגף החקירות והמודיעין וכי במדינה דמוקרטית חיוני לתת למערכת אכיפת החוק כלים מתקדמים שתכליתם לחימה בפשיעה והצלת חיים על מנת לממש את אחריתה - שמירה על ביטחון הציבור. וכי אם תימצא חריגה מהנורמה היא תטופל "במלוא החומרה".