מרב מיכאלי מינתה את חגי טופולנסקי למנכ"ל רשות שדות התעופה

המינוי מגיע ארבעה חודשים לאחר שהוקמה ועדה לאיתור מנכ"ל • טופולנסקי כיהן בתפקידו האחרון בצבא כראש אכ"א ולפני כן כראש המטה וסגן מפקד חיל האוויר • העומסים שנראים בימים אלה בנתב"ג הם רק חלק מהאתגר שניצב לפתחו של טופולנסקי, יחד עם ההחלטה האם והיכן להקים שדה תעופה משלים, לשדרג את נתב"ג וכדומה

אלוף (במיל') חגי טופולנסקי / צילום: יח''צ
אלוף (במיל') חגי טופולנסקי / צילום: יח''צ

ארבעה חודשים אחרי שהוקמה ועדה לאיתור מנכ"ל לרשות שדות התעופה מודיע משרד התחבורה על בחירתו באלוף במיל' חגי טופולנסקי שיחליף בתפקידו את יעקב גנות שהודיע זה מכבר על פרישתו לגימלאות.

טופולנסקי הומלץ לתפקיד על ידי ועדת איתור, בראשותה עמדה מנכ"לית משרד התחבורה מיכל פרנק. שרת התחבורה מרב מיכאלי אישרה את ההמלצה ובחרה בטופולנסקי "לאחר סדרת ראיונות".

טופולנסקי אלוף במילואים בצה"ל, כיהן בתפקידו האחרון בצבא כראש אכ"א (אגף כח אדם) ולפני כן כראש המטה וסגן מפקד חיל האוויר, ראש להק אוויר, מפקד בסיס חצרים וראש מחלקת תכנון וארגון בחיל האוויר. בשלוש השנים האחרונות כיהן כסמנכ"ל בכיר למל"ט ונושאים אסטרטגיים באלביט במקביל להיותו יו"ר של מספר עמותות.

לטופולנסקי תואר ראשון בכלכלה וניהול מאוניברסיטת חיפה ותואר שני באסטרטגיה צבאית מ-Air University באלבמה, הוא מתגורר במושב ערוגות, נשוי ואב לארבעה ילדים.

על ועדת האיתור נמנו גם תא"ל במיל' ישראלה אורון, הנשיאה (בדימוס) נילי ארד, פרופ' יוסי טמיר, ואלוף במיל' נמרוד שפר. בהתאם לחוק, המינוי יוגש למועצת רשות שדות התעופה, ולבסוף יונח לאישור הממשלה.

טופולנסקי ייכנס לרשות שדות התעופה בתקופה מעניינת ומאתגרת, לאחר השנתיים הקשות שחווה ענף התעופה הוא מצוי במגמת התאוששות שצפויה להמשיך לתוך הקיץ. העומסים שנראים בימים אלה בנתב"ג הם רק חלק מהאתגר שניצב לפתחו, יחד עם ההחלטה האם והיכן להקים שדה תעופה משלים, לשדרג את נתב"ג וכדומה.