כך פסל בנזיפה קולנית נשיא העליון בדימוס את מועמדות מיכל אגמון-גונן ליועמ"ש

השופטת מיכל אגמון-גונן, שהתמודדה על תפקיד היועצת המשפטית לממשלה, התייצבה לפני כחודשיים לראיון בפני ועדת האיתור • יו"ר הוועדה, השופט אשר גרוניס, היה נסער ותקף את אגמון מיד עם הגעתה: "כשופטת צפצפת על הערכאה שמעלייך. איך את חושבת שאת ראויה להיות יועמ"ש?"

נשיא העליון בדימוס אשר גרוניס / צילום: איל יצהר
נשיא העליון בדימוס אשר גרוניס / צילום: איל יצהר

השופטת מיכל אגמון-גונן החליטה השבוע למנוע גירוש של אזרחית אוקראינה שהגיעה לישראל מבריסל. בניגוד להחלטת בית הדין לעררים, הוציאה אגמון-גונן צו וכתבה בהחלטה קצרה, נטולת מקורות משפטיים כלשהם, כי אין לגרש אזרחי אוקראינה שנמלטו לישראל, גם אם בעבר שהו בישראל שנים שלא כחוק, גם אם יש חשש כבד להשתקעות בישראל וגם אם שיקרו במעבר הגבול והסתירו פרטים מהותיים מבקרת הגבולות וניסו להטעות את הרשויות.

החלטתה של אגמון-גונן הכתה בהלם את בכירי משרד הפנים, אשר סברו כי התיק שהגיע לשופטת אגמון-גונן הוא מקרה מובהק שבמובהקים המצדיק את גירוש המערערת, בניגוד לסעד הארעי שהשופטת אגמון-גונן נתנה במעמד צד אחד. 

השופטת מיכל אגמון גונן / צילום: שלומי יוסף
 השופטת מיכל אגמון גונן / צילום: שלומי יוסף

אגמון-גונן ידועה כשופטת אשר לא אחת ולא פעמיים פסקה בניגוד לפסיקות של הערכאות אליהן היא כפופה היררכית.

כעת נחשף לראשונה בגלובס כי בעבר הקרוב התנהל שיח חריף ונוקב במיוחד, בו נזף נשיא בית המשפט העליון בדימוס אשר גרוניס בשופטת אגמון-גונן.

האירוע התרחש לפני כחודשיים, עת התמודדה אגמון-גונן על תפקיד היועצת המשפטית לממשלה והתייצבה לראיון בפני ועדת האיתור.

יו"ר הוועדה, השופט גרוניס, היה נסער ותקף את אגמון מיד עם הגעתה. "כשופטת את צפצפת על הערכאה שמעלייך. איך את חושבת שאת ראויה להיות יועצת משפטית לממשלה?!". 

השופטת אגמון-גונן, שהופתעה מהביקורת הנוקבת, ניסתה להתגונן ולהתנצל: "הייתי צעירה. היום הייתי מתנסחת אחרת".

השיח ביניהם התלהט, וגרוניס למעשה פסל את מועמדותה של אגמון-גונן באותו רגע. מכאן ואילך הראיון היה לפרוטוקול בלבד, וכידוע בסופו של דבר נבחרה לתפקיד עו''ד גלי בהרב-מיארה.

ועדת האיתור לתפקיד היועץ המשפטי לממשלה בראשות השופט אשר גרוניס מסרה בתגובה: "על-פי סעיף 16 להחלטת הממשלה מספר 2274 משנת 2000, שמכוחה פועלת הוועדה, חלה חובת סודיות על כל פרט הנוגע לדיוני הוועדה". 

מטעמה של השופטת מיכל אגמון-גונן לא נמסרה תגובה.