הג'וב הבא של ד"ר אביחי מנדלבליט: פרופסור חבר באוניברסיטת בר-אילן

גם שופט העליון ניל הנדל הפורש באפריל צפוי להצטרף כפרופסור חבר ולשמש כמרצה וחוקר באוניברסיטה • השניים טרם עברו את כל האישורים הנדרשים, ולכן עוד לא יצא כתב מינוי רשמי

ד"ר אביחי מנדלבליט / צילום: שלומי יוסף
ד"ר אביחי מנדלבליט / צילום: שלומי יוסף

ד"ר אביחי מנדלבליט, שפרש בתחילת החודש מתפקיד היועץ המשפטי לממשלה, צפוי להצטרף לפקולטה למשפטים של אוניברסיטת בר-אילן ונמצא כרגע בתהליך אישור כפרופסור חבר במסלול מומחה נלווה. טרם התקבלו לכך כל האישורים על-ידי האוניברסיטה, ולכן לא יצא עדיין כתב מינוי רשמי. אם המינוי יאושר, מנדלבליט ישמש כמרצה וחוקר בפקולטה. הידיעה פורסמה לראשונה על-ידי העיתונאית איילה חסון.

מנדלבליט צפוי לעסוק במשפט ציבורי וחוקתי, אך טרם הוחלט אילו קורסים הוא יעביר. הוא עשה את הדוקטורט שלו באוניברסיטת בר-אילן בהנחייתה של פרופ' יפה זילברשץ.

גם שופט בית המשפט העליון ניל הנדל בדרך להיות פרופסור חבר בפקולטה למשפטים באוניברסיטת בר-אילן. בדומה למנדלבליט, גם בעניינו טרם התקבלו כל האישורים בדרך, אך ההערכה היא שעם פרישתו באפריל השנה הוא יצטרף כמרצה וכחוקר.

גם שופטי העליון יורם דנציגר וחנן מלצר והסנגור הציבורי הראשי לשעבר יואב ספיר עשו מסלול דומה לתואר פרופסור נלווה. דנציגר וספיר - באוניברסיטת תל אביב, ומלצר - באוניברסיטה העברית.