הדס קליין בתום העדות: "לא הופעלו עליי שום לחצים. מבחינתי חוק זה חוק"

קליין, העוזרת של ארנון מילצ'ן וג'יימס פאקר, העידה לגבי המתנות שנתנו המיליארדים לבנימין נתניהו בזמן שכיהן כראש ממשלה • ביומיים הראשונים לעדותה תיארה קליין ממקור ראשון מנגנון מסודר ושיטתי במסגרתו נקנו ונמסרו לבני הזוג נתניהו כמויות גדולות של סיגרים ושמפניה ורודה

הדס קליין היום בבית המשפט, ממשיכה בעדותה בתיק המתנות / צילום: ניצן שפיר
הדס קליין היום בבית המשפט, ממשיכה בעדותה בתיק המתנות / צילום: ניצן שפיר

הבוקר (ב') נמשכה בבית המשפט המחוזי בירושלים עדותה של עדת המפתח בתיק המתנות (תיק 1000), הדס קליין, במשפטו של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו. זהו היום השלישי לעדותה הראשית של קליין, ומחר (ג') תיפתח החקירה הנגדית על ידי סנגורו של נתניהו, עו"ד עמית חדד.

קליין, העוזרת של ארנון מילצ'ן וג'יימס פאקר, העידה לגבי המתנות שנתנו המיליארדים לנתניהו בזמן שכיהן כראש ממשלה. על פי האישום, נתניהו קיבל סיגרים ושמפניות בהיקף של קרוב ל-700 אלף שקל וביצע פעולות שלטוניות עבור מילצ'ן לבקשתו, בין השאר סייע לו בחידוש הוויזה שלו לארצות-הברית.

מה ידע נתניהו על השמפניה הוורודה ומה הניע את מילצ'ן? סיכום היומיים הראשונים לעדות הדס קליין

12:44

הסתיימה עדותה הראשית של קליין. מחר תחל החקירה הנגדית על ידי עו"ד עמית חדד.

בסיום עדותה אמרה קליין: "לא הופעלו עליי שום לחצים. הלכתי נגד כל האינטרסים שלי אבל מבחינתי חוק זה חוק. עשיתי את מיטב יכולתי לדייק לדעת. אני נושאת בעול הפרנסה. אני שמחה שיכולה להרשות לעצמי. לא יודעת מה ילד יום. לי היה ברור מה צריך לעשות".

12:08

קליין: מילצ'ן סייע ליוסי כהן להתמנות לראש המועצה לביטחון לאומי

קליין מתארת את הדלת הפתוחה שהייתה למילצ'ן אצל ראש הממשלה לשעבר. "לארנון היו המון דברים שרצה לשתף את נתניהו בסדר זמנים מצומצם. הוא קיבל מענה ברוב המקרים אלא אם יש קבינט שאי אפשר. אני הייתי מבקשת מהמזכירות או שהיו מחברים אותו גם בכנסת". קליין מתארת כי לא אהבה שמילצ'ן מנדנד ואמרה לו "אל תעשה את זה אלא אם זה דרמטי. הוא עסוק. מישהו יגיד שהוצאת אותו החוצה".

קליין מתארת איך יוסי כהן, ראש המוסד לשעבר שהיה מיועד להיות מנכ"ל אחד המשרדים, רצה להיות ראש המל"ל. "ארנון הבטיח לו שידבר עם נתניהו על המינוי שלו. ביום שישי בצהריי היום אני מקבלת שיחה מארנון - דברי עם יוסי, תספרי לו מה שרה אומרת עליו. אחרי שהם סיכמו עם ארנון, תמיר פרדו אמר למילצ'ן עשית 'דבר רע למדינת ישראל'".

קליין העידה כי פאקר האוסטרלי רצה להיות תושב ישראלי. "פלדמן פעל בעניינו ופאקר קיבל תעודה שהוא אזרח לענייני מיסוי. הוא היה גאה בזה והופתע שנחת יום אחד בארץ ואמרו לו שהוא תייר. היה משבר גדול. האיש מאוד רצה דרכון ישראלי. בין אם זה עזר לו בתכנית המיסוי ובין אם זה היה אמוציונלי. הוא דיבר ללא הפסקה שרוצה להיות תושב ישראל".

קליין: שרה שאלה אם אהיה שולה זקן

קליין תיארה מקרה בו ביתה נפרץ ונגנבה הכספת. לדבריה מילצ'ן עדכן את שרה נתניהו, נוני ויוסי כהן.

התובע גילדין שאל את קליין אם שמעה ממילצ'ן שהוא חושש מפני משהו בעקבות כמות המידע שהיא מכירה. על כך השיבה קליין: "ארנון אמר לי ששרה שאלה אם אני יכולה להיות שולה זקן".

זקן, כזכור, הייתה עדת מדינה במשפטו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט.

