שני לוחמי מג"ב נרצחו בפיגוע ירי בחדרה, המחבלים חוסלו

הלוחמים נרצחו בפיגוע ירי ברחוב הרברט סמואל בחדרה • שני המחבלים שביצעו את הפיגוע הם ערבים ישראלים • המרכז הרפואי הלל יפה בעיר הודיע כי לחדר המיון הגיעו שישה פצועים, שלושה במצב קל ואחד במצב בינוני • לאחר חיפוש במספר בתים באום אל פאחם נעצרו 5 חשודים המזוהים כנראה עם תנועת דעא"ש

זירת הפיגוע בחדרה / צילום: דוברות המשטרה
זירת הפיגוע בחדרה / צילום: דוברות המשטרה

שני לוחמי מג"ב נרצחו אמש (א') בפיגוע ירי ברחוב הרברט סמואל בחדרה. הלוחמים הם רש"ט יזן פלאח ז"ל ורש"ט שיראל אבוקרט ז"ל. במהלך קרב היריות של לוחמי משמר הגבול עם המחבלים החמושים נפצעו באורח קל עד קשה שלושה לוחמים ולוחמת נוספים, שפונו לבית החולים הלל יפה.

הלילה לאחר הפיגוע שוטרים ואנשי שב"כ ביצעו חיפושים במספר בתים באום אל פאחם, עירם של שני המחבלים עצרו 5 חשודים אשר הועברו לחקירת השב"כ.

במהלך החיפושים אותרו ונתפסו כלי נשק מסוג אקדח ורובה אייר סופט, מכשירי סלולאר, מסמכים ומחשבים וכן טבעות וספרים המזוהים עם תנועת דעא"ש.

בתום החיפושים עצרו הכוחות 3 תושבי המקום החשודים בהזדהות והשתייכות לארגון טרור. 2 חשודים נוספים נעצרו במקומות אחרים.

המרכז הרפואי הלל יפה בעיר הודיע כי לחדר המיון הגיעו שישה פצועים, שלושה במצב קל ואחד במצב בינוני. 

כוחות משטרה רבים בפיקוד מפקד המחוז נמצאו בזירה, וראש הממשלה נפתלי בנט הגיע לזירת האירוע גם כן. 

שני המחבלים שביצעו את הפיגוע בחדרה הם ערבים-ישראלים, תושבי אום אל-פחם. סגן מפקד מחוז חוף, דודו דואני, אמר במקום האירוע כי מדובר בערב קשה מאוד. הוא סיפר כי הירי החל לקראת 20:30. אנשי כוחות הביטחון הגיעו לבתיהם של שני המחבלים, וכעת הם מבצעים חיפוש ועוצרים חשודים בסיוע למעשה.

"נעמוד ביחד בנחישות עם בעלות בריתנו נגד כל מי שינסה לפגוע בנו"

שר החוץ יאיר לפיד עדכן את שרי החוץ המשתתפים ב"פסגת הנגב" בפרטי הפיגוע. כל שרי החוץ גינו את הפיגוע וביקשו לשלוח תנחומים למשפחות ואיחולי החלמה לפצועים. "פיגוע הטרור המתועב הערב הוא ניסיון של קיצונים אלימים להטיל אימה ולפגוע במרקם החיים כאן. אני שולח תנחומים למשפחות הנרצחים, ואיחולי החלמה לפצועים. מדינת ישראל תאבק באופן בלתי מתפשר בטרור, נעמוד ביחד בנחישות עם בעלות בריתנו נגד כל מי שינסה לפגוע בנו", אמר לפיד.

שר הביטחון בני גנץ: "סיימתי כעת הערכת מצב בעקבות הפיגוע הקשה בחדרה בהשתתפות הרמטכ"ל ובכירים בצה"ל, המפכ"ל וראש השב"כ. אני מבקש להביע הערכה לכוח הימ״ס שחיסל את המחבלים, למסור תנחומים למשפחות הנרצחים, ולאחל רפואה שלמה לפצועים".

"צה"ל וכלל כוחות הביטחון פרוסים ודרוכים עם כלל האמצעים כדי להשיב את השקט ולשמור על ביטחון אזרחי ישראל בכל מקום ובכל זירה. נפעל בתקיפות כנגד הטרור והטרוריסטים, ונקדם את המשך התגבור של הכוחות בשטח", הוסיף גנץ.

יו"ר רע"ם, ח"כ מנסור עבאס, הודיע כי הוא מגנה את הפיגוע בחדרה, ואמר כי "מדובר בטרור דאעשי נתעב שאינו מייצג את החברה הערבית בישראל, המחפשת חיים בכבוד במסגרת שלטון החוק, ובמסגרת מערכת ערכים המכבדת ומקדשת חיי אדם, חיים משותפים ערבי ויהודי, וערכי שלום וסובלנות. תנחומיי למשפחות הנרצחים, ומאחל החלמה מהירה לפצועים".

"אני קורא לכל המנהיגים הפוליטיים, הדתיים והחינוכיים בחברה הערבית לעבוד ביחד כדי לקבוע את הצעדים המעשיים שיש לנקוט כדי להתמודד עם האתגר של פושעים שהם עשבים שוטים בחברה הערבית. אני קורא לכל האזרחים הערבים והיהודים לנהוג באיפוק ולפעול באחריות מרבית בהתמודדות עם התפתחות מסוכנת זו", אמר עבאס. עיריית אום אל-פחם, ממנה יצאו המחבלים, פרסמה גם היא הודעת גינוי לפיגוע והשתתפות בצער המשפחות.

חובש בכיר במד"א ויקי קלי סיפר: "מדובר באירוע קשה מאוד, ראינו שישה נפגעים שוכבים חלקם על המדרכה וחלקם על הכביש, הם סבלו מפצעי ירי, עשינו מיון ראשוני מהיר בשטח והענקנו לפצועים טיפול רפואי מציל חיים ופינינו אותם במהירות לבית החולים כשמצבם של שניים קשה ושניים בינוני. בשטח היו גבר ואשה מחוסרי הכרה ללא סימני חיים ולצערנו לא נותר לנו אלא לקבוע את מותם".

חיים וינגרטן, ראש אג"מ זק"א: "מדובר בפיגוע ירי, שני מחבלים שיצאו במסע של הרג ורצחו שני עוברי אורח ופצעו שלושה נפגעים נוספים שפונו ע"י צוותי מד"א לקבלת טיפול רפואי בביה"ח. המחבלים נוטרלו ונהרגו במקום. מתנדבי זק"א צפון מטפלים בכבוד המת בזירת הפיגוע".

בעקבות הפיגוע הוצבו מחסומים בכביש 65 ובכביש 4, בכניסות וביציאות מחדרה.

קו הסיוע של עמותת נט"ל פתוח לטובת כל מי שזקוק לסיוע וליווי נפשי. ליצירת קשר ניתן לחייג: 1-800-363-363.