דואר ישראל | בלעדי

המדינה תזרים 1.7 מיליארד שקל להבראת דואר ישראל

המדינה תזרים בסך הכל 1.7 מיליארד שקל לטובת הבראת החברה, הסכום מורכב מ-1.1 מיליארד שקל לפיטורי 1,050 עובדים וכ-500 מיליון שקל כתוכנית חילוץ • המדינה תקבל בתמורה 600 מיליון שקל לערך ממכירת נכסים נדל"ן של הדואר

סניף של דואר ישראל / צילום: Shutterstock
סניף של דואר ישראל / צילום: Shutterstock

דירקטוריון דואר ישראל אישר לפני שעה קלה את תוכנית ההבראה של החברה. מדובר בתוכנית שגובשה בדואר ביחד עם אגף התקציבים ומשרד התקשורת ובמרכזה התייעלות של 1,050 עובדים בשלב ראשון, שהמדינה תישא בעלות הפרישה שלהם בהיקף של כ-1.1 מיליון שקל לעובד בממוצע.

במקביל המדינה הסכימה להזרים לדואר ישראל במסגרת תוכנית חילוץ כ-500 מיליון שקל. בתמורה דואר ישראל תעביר למדינה עשרות נכסי נדל"ן שהיא תמכור ואשר טרם הוברר עד הסוף כמה הם שווים אך הערכה היא שמדובר בסכומים של מעל ל-500 מיליון שקל.

בישיבת דירקטוריון דואר ישראל שנערכה הבוקר הוצגה תוכנית ההבראה הסופית וזאת לאחר דיונים רבים שנערכו בשבועות האחרונים בין החברה לבין אגף התקציבים, משרד התקשורת ורשות החברות. הויכוחים בין הצדדים היו לא פשוטים אך בסוף משרדי הממשלה קבעו שיש לאשר את התוכנית אחרת החברה תגיע לעברי פי פחת.
אישור התוכנית מקנה לחברה יציבות ומבטיח את יכולתה לצאת לתוכנית ההבראה ובעיקר להתייעל ולחזור לצמיחה.

הדירקטוריון קיבל את ההחלטה לאחר שקיבל את המלצת היועצים ששכרה החברה, רו"ח עליזה שרון, והיועצים המשפטיים עורכי הדין רענן קליר ואלון בנימיני ממשרד ארדינסט.

נסביר כי העובדים שיפרשו השנה הם החלק הארי מסך כל אלו שיפרשו אך בהמשך צפויים לפרוש עוד כמה מאות עובדים, ככל הנראה לקראת ההפרטה.