"בחדר האחורי יש כספת סודית, ללקוחות אסור להציץ": ביקור בסניף איי-דיגיטל

ההתמכרות לדגם הכי חדש, התור המשתרך בהשקות והאוצר השמור בחדר אחורי בכספת: "ללקוחות אסור אפילו להכניס את הראש" • ביקור בסניף של איי-דיגיטל בפתח תקווה • הברזייה

מימין: ניתאי קופפר, רונן דרוקמן, ירון משה שר. איי-דיגיטל / צילום: איל יצהר
מימין: ניתאי קופפר, רונן דרוקמן, ירון משה שר. איי-דיגיטל / צילום: איל יצהר

במטבחון של: 

סניף של איי-דיגיטל בפתח תקווה

משתתפים בשיחה:

1. ניתאי קופפר, בן 24, נשוי, נציג מכירות בכיר. שנה וחצי בחנות
2. רונן דרוקמן, בן 24, רווק, טכנאי מומחה במעבדה. חצי שנה בחנות
 3. ירון משה שר, בן 25, נשוי, מנהל חנות, 3 שנים בחברה

על מה מדברים?

איפה אנחנו: בקניון עזריאלי בפ"ת, בחנות איי-דיגיטל, יבואנית אפל בארץ. לרשת יש 18 חנויות ו-200 עובדים. בסניף 7 עובדים, והעיצוב פה הוא "לפי קווים מנחים של חברת אפל העולמית", מסביר ירון, המנהל. "יש הוראה לגבי המיקום של כל מוצר".

בוקר: ירון מגיע לפני תשע,"פותח קופות, ובודק שהכל מסודר". רגע לפני שהחנות תיפתח, הוא קופץ לקפה ממול. ניתאי, נציג המכירות ורונן, טכנאי-מומחה, מסתפקים בשחור או נס בחדר האחורי בחנות. "כשראיתי את העובר ושב, הבנתי שפחות מתאים לי לבזבז את כל המשכורת בקניון", צוחק רונן.

לקוחות: "הקניון מאוד חי בבוקר", אומר רונן. "יש אנשים בפנסיה או אמהות עם עגלות". ב-9:30 ניתאי כבר עמוק בשיחה עם לקוח: "אני חייב להיות בקיא במוצרים ברמה הכי גבוהה", הוא אומר. ירון מוסיף ש"נוצר בינינו קשר, כי בטלפון יש הכול: מחשבון בנק עד אינסטגרם - זה החיים שלך. מי שקונה ממני, אני מוכר לו חלק מהגוף שלו, אנחנו כמו רופאים של אייפונים".

המעבדה: בחדר האחורי של החנות נמצאת הממלכה של רונן, טכנאי אפל. "אנשים באים 'שמע, אני לא מצליח להגדיר את המייל', ויש גם מבוגרים שצריכים עזרה להעביר נתונים". אבל מה שהוא הכי אוהב זה לתקן את המסך במקום. "זה ההיי לייט. אני מתחייב לתיקון תוך שעתיים, כשבפועל זה פחות משעה".

החדרון: בקצה החנות מסתתר חדרון קצת פחות מבריק ומסודר - ובו המלאי. האייפונים שמורים בכספת: "בגלל המחיר שיכול להגיע ל־7,000 שקל". ולמי יש את הקוד? "למי שצריך", עונה ניתאי במבט מסתורי. "לקוחות אפילו לא מכניסים לכאן את הראש. זה אוצר שמור". בין הארגזים יש גם מקרר קטן, תמי 4, מיקרוגל, ומדף עם קפה וחבילות עבאדי. "זה הפינוק שלנו", אומר רונן.

השקות: ניתאי מספר ש"השקת אייפון זו חוויה מטורפת של מכירות ואקשן. עמוס פה מתשע בבוקר ועד עשר בלילה". רונן נזכר שבהשקה האחרונה היה "תור ארוך בחוץ עוד לפני הפתיחה", וירון מוסיף ש"היינו צריכים לסדר שביל לקופה כדי שיישמר הסדר".

כוכבים: ניתאי מציין שמאז שכולם התחילו לעשות כושר בקורונה, יש שחקן חדש שזורח בחנות: "יש עלייה גדולה במכירות של האפל ווטש". אבל ירון מדגיש שכוכבי המכירות הם עדיין "האייפון, האייפד והמקבוק".

מכורים: השלושה מגדירים עצמם כ"מכורים לגאדג'טים" - אבל רונן לא ממהר לרכוש את האייפון החדש, ה-13 פרו מקס. "יש לי את ה-12 מיני. עוד לא שדרגתי". ירון דווקא התחדש, אבל "עד לאחרונה הייתי עם אייפון 8 במשך 5 שנים, אני לא מאלה שמחליפים כל שנה דגם". ואילו ניתאי עמוק בהתמכרות: "מאז שאני פה צברתי את כל המוצרים".

הקורונה: המחסור העולמי בשבבים פגע גם בהם: "הייתה בעיית מלאי. אנשים שהזמינו את האייפון החדש נאלצו להמתין כחודש", מספר ירון. הענף לא נפגע במכירות, אבל באומיקרון "כשהוצאנו את הראש החוצה", מספר ניתאי, "ראינו שהקניון ממש ריק".

אנדרואיד VS אפל: הגם שהם שייכים למחנה אפל, הם לא מטיפים נגד האנדרואיד. "אחי שובר מכשיר פעם בשבוע - אז כנראה שאין סיבה למכור את הכי יקר לכולם", אומר ניתאי. אביו של רונן במחנה הנגדי "ואוהב לרדת עליי בבית, שאנדרואיד יותר טוב".