מאוחדת והטורטלים זוכים לאהדה, אבל את האפקטיביות תקבע המציאות בשטח

הטקסט השנון והמצחיק, תוך שמירה על הדמויות המוכרות והאהובות, הופכים את הפרסומת של קופת החולים לאהובה ביותר השבוע - כך עולה מדירוג הפרסומות הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה • בקטגוריית הפיננסים ממשיכים דווקא הבנקים הבינוניים ללחוץ על הגז

הטורטלים (עלמה זק ואסי כהן) בקמפיין של קופת חולים מאוחדת / צילום: צילום מסך
הטורטלים (עלמה זק ואסי כהן) בקמפיין של קופת חולים מאוחדת / צילום: צילום מסך

בשבוע השני שלה באוויר מתבלטת הפרסומת החדשה של קופת חולים מאוחדת הרבה מעל הפרסומות שעלו השבוע. הפרסומת, בכיכובם של אסי כהן ועלמה זק, המגלמים את הנובורישים כוכבי "ארץ נהדרת", הלא הם הטורטלים, משודרת באורך מלא כבר מספר ימים - מה שבוודאי תורם לזכירות, אולם דווקא בפרמטר זה הפרסומת לא משיגה ביצועים יוצאי דופן. מה שמביא להצלחה הגדולה שלה הוא הטקסט השנון והמצחיק, תוך שמירה על הדמויות המוכרות והאהובות.

הזיהוי של הזוג כנובורישים שנהנים לנופף בכסף שלהם, וביכולת לרכוש את מה שנתפס כטוב ביותר, מקל על העברת המסר שמדובר בקופה איכותית. עם זאת, סביר להניח שמה שיכריע בסוף לגבי האפקטיביות הוא לא הקמפיין - זכיר ואהוב ככל שיהיה - אלא המציאות בשטח, מה הקופה מציעה ללקוחותיה ועד כמה ההבטחה הפרסומית מתקיימת.

בקטגוריית הפיננסים ממשיכים דווקא הבנקים הבינוניים ללחוץ על הגז בכל הנוגע לפרסום, ולא יורדים כלל מהאוויר. קמפיין רודף קמפיין, בעוד שהבנקים הגדולים משקיעים פחות. לאומי עם שפה ברורה ומאובחנת עולים ויורדים לסירוגין, ואילו הפועלים לא מפרסמים בכלל.

אפשר להניח שהדממה היחסית של הפועלים נובעת מכניסתו של סמנכ"ל השיווק החדש יגאל ברקת, לשעבר מנכ"ל משרד הפרסום יהושע TBWA. לאחר שנה של קמפיינים ומהלכים שיווקיים שלא לגמרי צלחו, נדרש ברקת לפקס את הפעילות השיווקית, לבנות תוכנית המסתכלת קדימה ורק אז לבחור שפה פרסומית שתוביל את הבנק.

כאמור, בינתיים "הטוענים לכתר" דיסקונט ומזרחי מנצלים את הפעילות השקטה יחסית של מובילי השוק. ראובני-פרידן ממשיך בעקביות להתמקד במסר שמלווה אותו בשנים האחרונות, ששם דגש על בנקאות אישית אנושית.

השבוע מתאפיין בקו תפר במעבר בין שני קמפיינים של הבנק - קמפיין מוצרי שבו הצטרף לדביר בנדק איש העסקים דובי פרנסס, וקמפיין תדמית נוסף שעוקץ שוב את הבנקים האחרים בתיאור ההתמודדות של לקוחותיהם עם המענה הדיגיטלי של בוט. לדירוג הנוכחי נכנס הקמפיין עם פרנסיס, אבל סביר שכבר בשבוע הבא הפרסומת החדשה תדורג גבוה יחסית.

בנק דיסקונט ממשיך השבוע את הקמפיין שבו רותם סלע מנסה למנוע מזוג להיכנס לסניף לקחת משכנתא, לפני שהם בודקים בנקים אחרים. הפרסומת היא גם הזכורה ביותר וגם המושקעת ביותר.

פרסומת נוספת בקטגוריית הפיננסים היא הפרסומת החדשה של טריא, בכיכובו של עידן אלתרמן. הפרסומת עלתה לאוויר כבר לפני שבוע, אך מאחר שמדובר במפרסם שלא נמצא בדרך כלל באוויר, נדרש זמן עד שהפרסומת תתפוס.

עידן אלתרמן בקמפיין טריא / צילום: צילום מסך
 עידן אלתרמן בקמפיין טריא / צילום: צילום מסך

הדאבל של ליד

משרד הפרסום LEAD מצליח השבוע להכניס שתי פרסומות לדירוג.

משקיעים יותר

היקף הפרסום השבוע גבוה ביחס לשבוע שעבר: 39 מיליון שקל, לעומת 36 מיליון.

ההשקעה של הבנק

הפרסומת המושקעת ביותר שייכת לדיסקונט, עם כ-2 מיליון שקל.

רותם סלע בקמפיין דיסקונט / צילום: צילום מסך
 רותם סלע בקמפיין דיסקונט / צילום: צילום מסך