בעל בית הספר לסָפּרים נאלץ לסגור את העסק בגלל משבר הקורונה, ועכשיו מתחיל לפתוח שוב את השערים

אבי יצחקוב, בני ברק, בן 45 • בעלים של מספרה ובית ספר לספרים "מספרת אבי" • "היו לי חודשים שלא עשיתי כלום, הסיוע של המדינה עזר לי להחזיק את הראש מעל המים" • גלובס שם את הסיוע לעסקים קטנים ולעצמאים במרכז 

אבי יצחקוב, בעלי מספרה ובית ספר לספרים ''מספרת אבי'' / צילום: תמונה פרטית
אבי יצחקוב, בעלי מספרה ובית ספר לספרים ''מספרת אבי'' / צילום: תמונה פרטית

אבי יצחקוב, הבעלים של מספרה ברחוב רבי עקיבא בסמוך לצומת ז'בוטינסקי בבני ברק, המכונה "אבי הספר" פתח בסמוך להתפרצות מגפת הקורונה, בית ספר לספרים, הוא השקיע הרבה מאוד כסף בעיצוב המקום, כולל ציוד חדש וציפה בכיליון עיניים לרגע שבו יתחיל ללמד צעירים את מלאכת הספרות.

אלא שאז, כאמור, פרצה מגפת הקורונה ואיתה הסגרים והמגבלות השונות ואבי נאלץ לסגור את בית הספר שרק התחיל את פעילותו. הוא המשיך לשלם שכירות למשך כמעט שנה וחצי לחינם, בעל הנכס בא לקראתו וויתר לו על חודשיים של שכירות. אך בכל הנוגע להשקעה האדירה של אבי בעיצוב והכנת המקום כדי להתאימו לבית ספר לספרות הכל למעשה עמד מלכת. בנוסף, אבי נאלץ לסגור את המספרה שלו שצמודה לבית הספר החדש ובמשך כמעט שנה המקום היה סגור ולא פעיל באופן מוחלט.

אבי מספר שאחרי תקופה ארוכה מאוד שהמספרה היתה סגורה התחילו להקל קצת בהגבלות והיה נראה שיש סיכוי לחזור לתלם, התקוות והרצון לשוב לעבוד גברו ואז שוב פעם היה סגר, ושוב פעם היו הגבלות, והמקום שוב נסגר לכמה חודשים נוספים.

"שנה וחצי בית הספר שלי לא עבד בכלל, לא פעל, כלום", מספר אבי ''לא קיבלנו על זה החזרים ופיצויים מהמדינה כי זה היה עסק חדש לחלוטין, ולכן לא היה סיכוי לקבל החזרים על ההשקעה. אנחנו כן קיבלנו פיצויים על המספרה עצמה שלא פעלה למשך כמעט שנה, וזה היה סיוע שעזר לנו להחזיק את הראש מעל המים בתקופה קשה מאוד".
במהלך משבר הקרורנה כאשר המספרה שלו הייתה סגורה לקוחות רבים התאכזבו שלא יכלו להסתפר אצל אבי, רבים מהם מסתפרים אצלו כבר שנים רבות. היו ילדים שמסתפרים אצלו מאז שהם בני 3, ופתאום הם היו צריכים לחפש מקום אחר להסתפר.התספורות בחברה החרדית מתאפיינות עם צורת תספורת ייחודית בה הספרים נזהרים מאוד שלא לגזור שיער מפאות הילדים.

אבי מספר כי לאחר משבר הקורונה סיפרו לו לקוחות רבים שהם לא ידעו מה לעשות עם הילדים שלהם, "הילדים נדנדו להורים שהם רוצים להסתפר רק אצלי, אבל הייתי סגור. השיער שלהם היה ארוך, כמו שמשון הגיבור, וכשפתחתי בחזרה את המספרה ילדים אמרו לי שהם מאוד שמחים לחזור אלי להסתפר".

בנוגע לבית הספר לספרות הוא משתף כי "התחלנו להפעיל שוב את בית הספר אך חלק נכבד מהתלמידים לא חזרו ללימודים כי הם לא בטוחים בעצמם. הקורונה ערערה את הביטחון העצמי שלהם. לגבי מה יהיה בעתיד ומה יקרה ואולי כדאי בכלל ללמוד מקצוע אחר".

לדבריו, "אנחנו מנסים לאט לאט לעלות את בית הספר חזרה על דרך המלך, כמו שתכננו בתחילה כשהוא רק נפתח, אנחנו ממש מקווים לטוב ומתפללים כל הזמן לסיעתא דשמיה".

עצמאים, בעלי עסקים קטנים ושכירים בעלי שליטה - אנחנו רוצים לשמוע אתכם. להשתתפות במדור אפשר לפנות למייל i-can-help@globes.co.il