אלוף במיל' דורון אלמוג נבחר לתפקיד יו"ר הסוכנות היהודית

חברי הגוף הבוחר בסוכנות היהודית בחרו באלוף במיל' דורון אלמוג לעמוד בראש הארגון, אחרי שנה ללא יו"ר קבוע • זו פעם נוספת שבה הממשלה לא הצליחה להציב בראש הארגון מועמד מטעמה • היו"ר המיועד אלמוג הוא אלוף פיקוד דרום לשעבר, חתן פרס ישראל על תרומה מיוחדת לחברה ומי שהקים את הכפר השיקומי "עדי נגב נחלת ערן"

אלוף במיל' דורון אלמוג / צילום: שלומי יוסף
אלוף במיל' דורון אלמוג / צילום: שלומי יוסף

אחרי שנה ללא יו"ר קבוע, חברי הגוף הבוחר בסוכנות היהודית בחרו היום (ה') באלוף במיל' דורון אלמוג לעמוד בראש הארגון. עשרת החברים בגוף ובראשם מי שמילא את התפקיד זמנית מאז עזב הנשיא יצחק הרצוג, יעקב חגואל, התכנסו אחר הצהריים ואישרו את מינויו של אלמוג.

לאחר שהתברר כי הוועדה צפויה לתמוך רק במועמדותו של אלמוג, אתמול הודיע סגן שר החוץ עידן רול כי הוא מסיר את מועמדותו מסדר היום של ההצבעות. שמות נוספים שעלו בשבוע האחרון כמועמדים כמו השרים נחמן שי וזאב אלקין לא הצליחו לגייס רוב של תומכים כדי להעלות להצבעה. "בשבוע החולף בחנתי אפשרות להתמודד על ראשות הסוכנות היהודית", כתב רול. "מדובר בארגון אדיר בו התחלתי את דרכי ואשר עשייתו קרובה ללבי. להבנתי יש מועמד מוביל וראוי ביותר לתפקיד. אמשיך לחזק את קשרי ישראל והתפוצות בדגש על הדור הצעיר במסגרת תפקידי במשרד החוץ ובעשייתי הפוליטית ביש עתיד".

שר החוץ לפיד הציג במהלך השנה האחרונה שלושה מועמדים מטעם הממשלה לתפקיד: השר אלעזר שטרן, שנאלץ לפרוש מהמירוץ בשל סערת "המגרסה", רות קלדרון שלא זכתה לתמיכת הוועדה והאחרון שבהם עידן רול. לפיכך, זו פעם נוספת שבה הממשלה לא הצליחה להציב בראש הארגון מועמד מטעמה. בפעם הקודמת היה זה הרצוג שזכה בתפקיד על פני מועמד מטעם נתניהו.

אלמוג צפוי להיכנס לתפקיד בחודש ספטמבר

היו"ר המיועד אלמוג הוא אלוף פיקוד דרום לשעבר, חתן פרס ישראל על תרומה מיוחדת לחברה ומי שהקים את הכפר השיקומי "עדי נגב נחלת ערן" למבוגרים עם מוגבלות שכלית התפתחותית, ושאחד מדייריו הראשונים היה ערן בנו ולאחר מותו גם נקרא על שמו. את אלמוג איתרו ארבעה מתוך עשרת חברי הגוף הבוחר בראשות חגואל ולאחר שגיבשו הסכמות רחבות על מועמדותו היא הובאה היום לאישור כל חברי הגוף.

אלוף במיל' דורון אלמוג עם בנו ערן ז''ל / צילום: דוברות ''עלה''
 אלוף במיל' דורון אלמוג עם בנו ערן ז''ל / צילום: דוברות ''עלה''

בסבב ההצבעה האחרון שני המועמדים שהגיעו לישורת האחרונה, יו"ר הליכוד העולמי דני דנון ורות קלדרון, לא הצליחו לזכות בתשעה קולות מתוך עשרה ולכן מועמדותם נפסלה. שנת הבחירות הסוערת לתפקיד הנחשק כללה גם את מועמדת שר הביטחון גנץ - עומר ינקלביץ', מועמדו של ליברמן רובי שפיגל, ח"כ לשעבר מייקל אורן ואחרים.

אלמוג צפוי להיכנס לתפקיד בחודש ספטמבר לאחר שכבר בחודש הבא יתכנס חבר הנאמנים של הסוכנות כדי לאשרר את הבחירה בו.

נשיא המדינה יצחק הרצוג מסר: "מברך את חברי, אלוף (מיל') דורון אלמוג, חתן פרס ישראל, על החלטת ועדת הבחירה של הסוכנות היהודית למנותו לתפקיד יו"ר הנהלת הסוכנות היהודית. זהו תפקיד חשוב מאוד בעולם היהודי הפועל לחיבור בין מדינת ישראל ליהודי התפוצות ובין העולם היהודי למדינתנו; המשפיע על החברה הישראלית, ועל עלייה וקליטה. אני סמוך ובטוח שכישוריו, ניסיונו ויכולותיו יצעידו את הארגון החשוב הזה קדימה. בהצלחה!".

שרת העלייה והקליטה, פנינה תמנו-שטה: "מברכת את האלוף במיל' דורון אלמוג על מינויו ליו"ר הסוכנות היהודית. אנו בתקופה חשובה של זינוק במספר העולים החדשים מרחבי העולם, ואני בטוחה כי דורון יתרום רבות לעולם היהודי וליישום מדיניות העליה והקליטה של הממשלה".