11:06

קליין על עו"ד בן-צור: אמר לא לעדכן מיוזמתי על תכשיט נוסף "הם רוצים להגיע למיליון"

בנובמבר 2021, בעת שנשמעה עדותו של ניר חפץ בבית המשפט, פנתה קליין לפרקליטות מיסוי וכלכלה ומסרה מידע חדש אודות רכישת תכשיטים, שלא היה ידוע לפרקליטות קודם לכן. בעקבות פנייתה נערכה השלמת חקירה במשטרה ובוצעו פעולות חקירה נוספות.

היום הסבירה קליין למה נזכרה 5 שנים לאחר שמסרה את עדותה במשטרה. היא הסבירה כי התייעצה עם עורך דינה דאז. מי שייצג אותה באותה עת היה עו"ד בעז בן-צור, המייצג כיום את נתניהו בתיק 4000. קליין תיארה כי לגבי התכשיט שעלה 42 אלף דולר, "נזכרתי כשהייתי מלווה על ידי עו"ד. אמרתי לו נזכרתי. הוא אמר - הם לא חברים שלך. את לא תרימי טלפון מיוזמתך ותגידי. אבל אמרתי לו איך הם ידעו? הוא אמר לי ש'הם', אלו הפרקליטות או משטרה. הוא הסביר לי שהם רוצים להגיע לסכום של מיליון שקל ואני לא צריכה לתת את זה.

"על התכשיט השלישי - אלינור מילצ'ן אמרה לי שאתי שעבדה אצלנו ונפטרה אמרה לה שהיא תחקר על קניית התכשיט. אני לא זכרתי את זה. היא הזכירה לי. הודעתי לעו"ד. גם ארנון ידע מזה. אמרו שלא תבלבל את המוח. לא נשאלים לא מדברים. מתארת שנסעה עם בן-צור וראיתי לוגו ענק של בריוני באנגליה ואמרתי לו - 'יש את זה אנחנו קנינו. הוא נתן אותה עצה. לא אמרנו - לא אמרנו'.

בהמשך החליפה קליין ייצוג ועו"ד גיורא אדרת החל לייצג אותה. מדבריה בבית המשפט עלה כי אדרת המליץ לה לעדכן את הפרקליטות. "הוא אמר שצריך לראות מתי ובאיזה הקשר. ביקשתי פגישה עם ליאת בן ארי ואלון ונקראתי להשלמות חקירה".

11:09

צמיד ב-46 אלף דולר

קליין תיארה רכישת תכשיטים עבור שרה נתניהו בהם צמיד עם יהלומים ב-46,500 דולר. לדבריה נתניהו ביקש התכשיא שעלה עשרת אלפים דולר כמתנה ליום נישואיהם. "אמרתי לא. למחרת התקשר אלי איאן מוריס, העוזר של פאקר, ואמר קניתי תכשיט מדהים לגב' נתניהו ואמר לי הסכום. אני נרעשת. הוא אומר לי 42 אלף דולר (לא כולל מע"מ, נ"ש). סכום מטורף". קליין מספרת כי לימים כאשר ביקרה אצל שרה נתניהו היא ביקשה להחליף את התכשיט כי נתניהו אמר לה שהוא "רומני". והתכשיט נקבע על שם איאן שהוא תושב זר. "בלית ברירה הפכתי את הרכישה על שמה כדי שניתן יהיה להחליף. חזרתי לשרה ומסרתי לה תכשיטים בהם שרשרת. נשאר שם איזה זיכוי". קליין מתארת כי מילצ'ן ביקש לתת את החשבונית של התכשיט לשרה אך האחרונה סירבה.

תיקים של שאנל וגוצ'י, מעיל של נורתפייס

בנוסף תיארה קליין כי פאקר רכש לשרה נתניהו תיקים של המותגים שאנל וגוצ'י ומעילים יקרי ערך לבני הזוג. לפי עדותה, קליין הייתה זו שמקבלת את הרכישות ומעבירה לבני הזוג. "אני שילמתי את המכס של התיקים. יכול להיות 2,000 דולר ויכול להיות 3000 דולר".

מתנות נוספות שנרכשו, לפי עדות קליין, לבקשת שרה נתניהו היו מעילים יקרי ערך. קליין העידה כי רכשה 5 מעילים עבור בני הזוג בסכום של כ-10,000 שקל. "קניתי לו מעיל בחנות של נורת' פייס. הגיעו מר ושרה נתניהו לביקור אצל מר מילצ'ן, מסרתי להם את המעיל. הבנתי שהוא גדול במידה או לא מה שבדיוק התכוונה, והתבקשתי להחליף אותו. אח"כ התבקשתי בידי שרה נתניהו לקנות מעילים נוספים". "גב' נתניהו ביקשה שארכוש גם לה ולילדים מעילים. דיווחתי לארנון, והלכתי וקניתי מעילים בקרוב ל-10,000 שקל. המעיל של נורת' פייס עלה 1,800 שקל. שרה החזירה 3 מהמעילים (של שרה והילדים, נ"ש). אז למר נתניהו נשארו שני מעילים מתוך החמישה שקניתי בסך הכל". קליין גם העידה כי רכשה עבור בנימין נתניהו בערך 10 חולצות של המותג האיטלקי היוקרתי "בריוני".

