בתחילת הדרך זאיד נעזר בצ'קים דחויים של אמו, היום הוא מנהל את מתחם אופנת הנשים מהגדולים בישראל

זאיד זאיד משפרעם, בן 40, נשוי פלוס 3 • בעל קומפלקס אופנת הנשים T&E • "בשנה האחרונה יש קושי גדול בהובלה הימית והאווירית. גם הרגולציה כבדה עלינו במיוחד" • גלובס שם את הסיוע לעסקים קטנים ולעצמאים במרכז

זאיד זאיד, בעל קומפלקס אופנת הנשים T&E / צילום: מורג ביטן
זאיד זאיד, בעל קומפלקס אופנת הנשים T&E / צילום: מורג ביטן

איש העסקים זאיד זאיד הקים בשפרעם לפני כשלוש שנים את קומפלקס אופנת הנשים T&E. המתחם משתרע על שטח של כ־2,000 מ"ר, בהקמתו הושקעו כ־12 מיליון שקל והוא כולל מבחר ענק של למעלה מ־10,000 שמלות ערב וביגוד אלגנטי, וכ-1,000 שמלות כלה של עשרות מעצבי אופנה מכל העולם.

למרות הצלחת המתחם כיום, ההתחלה כלל לא הייתה פשוטה. "לא גדלתי עם כפית זהב בפה או עם הון עצמי משמעותי", מספר זאיד. "בתחילת הדרך נתקלתי בקשיי מימון והייתי חייב עזרה מכל קרובי המשפחה. אמא שלי נרתמה לסייע, לקחה על עצמה מחויבות ונתנה צ'קים דחויים שלה לתקופה של 3 שנים, כדי שאוכל לפתוח את העסק".

זאיד מספר כי לא פשוט לנהל עסק אופנה בישראל, ובמיוחד בתקופה הזו. "בשנה האחרונה יש קושי גדול בהובלה הימית והאווירית, בכל הקשור ליבוא אופנת עילית. זאת, לצד קפיצה גדולה במחירי ההובלה - עלייה של מאות אחוזים מבלי שיש לנו אפשרות לגלם אותה במחירי השמלות. למרות זאת, בקומפלקס נמכרים שמלות ערב במגוון רחב של סגנונות ומחירים".

כמו כן, זאיד מספר כי גם הרגולציה לא פוסחת על המתחם שלו. "כקומפלקס אופנה גדול, הרגולציה כבדה עלינו במיוחד בתחום רישוי העסקים ורשות הכבאות".

אך למרות כל הקשיים שזאיד חווה, ועל אף שהמתחם הוקם רק לפני שלוש שנים ונסגר לחצי שנה בתקופת שיא הקורונה, המתחם הפך למקום מבוקש עבור כלות ובנות משפחותיהן, לרכישת שמלות כלה ושמלות לאירועים.

"מאז הקמת T&E, המקום הפך לגולת הכותרת של שפרעם ושידרג בגדול את האטרקטיביות של בתי המסחר בעיר. אני רוצה גם לפרגן לראש העיר ולעירייה שהבינו את התמורה שהבאנו לשפרעם עבור נשים מכל המגזרים, העדות והגילאים", אומר זאיד.

"בכנס הקניונים והקמעונאות האחרון שנערך באילת, הבנתי את החשיבות הרבה של הקומפלקס. מנכ"לים של קניונים ובעלי רשתות אופנה מובילות ניגשו אליי ופירגנו, ואפילו בדקו אפשרות להקמת סניפים של T&E במתחמי קניות שונים וקניונים ברחבי הארץ.

"בשנה האחרונה הקומפלקס הפך גם למוקד עלייה לרגל של מפורסמות רבות כגון: שגרירת קנדה בישראל, שרה נתניהו, קורין גדעון, רינה מצליח, דנית גרינברג, ואפילו זומנתי לפגישה אישית עם סמנכ"לית פייסבוק העולמית, שריל סנדברג, שביקשה ללמוד על ההצלחה של המתחם". זאיד אף נרגש לספר כי "סנדברג נפגשה רק עם 5 בעלי חברות ישראליות וקומפלקס T&E היה אחד מתוכם".

לסיום, שאלנו את זאיד מאיפה הוא שואב את ההשראה לפעילות הענפה שלו. "אני איש מאמין שניזון מעצות ומאמירות שנמצאות במקורות של הנצרות, היהדות והאיסלאם. אני גם מאוד מתחבר לעצות של לקוחות ולחוכמת הרחוב".

עצמאים, בעלי עסקים קטנים ושכירים בעלי שליטה - אנחנו רוצים לשמוע אתכם. להשתתפות במדור אפשר לפנות למייל i-can-help@globes.co.il