מנהלת מחלקת חקירות ברשות ניירות ערך ועדת תביעה בתיק 4000 מונתה לשופטת

עו"ד ציפי גז, שהשתתפה בחקירות של עדי המדינה ניר חפץ ושלמה פילבר, מונתה לשופטת בבית משפט השלום בת"א • גם סנגורו של פילבר, עו"ד דרור ארד-איילון, מונה לשופט

עו''ד ציפי גז / צילום: שלומי יוסף
עו''ד ציפי גז / צילום: שלומי יוסף

מנהלת מחלקת חקירות ומודיעין ברשות ניירות ערך, עו"ד ציפי גז, מונתה לכהונת שופטת בבית משפט השלום בתל אביב.

עו"ד גז מכהנת מינואר 2018 כראש המחלקה והייתה אחראית יחד עם היחידה הארצית לחקירות כלכליות על תיק 4000. לאור תפקידה והשתתפותה הפעילה בחקירות של עדי המדינה ניר חפץ ושלמה פילבר, רשומה גז כעדת תביעה בתיק 4000.

בתוך כך, גם סנגורו של פילבר מונה לכהונת שופט. עו"ד דרור ארד-איילון מונה לשופט בבית המשפט המחוזי בלוד.

לאור תקדימי העבר, נראה כי הרכב בית המשפט המחוזי בירושלים ישתדל להימנע מזימונה של גז לעדות, וכי אם אחד הצדדים יתעקש על הצורך בעדותה - העניין ייעשה כתשובות בכתב במענה לשאלות.

בקורות-חייה של גז מצוין כי היא מועסקת ברשות ניירות ערך מאז שנת 1999. היא החלה את דרכה כפרקליטה במחלקת ניירות ערך בפרקליטות מיסוי וכלכלה. במסגרת פעילותה כפרקליטה ניהלה תיקים פליליים מורכבים ורחבי-היקף בעבירות על חוק ניירות ערך וחוק העונשין. באפריל 2007 מונתה ליועצת המשפטית של מחלקת חקירות ומודיעין ברשות ניירות ערך, ובהמשך שימשה הן כיועצת המשפטית והן כמשנה למנהל מחלקת חקירות מודיעין ובקרת מסחר.

במסגרת זו ליוותה גז תיקי חקירה רבים ומורכבים, בהם חפציבה, פסגות, מנופים פיננסיים, נוחי דנקנר, סימנס, מליסרון, אבוג'ן, אמיר ברמלי ועוד. בנוסף היא הייתה שותפה להטמעת ויישום חוק אכיפה מינהלית במחלקה.

עו" ד גז הייאבעלת תואר ראשון במשפטים ובתקשורת ותואר שני במשפטים, שניהם מהאוניברסיטה העברית. את שניהם היא סיימה בהצטיינות.

במרץ 2017 מונתה גז למנהלת מחלקת ליווי חקירה בפרקליטות מיסוי וכלכלה. במהלך תקופה זו היא ליוותה תיקי חקירה בעבירות חוק עונשין, עבירות מסים והלבנת הון. 

בינואר 2018 מונתה למנהלת מחלקת חקירות מודיעין ובקרת מסחר.