10:05

קליין: ביום ההמלצה על תיק המעונות שרה ביקשה שמפניות

קליין תיארה בקשה של שרה נתניהו, כי מפקח הבנייה שעבד בביתו של מילצ'ן, יפגש עם החשב הכללי ומנכ"ל משרד ראש הממשלה לצורך שיפוץ הבית הפרטי בקיסריה. קליין סירבה לכך שהמפקח גל גפן יגיע לפגישה, מה שהוביל, על פי עדותה של קליין, לצרחות מצידה של שרה נתניהו.

"התקשרתי לשרה ואמרתי לה: צר לי, גל לא יוכל להגיע לפגישה שקבעו. היא שמעה את זה וחטפתי בליל של צעקות וצרחות. אמרה שהיא מקווה שזה על דעתו של ארנון שאני חוסמת את זה. אמרתי לה - 'בהחלט. הם נתנו לי מנדט'. היא התחילה לצרוח שבגללי היא תאחר לעבודה, היא תפוטר. אין לה את השכר שלי. היא תתאבד". קליין מתארת כי השיחה הסתיימה בכך שגפן לא יגיע לפגישה. שעה שעתיים לאחר השיחה שוחח עמה נתניהו והיא סיפרה לו על הצעקות מרעייתו. נתניהו אמר לה 'יש לנו יעוץ משפטי. תנו לה את מה שהיא מבקשת. למעט דירה. אל תצטרפו לצד השני ששוחט אותה, זה דברים מותרים. תסבירי לארנון וג'יימס'".

במהלך עדותה של קליין התערב עו"ד עמית חדד מספר פעמים וטען כי עדותה לא רלוונטית לעדות. "מה זה רלוונטי לכתב האישום? איפה בליל השקרים המכוערים בכתב האישום?". חדד גם טען כי "יש יחס לא הגון לגברת נתניהו. אנחנו לא מייצגים אותה. למרוח אותה בשחור משחור. היא לא נמצאת פה כדי להגן על עצמה". בהמשך גם השופט ברעם העיר "למה צריך לשמוע שיחות של שרה נתניהו, התובע עו"ד גילדין השיב "על מנת להוכיח את המודעות של בנימין נתניהו. זה בתוך כתב האישום. אין דרך אחרת".

"מילצ'ן ביקש שאפגש עם נתניהו כדי לומר לו שהבקשה לא לגיטימית"

בהמשך העידה קליין כי שרה ביקשה מגפן להגיש הצעת מחיר לאיטום הבריכה במעון הפרטי בקיסריה. "היא הסבירה לי שלפי תנאי המכרז עד 100 אלף שקל זה ללא מכרז". קליין הוסיפה כי נתניהו ביקשה להוריד את המחיר כדי לחסוך במכרז. "הבקשה הייתה להנמיך את גובה ההצעה של גפן. כשיצאתי משם שרה שאלה אם הבאתי שמפניות. ראיתי שהמשטרה הודיעה על כתב אישום בתיק המעונות". קליין סירבה להביא שמפניות בגלל העיתונאים והצלמים.

קליין מתארת כי עדכנה את מילצ'ן ופאקר. "ארנון מילצ'ן ביקש שאפגש עם נתניהו למחרת לומר לו - שהבקשה לא לגיטימית. למחרת הבוקר, התקשרתי למר נתניהו דיברתי איתו באופן אישי. באותה נשימה אמרתי לו שטוני בלייר ביקש פגישה ואם אפשר לסייע. ביקשתי לבוא למספר דקות לבקשת ארנון וששרה לא תהיה. נתניהו הסכים. באתי ובלייר ויצחק מולכו. אמרתי לו בקצרה מאוד אפילו לא התיישבתי. הוא עשה תנועה של יד חזקה על השולחן 'זה לא יקרה. אל תדאגי, תשכחי מזה'. נתניהו ביקש שאפגש עם שרה בקיסריה. בפגישה עם שרה, היא פתחה בקבוק שמפניה ושתתה. אני לא שתיתי. היא הסבירה לי שלא הבנתי. אח"כ היא לקחה את בקבוקי השמפניה הביתה".

