אחרי אזהרת המסע: טיסות מיוחדות משיבות ישראלים מאוקראינה

אל על, ארקיע וישראייר יפעילו טיסות חילוץ להשבת ישראלים מאוקראינה • בארקיע מציינים כי אלפי ישראלים פנו בבקשה לאפשר להם לצאת מהמדינה • כזכור, משרד החוץ פרסם אזהרת מסע לאוקראינה בעקבות "החרפת המצב" במתיחות בין רוסיה לאוקראינה, והודיע על פינוי בני משפחות הדיפלומטים והעובדים הישראלים במדינה

מטוס של ארקיע. מחיר כרטיס לטיסות החילוץ לישראל עומד על כ-300 דולר / צילום: יח''צ
מטוס של ארקיע. מחיר כרטיס לטיסות החילוץ לישראל עומד על כ-300 דולר / צילום: יח''צ

אחרי שמשרד החוץ פרסם אזהרת מסע לביקור באוקראינה לאור האפשרות לתקיפה מכיוון רוסיה, ארקיע מפרסמת כי תפעיל שתי טיסות חילוץ להשבת ישראלים מאוקראינה לישראל. על פי החברה, אלפי ישראלים פנו בבקשה לאפשר להם לצאת מאוקראינה.

הטיסות יופעלו מקייב, ביום שני (14 בפברואר) ומאודסה ביום שלישי (15 פברואר) ובחברה מדגישים כי ככל שיהיו ביקושים נוספים החברה תציב טיסות נוספות. מחיר הטיסה לישראל עומד על כ-300 דולר. גם ישראייר תוציא טיסות מיוחדות מקייב להחזרת ישראלים. המחיר יתחיל מ-305 דולר כולל כבודת יד של 8 ק"ג.

אל על הודיעה כי גם היא תפעיל טיסות נוספות לקייב וממנה. בשלב זה התווספה טיסה ביום שני, ומחיר לכרטיס מתחיל ב-250 דולר.

נזכיר כי משרד החוץ פרסם אזהרת מסע לאוקראינה בעקבות "החרפת המצב" במתיחות בין רוסיה לאוקראינה. המלצת משרד החוץ לישראלים השוהים באוקראינה היא "לשקול את הישארותם במדינה ולישראלים המתכננים להגיע לאוקראינה ההמלצה היא לשקול להימנע מכך בעת הזו".

עוד הודיע משרד החוץ על פינוי בני משפחות הדיפלומטים והעובדים הישראלים בשגרירות באוקראינה.