המוסדיים הפילו את שדרוג השכר של שלושת בכירי פועלים אי.בי.אי

בעלי המניות בלי עניין אישי הצביעו ברוב של 67.6% נגד שדרוג השכר והקצאת מניות חסומות ואופציות; עם זאת לא מדובר בסוף פסוק ודירקטוריון פועלים אי.בי.אי חיתום יכול להתכנס שוב ולהעביר את ההחלטה

שי נבו ועופר גרינבאום / איור: גיל ג'יבלי
שי נבו ועופר גרינבאום / איור: גיל ג'יבלי

אסיפת בעלי המניות המיוחדת של חברת החיתום פועלים אי.בי.אי הצביעה הערב (ג') נגד שדרוג תנאי השכר והקצאת המניות החסומות והאופציות לשלושת בכירי החברה, המנכ"ל ירון מוזס, מנכ"ל החברה הבת עפר גרינבאום והמשנה למנכ"ל חברת הבת, שי נבו. ההצבעה מגיעה לאחר מכתב התנגדות מפתיע וחריג ששלח אתמול בנק הפועלים, בעל המניות השני בגודלו בחברה (26.9%). באסיפת בעלי המניות הצביעו 67.6% מבעלי המניות שסווגו ללא ענין אישי נגד אישור תנאי השכר החדשים והקצאת המניות והאופציות.

בנק הפועלים ציין במכתבו ביום שני בערב כי היקף ההטבות המוענק, "הינו חריג ולא ראוי ופוגע פגיעה קשה ובלתי מידתית בבעלי המניות בחברה". בתגובה מסר יו"ר חברה רון ויסברג במכתב משלו לבנק הפועלים, כי את תנאי השכר המוצעים יש להשוות לחברות החיתום בישראל. לדבריו פעילות חיתום מצריכה "בנייה איטית של מוניטין וקשרים" והוא העריך כי אם לא יאושר התגמול "האלטרנטיבה של הקמת פעילות עצמאית עומדת בפניהם".

ההצעה נדרשה לעבור לפי רוב שאינו רגיל, בשל היותה אישור מדיניות תגמול. לכן נספרו קולות הבעלי המניות שלא סווגו כבעלי עניין אישי, קרי בית ההשקעות אי.בי.אי ובנק הפועלים. לכן ההתנגדות שעולה מהמכתב ששלח הבנק לחברה בו הביע התנגדות לתגמול, "לא נספרה", ולמעשה מי שהפילו את ההצעה היו בעיקר הגופים המוסדיים השונים שהחזיקו במניות המיעוט. אם היתה ההצעה נדרשת לרוב רגיל, היה שיעור המתנגדים מסך כלל בעלי המניות עומד על 38.7% ולכן היא היתה עוברת.

אולם למרות שבעלי המניות פסלו את עדכון תנאי השכר של שלושת בכירי החברה לא מדובר בסוף פסוק. למרות שההצעה נדחתה באסיפה, עדיין באפשרות הדירקטוריון להתכנס שוב, לשקול שיקולים נוספים ולהחליט לאשר את מדיניות התגמול.

באסיפה המיוחדת שהתקיימה היום נתבקשו בעלי המניות בפועלים אי.בי.אי לאשר למוזס תנאי שכר בעלות של 6.8 מיליון שקל, לגרינבאום שכר בעלות של 7.9 מיליון שקל, ולנבו - 7.5 מיליון שקל. בנוסף התבקשו בעלי המניות לבצע הקצאת מניות חסומות וכתבי אופציות ל-14% מהון המניות של פועלים אי.בי.אי חיתום. לשלושה יש נתח של 5% לכל אחד, מחברת הבת של פועלים אי.בי.אי חיתום.

מטבלת שיאני השכר בעולם החיתום לשנת 2021 שריכז גלובס, עולה כי שלושת בכירי חברת החתום של פועלים איי.בי.איי, מדורגים במקומות גבוהים, אך השיאן במקום הראשון היא איל גרינבאום, מנכ"ל חברת החיתום אפסילון חיתום. תנאי העסקתו הסתכמו ב-6.8 מיליון שקל ב-2021. בשלושת המקומות הבאים נמצאים שלושת בכירי פועלים אי.בי.אי, עופר גרינבאום, שהוא גם אחיו התאום של מנכ"ל החברה המתחרה אפסילון חיתום, אשר יחד עם נבו ומוזס, רשמו תנאי שכר בשנה שעברה בשווי של 6.2 מיליון שקל כל אחד.