09:35

העגילים שעוצבו לשרה נתניהו: "מעולם לא אמרנו למי מיועדים התכשיטים"

בפתח עדותה נשאלה קליין על קניית עגילים לשרה נתניהו בשנת 2011. קליין מסרה על רכישה זו רק בהשלמת חקירה מאוחרת. ההגנה התנגדה לעדותה בעניין ובית המשפט דחה את ההתנגדות. "ארנון אמר ששרה רוצה תכשיט. הוא מדבר גם עם אלינור מילצ'ן בתו והיא מוצאת את הסטודיו. התנאי שיהיה עגיל ללא חורים. עם אבן קוורץ מסוימת. משם אני מתכתבת עם הסטודיו. יונתן (הנהג) נוסע לקחת". קליין מסייגת את דבריה, "זה 11 שנה אחורה, אני לא אגיד דברים מדויקים אבל זה סיפור המעשה". לדברי קליין העיצוב נעשה על ידי סטודיו ברמן במושב היוגב עמק יזרעאל והתכשיט עוצב לבקשתה של שרה נתניהו. "בנו קונסטרוקציה לתנוך אוזן שאין לו חורים".

לפי התכתובות במייל שהוצגו בבית המשפט העגילים נרכשו במחיר של 12,500 שקל לפני מע"מ. קליין התייחסה לכך שכתבה לסטודיו "רעייתו של ארנון מאוד מאוד אהבה את התשורה וגם הוא מאוד אהב". בבית המשפט הסבירה כי מעולם לא אמרה למי מיועדים התכשיטים. "כשהיו פותחים את הבאגז' מעולם לא אמרנו למי קנינו. לא הייתי כותבת שזה לגב' נתניהו".

09:00

הבוקר (ב') תימשך בבית המשפט המחוזי בירושלים עדותה של עדת המפתח בתיק המתנות (תיק 1000) הדס קליין במשפטו של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו. זהו היום השלישי לעדותה הראשית של קליין ומחר תיפתח החקירה הנגדית על ידי סנגורו של נתניהו עו"ד עמית חדד.

קליין, העוזרת של ארנון מילצ'ן וג'יימס פאקר מעידה לגבי המתנות שנתנו המיליארדים לנתניהו בזמן שכיהן כראש ממשלה. על פי האישום נתניהו קיבל סיגרים ושמפניות בהיקף של קרוב ל-700 אלף שקל וביצע פעולות שלטוניות עבור מילצ'ן לבקשתו, בין השאר סייע לו בחידוש הוויזה שלו לארצות-הברית.

ביומיים הראשונים לעדותה תיארה קליין ממקור ראשון מנגנון מסודר ושיטתי במסגרתו נקנו ונמסרו לבני הזוג נתניהו כמויות גדולות של סיגרים ושמפניה ורודה. במקביל הוגשו חשבוניות שנאספו בנוגע לרכישות. בדיון הקודם הוצגה התכתבות בין קליין לאם הבית של פאקר, במהלכה כתב קליין "שימי בשקית שחורה את 4 הבקבוקים ותסגרי את השקית. ליד הדלת של המטבח בחוץ. היא תבוא לקחת. שמתי שם שקית. רק להכניס ולקשור היטב שלא יראו כלום". והוסיפה "רק לקשור פליז. היא מתה מפחד".

קליין העידה על כמויות הסיגרים והשמפניות. היא תיארה כי בחודש קנו בחנות אחת בשווי של 6,000 ועד 8,000 שקלים. "נתניהו ביקש ממני מעטפה או שקית כשהיה אצלי בבית ינאי. תמיד כשהיינו בבית ינאי, הוא היה אומר 'תביאי שקית שניקח את הסיגרים', כי הולכים לאורך כל הדרך, ויש שכן שמסתכל. אם לא הייתה שקית, היינו שמים במעטפה לבנה".

לגבי רעייתו של נתניהו, קליין סיפרה כי "שרה ביקשה שאם הבית תמצא שקיות אטומות. שמפניות זה קרטון, אז צריך משהו גדול ומאסיבי, אז נשמרה הדיסקרטיות. היינו קושרים בשקיות ומעבירים. הרחוב קטן ושקט".

בשבוע שעבר הגישה קליין תלונה במשטרה נגד איש התקשורת אלי ציפורי וטענה כי הטריד אותה כעדה בתיק וחשף את כתובתה הפרטית. ציפורי לא מחק את הציוץ שחשף את כתובת ביתה. אתמול פנה עורך דינו של ציפורי, עו"ד ציון אמיר, אל היועצת המשפטית לממשלה, עו"ד גלי בהרב־מיארה, בבקשה להימנע מחקירתו של ציפורי באזהרה בחשד להטרדת עד. לטענתו, מדובר בפעולה החוסה תחת חופש העיתונות. בפתח בית המשפט הפגינו הבוקר חמישה תומכים המזדהים עם ציפורי.

*** חזקת החפות: יודגש כי בנימין נתניהו הוא בגדר נאשם בלבד, לא הורשע בביצוע עבירה, ועומדת לו חזקת החפות.