מעצבת האופנה שניצלה את הקורונה כדי להתכונן ליום שאחרי המשבר: "יצרתי קולקציה חדשה והקמתי אתר"

קרין מזרחי, ממודיעין, בת 37 • נשואה +6 • מעצבת שמלות כלה ובגדי ערב • "הסטודיו במקום בלי הרבה תנועה של קונים, אני לא יכולה להתבסס על לקוחות מזדמנים, זה מצריך שיווק חכם" • גלובס שם את הסיוע לעסקים קטנים ולעצמאים במרכז 

קרין מזרחי / צילום: גלית סברו
קרין מזרחי / צילום: גלית סברו

לפני 5 שנים החליטה קרין מזרחי להגשים חלום רחוק ולהתחיל במסע שלה כמעצבת אופנה עצמאית. "לאחר 13 שנים בהם עיצבתי עבור אחרים, החלטתי להעניק לעצמי את הזמן והמשאבים להתפתחות עצמית ופתחתי את הסטודיו שלי לשמלות כלה", מספרת קרין "כך אני חולמת, יוצרת ומגשימה עבור כלות חלומות משל עצמן וחווה יחד איתן את היום המאושר בחייהן".

"תקופת הקורונה עצרה את כל הפעילות של העסק כשהכל עמד מלכת ללא אירועים, ללא חתונות וללא הזמנות", משתפת קרין "זה היה זמן של הרבה מחשבה - האם להמשיך עם העסק ולהשקיע עוד או לסגור את העסק וללכת לכיוונים אחרים. בחרתי באופציה הראשונה של השקעה כדי להמשיך ולמנף את הסטודיו שלי ולהמשיך לעצב וליצור. הלכתי וביקשתי מענקים וסיוע מהמדינה, נעזרתי בליווי מקצועי של יועץ עסקי ושיווקי".

לדבריה, "במהלך משבר הקורונה המשכתי לעצב, יצרתי קולקציות חדשות וצילמתי בין הסגרים, הקמתי אתר אינטרנט וקטלוג כך שבניתי את התשתית ליום שאחרי הקורונה. מיקדתי את פעילות האונליין של המותג שבבעלותי כדי לחזק את העסק ולהרחיב את קהלי היעד הרלוונטיים".

קרין מספרת כי "המענקים שקיבלתי מהמדינה בתקופת המשבר עזרו לי להמשיך ולהחזיק את הסטודיו שלי והיוו עבורי עידוד משמעותי לעסק. קיבלתי תמיכה גם מהבנקים כאשר במקביל התחלתי לבנות תוכנית עסקית יעילה ורלוונטית לרוח התקופה ובהתאם לסיטואציה ולמצב החדש שנוצר בעקבות משבר הקורונה".

"אני ממודיעין, שם נמצא גם הסטודיו שלי", היא אומרת "לא מדובר במרכז תל אביב. הסטודיו ממוקם מחוץ לבית וזה לא מקום שיש תנועה וקנייה של אנשים. זה לא עסק שמתבסס על לקוחות מזדמנים ולקוחות עוברים ושבים. זו סיטואציה שמצריכה ממני שיווק חכם ומתוחכם כדי לייצר קהל לקוחות רחב למותג שלי. אני נעזרת בפלטפורמות הדיגיטליות אינסטגרם ופייסבוק. כאשר מדובר בשמלת כלה התהליך הוא שונה מקנייה של עוד פריט אופנה: זה מצריך מדידות, ליווי אישי, רגשי צמוד ללקוחה שזה היום החשוב בחייה ואני נותנת את כל כולי כדי לעבור את התהליך הזה עם הלקוחות שלי עד לשלב החופה".

לסיכום אומרת קרין כי "בימים אלה אני מסיימת עוד קולקציה של שמלות כלה ומעצבת גם ליין ייחודי של שמלות ערב כדי להרחיב את קהל היעד שלי ולהפוך למותג מוביל בתחום האופנה והלייף סטייל. השאיפות שלי לעתיד הן להצליח לפרוץ ולהלביש כמה שיותר נשים, להמשיך לעצב, ולהגשים את החלומות וזה המסר שאני רוצה להעביר גם לילדיי: כאשר מאמינים בחלום הוא מתגשם לבסוף. מכאן אני רואה את הדרך שלי להצלחה ומאחלת לעצמי לכבוש את עולם האופנה בארץ וגם בחו"ל".

 עצמאים, בעלי עסקים קטנים ושכירים בעלי שליטה - אנחנו רוצים לשמוע אתכם. להשתתפות במדור אפשר לפנות למייל i-can-help@globes.co.il