לאחר שנה ללא מנהל לרשות החברות: ועדת האיתור תדון במועמדים

ועדת האיתור למשרת מנהל רשות החברות תתכנס בתוך כשבוע כדי לדון ברשימת המועמדים הסופיים לתפקיד • בין המועמדים שנחשבים לבעלי סיכויים גבוהים להגיע אל היישורת האחרונה: רו"ח אוה מדז'יבוז' ועו"ד מיכל רוזנבוים

רו”ח אוה מדז’יבוז’ ועו”ד מיכל רוזנבוים. מועמדות מובילות / צילום: רמי זרנגר, אלעד מלכה
רו”ח אוה מדז’יבוז’ ועו”ד מיכל רוזנבוים. מועמדות מובילות / צילום: רמי זרנגר, אלעד מלכה

כשנה לאחר עזיבת ינקי קוינט וכמעט חודשיים לאחר שהחל הליך בחירת המועמדים למשרת מנהל רשות החברות, ועדת האיתור למשרת מנהל רשות החברות תתכנס בתוך כשבוע כדי לדון ברשימת המועמדים הסופיים לתפקיד.

מאז תחילת ההליך ערכה נציבות שירות המדינה סינון מקדים למתמודדים על התפקיד, בהתאם לעמידתם בתנאי הסף שנקבעו. חברי ועדת האיתור טרם קיבלו לידיהם את שמות המועמדים המאושרים על ידי הנציבות, ולכן עוד לא התכנסו לדון בהם. מתוך רשימה זאת, שתכלול כנראה כמה עשרות שמות, ייבחרו השמות הסופיים שיועלו אל שולחנו של שר האוצר אביגדור ליברמן. השר, שממונה מתוקף תפקידו על רשות החברות, יבחר מביניהם את המועמד שלו לתפקיד.

שתי מועמדות בולטות

בין המועמדים שנחשבים לבעלי סיכויים גבוהים להגיע אל היישורת האחרונה נמנות רו"ח אוה מדז'יבוז' ועו"ד מיכל רוזנבוים. מדז'יבוז' משלימה החודש קדנציה של ארבע שנים בתפקיד מנכ"לית הרשות לקידום מעמד האישה. ב־2017 היא מונתה גם כדירקטורית מטעם המדינה בחברת נמלי ישראל, שיושב הראש שלה באותם ימים, רם בלינקוב, מכהן כיום כמנכ"ל משרד האוצר, ממלא מקום מנהל רשות החברות וגם כראש ועדת האיתור למועמדים להחליפו כמנהל הרשות. רוזנבוים, בעלת משרד עורכי דין, הוזכרה עוד בתקופת כהונת הממשלה הקודמת, כמועמדת מובילה לניהול רשות החברות מטעמו של שר הדיגיטל דאז, דודי אמסלם, שהיה ממונה על הרשות.

התאריך האחרון להגשת מועמדויות לניהול רשות החברות חל לפני יותר מחודש, ב־9 בינואר, אבל הליך המינוי עדיין רחוק מסיום, כשברקע נשמעות טענות על התארכותו. לפי גורמים המקורבים לתהליך, בלוח הזמנים הקיים כבר ניתן היה להשלים את התהליך. ואכן, על פי דיווחים קודמים, ציפו בממשלה לסיים עם המינוי עוד בסביבות תחילת פברואר. בהקשר זה, צריך להזכיר כי רשות החברות מתנהלת ללא מנהל קבוע במשרה מלאה כבר כשנה, מאז עזיבתו של ינקי קווינט.

ועדת האיתור למנהל קבוע לרשות החברות הייתה אמורה לקום עוד בחודש יולי 2021, אבל היא נדחתה בעקבות כוונת האוצר להקשיח את תנאי הסף לתפקיד. לפני כחודשיים סיכמו ליברמן ונציב שירות המדינה, דניאל הרשקוביץ, על הקשחת התנאים לאיוש המשרה, לאחר שהם רוככו על ידי אמסלם בממשלה הקודמת.